Gå til innhold

dårlig økonomi - flytte hjem til mamma??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 24 år, som har i det siste slitet veldig med økonomien, har vært nødt til å gå på sosialen og har vært psysisk syk pga økonomien og er arbeidsledig, skal begynne på universitetet til høsten og søker jobb nå og ser ut som jeg får jobb på et aldershjem. Jeg bodde hos min mamma ifjor, og det gikk veldig fint, hun har ekstra rom til meg og min datter på 3 år, og da tenker jeg å kunne få betalt alle regninger som jeg har å betale.. Min mamma vil gjerne vi skal flytte hjem, og tenker det er kanskje ikke så dumt?? Men synes det er litt flaut at en 24 åring bor hos sin mor med barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flytt til din mor sånn at du får stabla deg på beina og får orden på økonomien. Og kanskje får spart opp litt penger;)

Du trenger jo ikke bo hos din mor for resten av ditt liv. Desuten er det vel flott for mormor og få tid sammen med sitt barnebarn også.

Skrevet

Høres ikke dumt ut det..! Er vel bedre det, å få orden på økonomien og avlastning hvis du trenger det? Det blir vel uansett bare for en periode? Om dere kommer godt overens og trives med å bo sammen så er det vel ingen problem...

Hadde slått til jeg, også fått orden på økonomien, så blir vel det meste litt bedre tenker jeg! Det er jo viktig både for deg og datteren din at du har det bra, og hvis den økonomiske situasjonen gjør deg psykisk syk så må du jo gjøre noe med det!

Lykke til!

Skrevet

Du har jo gjort det før og det gikk fint, så gjør det gjerne igjen:)

Helt sikkert bra for deg med lett tilgang på barnevakt, så du kan få litt sosialt liv, slappe av og være deg selv også.

Ikke tenk på hva andre mener om hvor du bor og hva du gjør for datteren din, det er du som vet hva som er best for dere.

Selv kunne jeg ikke tenke meg å flytte hjem igjen, jeg er blitt for "selvstendig" etter mange år for meg selv. Men jeg har bodd hjemme et par mnd pga oppussing i mitt eget hus, og aldri fått noen negative kommentarer på det. (er 25, med en sønn på snart 3, også alenemor.)

Lykke til, det går helt sikkert kjempefint for dere.

Skrevet

Tror ikke du skal være redd for at det er flaut. Så lenge dere begge syns det er greit, er det jo bare bra. Jeg bor hos mamma nå, i en overgangsfase etter samlivsbrudd. Gleder meg til å flytte ut, men mamma er god og ha.

Skrevet

Gjør det !

Flyttet selv hjem til mine foreldre som hadde god plass i noen mnd rundt skilsmissen, slapp da å leie noe mens vi solgte felles bolig, fikk dermed økonomien litt lettere rundt og fikk litt hjelp med sønnen på 4 år i en tøff periode til jeg var på beina igjen. Kunne da greit selge felles bolig for så å kjøpe hus etterpå uten å ha blakka meg på leiemarkedet i mellomtiden og barnet fikk litt ekstra oppmerksomhet av besteforeldrene midt i samlivsbruddet, vinn vinn for alle parer slik vi så det.

Har snakket endel om det med mine foreldre etterpå når de ser andre i vennekretsen har barn som gjennomgår det samme. De syntes det var fint å kunne hjelpe og synes selv de har et tettere og bedre forhold til barnebarnet som var en del av hverdagen noen mnd.

Alderen din skal du ikke bry deg om - jeg var nærmere 30 og ferdig jurist :-) Vær heller stolt av at du har en familie som er tett og hjelper hverandre i kriser, bedre det enn mye av det andre man leser om her inne !

Skrevet

Ja, jeg gjorde det selv, ikke mest pga økonomi, men fordi jeg ikke kunne fortsette å bo der jeg bodde og sleit med å finne en leilighet med grei standar som vi kunne få råd til i nærheten av barnehagen til sønnen min den gang. Så etter å ha diskutert fram og tilbake så flytta jeg inn hos foreldrene mine, fikk spart, ( betalte jo mat og strøm, internett ol) men slapp husleie.

Man ofrer jo privatlivet sitt, men en periode så er det vært det også. Jeg ble boende der til jeg traff samboeren faktisk :-) Så godt trivdes vi...at vi ble boende i nesten 3år :-)

Så jeg flytta ut fra mine igjen da jeg var 26år..hehe

Samme med samboeren, slett ikke uvanlig at voksne barn bor hjemme ei stund, og det er slett ikke noe galt i det. Var vanlig før i tida faktisk. :-)

Pappa flytta aldri fra sine, han bygde bare på huset han :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...