*toppris* Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 heihei, takker for svar på innlegget mitt ang hårtap... skal til legen idag med han klokken ett... uff.. venter jo det værste.. vet jo egentlig hva det er og fakta osv, men må bare få det bekreftet... vet at det ikke er verdens undergang...men uff... ja... fælt jo... tenker da ang mobbing osv senere dersom han ikke får tilbak håret eller om han misster mer... blir/har din sønn blitt mobbet? er det noe fokus på det hos han? vises det godt? hvor mye? komt mer? vært hos hudlege etc? uff, mye spm her, sorry,,, takker for svar:) er en bekymret mor;)
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Nei han blir ikke mobbet, det er ikke noe fokus rundt flekken for den har bestandig hvert der...men sist vi var på sykehuset med han pga mage problemer så sporte barnelegen om den, og vi forklarte han at det bestandig hadde hvert sånn men at den ble større etter som han vokser. Svaret vi fikk da var det at noen er født uten hårsekker, og da vil det aldri vokse ut hår der, grunnen til at flekken vokser er det at hudden strekkes på hodet og da er det jo logisk flekken kan vell hvere en 4x2 cm nå eller noe sånn har ikke hvert hos hudlege siden den har vært der bestandig.... Vi klipper han med maskin for å holde håre kort for da synes det ikke så godt, men han har generelt veldig dårlig hår vekst på den tiden vi klipper han en gang har egentlig storebror trengt 3-4 klipp...
*toppris* Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2009 ok, bra det ikke er noen mobbing osv:) letter litt på trykket mitt her;) hvis det stemmer at min sønn har den sykdommen, alopecia areata så kan det være at han forblir årløs der og at det "sprer" seg.. immunforsvaret som angriper hårsekkene:( kan ikke annet enn å krysse fingrene da... tusen takk for svar:)
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 jeg skal krysse fingrene sammen med deg...men på en måte skal du hvere glad det er gutt du har hvis det er den sykdommen og hvis han mister alt håret, for det er litt mer godtatt en en jente uten hår.... Jeg håper alt ordner seg
*toppris* Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 da har vi vært hos legen.... legenmener også det er den sykdommen, men kunne ikke si noe mer enn det som står på nettsiden jeg fant om den.. (lommelegen) men hun vil at vi skal til hudspesialist, så har sendt henvisning dit idag,,, han kunne svare på mer ang om håret kommer tilbake eller ikke... så blir spennende... min sønn tok også blodprøer på alle slags allergier... den sykdommen kunne være i forbindelse med flere allergier, så blir spennende å se resultatet.. men siden han er så liten kunne vi få negativt utslag, men han kan alikevel ha allergier... da må det testes på nytt senere... spennende... skal ringe om et par dager for å få resultatene... tok test på det meste...
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Må du holde meg oppdatert da så jeg får høre hva de finner ut... Det er bra de tar alle prøvene som skal taes, vi har måttet krangle oss til å få tatt div. allergiprøver på minstemann pga mageproblemene hannes...siste legen vi var hos var veldig grei å ha med å gjøre og tok masse prøver og fant ut at han kunne hvere alergisk mot eggehvite... stakkars gutten som er så glad i kokt egg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå