Gå til innhold

En kjempegod oppskrift :-)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lånt ei kokebok med thai-mat av søstersen. Denne prøvde jeg en dag og den er KJEMPEGOD! Kan brukes som forrett eller snacks :-)

 

Sesamtoast med kylling og reker

2 kyllinglår uten skinn og ben (jeg bruker filét)

100 g rensede reker (jeg bruker reker på lake)

1 egg

3 vårløk (kan bruke annen løk også)

2 pressede fedd med hvitløk

2 ss hakket frisk koriander (jeg bruker ikke det!)

1 ss thai-fiskesaus

1/2 ts pepper

1/2 ts salt

12 skiver loff uten skorpe

Sesamfrø

Solsikkeolje til steking

 

1. Finhakk kyllingkjøtt og reker i kjøkkenmaskin. Tilsett egg, vårløk, hvitløk, koriander, fiskesaus, salt og papper og bland godt.

2. Smør blandingen på loffskiven. Dryss sesamfrø over og klem dem ned med en stekespade.

3. Skjær loffskivene i 4-6 jevnstore stykker med en skarp kniv.

4. Varm rikelig med olje i en stekepanne og stek brødsnittene i 2-3 min til de er gylne og sprø. Stek kjøttsiden først og snu dem en gang.

5. La toastene renne av på papir og pynt med vårløkstrimler.

 

 

Ha små skåler med god saus på bordet. Dypp toastene i dem.

Vi bruker Heinz hvitløkssaus og en form for sursøtsaus.

 

:-)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...