Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har lånt ei kokebok med thai-mat av søstersen. Denne prøvde jeg en dag og den er KJEMPEGOD! Kan brukes som forrett eller snacks :-) Sesamtoast med kylling og reker 2 kyllinglår uten skinn og ben (jeg bruker filét) 100 g rensede reker (jeg bruker reker på lake) 1 egg 3 vårløk (kan bruke annen løk også) 2 pressede fedd med hvitløk 2 ss hakket frisk koriander (jeg bruker ikke det!) 1 ss thai-fiskesaus 1/2 ts pepper 1/2 ts salt 12 skiver loff uten skorpe Sesamfrø Solsikkeolje til steking 1. Finhakk kyllingkjøtt og reker i kjøkkenmaskin. Tilsett egg, vårløk, hvitløk, koriander, fiskesaus, salt og papper og bland godt. 2. Smør blandingen på loffskiven. Dryss sesamfrø over og klem dem ned med en stekespade. 3. Skjær loffskivene i 4-6 jevnstore stykker med en skarp kniv. 4. Varm rikelig med olje i en stekepanne og stek brødsnittene i 2-3 min til de er gylne og sprø. Stek kjøttsiden først og snu dem en gang. 5. La toastene renne av på papir og pynt med vårløkstrimler. Ha små skåler med god saus på bordet. Dypp toastene i dem. Vi bruker Heinz hvitløkssaus og en form for sursøtsaus. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå