2exu-guttjanuar2010 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 hei! For to-tre uker siden begynte jeg og få ømme pupper,men tenkte egentlig ikke så mye over det,ettersom jeg nesten hadde gitt opp håpet.På tosdag for en uke siden begynte jeg og spotte,jeg trodde så klart at det var tr som var på vei,men det kom liksom ikke ordentlig i gang. spottingen gikk fra brun til mørkebrun/nesten svartlignende utflog med store og små klumper i(sorry de ekle detaljene).sendte samboeren for og kjøpe en test.Han kom hjem med en sånn CB-digital og endelig etter 35pp fikk jeg min aller første postive test. dro til legen og tok noen prøver. urinprøven kom ut svak svak positiv. Hun sa det kunne stå mellom to ting,at jeg var tidlig i svangerskapet og at ikke hcg hadde steget så mye enda eller at jeg hadde hatt en sa og hcg hang igjen. jeg skal tilbake til mandag for og måle på nytt. har den steget da er jeg forstatt gravid,har det ikke det,har jeg mistet spiren føler på meg at det bruen som kom ut kansje var en spire som har vært død en stund,men så har kroppen liksom ikke fått det med seg... og så begynte det og komme på torsdag... noen som har noen erfaringer som dere har lyst til og dele med meg? er ganske så fortvilet nå..etter så lang tid på prøveren
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har ikke gode råd å komme med...Bortsett fra at det jo er helt normalt både med spotting og blødning så tidlig ute som vi er. Jeg kan bare krysse fingrene for deg så godt jeg kan og virkelig håpe at det går bra for deg denne gang! Vær så snill å fortell hvordan det går på mandag? Som jo må føles som om er to uker unna selv om det "bare" er en helg... Når man mister så skal man som oftest blø ganske så mye da. Ihvertfall som en vanlig menstruasjon minst. Og det virker det jo ikke som du har gjort utifra beskrivelsen din? *Krysser fingrene*
maizi Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Gratulerer med positiv test, selv om det nok er et skår i gleden at du er usikker på sa. Jeg har det litt på samme måte som deg. Fikk pos test for to uker siden og begynte å spotte for en uke siden (og gjør det enda). Har målt hcg i blod to ganger og den har steget, tatt ny i dag og er veldig spent på resultatet. HAr en dårlig følelse, da alle mine grav tegn er mer el mindre borte. Spotter du enda? Når hadde du IKM? Legene sier bare at det kan gå begge veier og at jeg må ta en dag om gangen, men det er jo lettere sagt enn gjort. Skal til ul på tirsdag og føler det er en evighet til. Må jo være ekstra tøft for deg som har prøvd så lenge.. Ønsker deg masse lykke til!!!
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 hei! takk for svar. nei jeg har ikke blødd så mye, men det har vært mørkebrun utflod med og uten klumper. og så har jeg hatt litt slim med blodspor i. nå er det kun lysebrun utflod.ikke så veldig mye. jeg vet ikke når Ikm var,for jeg har ikke hatt regelmessige sykluser på lang tid. men legen min kjente på livmora mi,og den var ikke så stor så hun mente jeg kunne være noe sånn rundt 8-9uker på vei.. men så målte vi hcg og den var kun svak svak positiv,så da sa hun at jeg kunne ha abortert... ønsker dere lykke til håper alt klaffer for oss men hva kommer det av at man begynner og spotte når man er gravid da?
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 jeg glemte og si at mine tegn også har blitt mye svakere. hadde jo ømme pupper,og nå er det neste ikke antydning til ømhet. jeg er heller ikke noe kvalm,og kjenner ingenting i magen.. dette er så deprimerende
maizi Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Såvidt jeg har skjønt det så er spottingen sannsynligvis et tegn på at noe er galt med graviditeten og starten på en abort. Inoen tilfeller er det en gammel blødning som skal ut. Det skal sies at jeg blødde omtrent hele forrige svangerskap, men ikke sånn som dette. Er jo et godt tegn at det har sluttet hos deg. Fravær av friskt blod og smerter er også positivt. Er så innstilt på at jeg har abortert at jeg har på en måte bearbeidet det og ønsker bare å få et endelig svar og bli ferdig. Var til legen før i dag og der satt det et nygravid og meget lykkelig par som hadde vært på kontroll. Kjente det stakk skikkelig. Har bare så lyst at det skal lykkes...men det vet du vel alt om:) Har su barn fra før av? Heldigvis har jeg en, tror det hjelper i en sånn situasjon. Men det hjelper ikke å "grave" seg ned!!! Vi får ta tiden til hjelp og stå på videre om det skulle bli nødvendig. For vi SKAL bli mammer og det snart!!!
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2009 takk for oppmunternde svar her er det kun lysebrun utflod,og noe slim med blodspor i. merker ingen smerte.men jeg er nesten sikker på at jeg har mistet spiren,siden det kom så mye mørkebrunt ut for noen dager siden. jeg har ingen barn fra før,så etter så lang tid på prøveren så var vi helt i ekstase når testen lyste Gravid etter bare 2 min. hvor lang tid tar det hvis man har abortert og få tilbake mensen da?
EnNySpire:) Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Jeg hadde selv blødning da jeg var i uke 6-7... Mørkebrunt, slim og til og med klumper... Jeg og var sikker på at jeg mistet, men det gjorde jeg heldigvis ikke...Nå er jeg 13+4! Håper virkelig at spiren din fortsatt sitter.. Du fortjener å bli mamma nå
maizi Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Lysebrun blødning trenger ikke bety abort, spesielt ikke når blødningen ikke tiltar men stopper opp. Skal du ikke måle HCG igjen? Jeg målte i går og sitter og venter på tlf fra legen min, er så nervøs...... (Jeg blødde til og fra hele forrige svangerskapet mitt og det gikk bra.) Siden du har prøvd så lenge syntes jeg du skal be om henvisning til gyn..Ikke så mye å se enda, men de kan se om det er en fostersekk der og om størrelsen på den tilsvarer lengden på graviditeten din. Jeg håper virkelig det er din tur nå!!!!!!
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2009 den lyse brune blødningen stopper opp for så å begynne litt igjen. men er ikke mye som kommer. kun bittelitt om gangen. trenger bare et tynt truseinleg. jeg skal måle hcg igjen på mandag,for og se om det har steget noe. regner med at det ikke har det,jeg er liksom så forberdt på at jeg har mistet den. jeg var gyn på onsdag,samtidig som jeg var hos legen og fikk målt hcg og tatt blodprøver,og hun sa at jeg hadde en lett blødende livmorhals,og at hun ikke kunne se noe særlig åpning. men hun syns det var merkelig at hcg ikke var høyere,så da kom det liksom opp at det kansje var en mulighet for at jeg hadde abortert. jeg håper virkelig at legen har gode nyheter til meg på mandag. hvor lang tid kan det ta før hcg er helt ute av kroppen da? har du fått svar fra legen da? gikk det bra?håper det var gode nyheter
maizi Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 Hvor lang tid det tar før hcg er ute av kroppen kommer an på hvor langt man er på vei når man mister, det forsvinner gradvis. Min hcg har steget som den skal, men jeg blør fremdeles litt. Men kanskje litt mindre enn før. Føler meg likevel ikke trygg, men er jo ikke noe annet å gjøre enn å se det an. Sett at det er flere her inne som har hatt lavere hcg enn de "burde" som det har gått fint med. Og om du hadde abortert tror du ikke en skikkelig blødning ville startet snart??? Jeg er ingen ekspert, men tenker det ville være logisk. Jeg hadde lett blødende livmorhals sist og blødde som sagt litt til og fra. Litt sånn som det du beskriver. Blør mye mer denne gangen, men likevel stiger hcg. Håper det betyr at alt er ok inne i livmoren. Håper du får svar på bekymringene dine snart, og at hcg har steget masse!!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 Krysser fingre og tær for at det skal gå bra for deg Henriette!! Det fortjener du virkelig!! Stor klem til deg!
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2009 så bra at hcg'en din har steget! da er du jo fortsatt gravid :) det var godt og høre håper du slutter og blø snart. aner ikke hvor langt jeg er på vei(hvis jeg er det). men det kan ikke ha skjedd nå nylig,for jeg og samboeren har ikke hatt sex på sikkert fire-fem uker.. så jeg har gått rundt og ikke vist at jeg har vært gravid,helt til torsdag,da jeg begynte å spotte,og på lørdag kom det en del mørkebrune klumper.tok en test og den kom opp gravid etter ca 2-3 min.. var sååå lykkelig,helt til jeg begynte å tenke. det kan jo hende at spiren har død og kroppen min først nå har begynt å kvitte seg med det..ettersom det så ut som gammelt blod.. uff jeg er så redd. er så trist,hvis det endelig skulle klaffe,og så klaffer det ikke likevel jeg mener at siden det er så lenge siden jeg og sambo hadde sex så skulle hcg'en vært høyere? håper jeg er en av dem som har lav hcg men likevel er heldig er så lenge å vente til mandag
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. februar 2009 tusen takk håper virkelig jeg også. hadde nesten gitt opp håpet.. stor klem tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå