Gå til innhold

"liv i leiren"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye liv dere kjenner? Jeg synes min lille huleboer er utrolig aktiv. På morgenen etter jeg har stått opp er hun forholdsvis rolig. Når jeg er på jobb er det også ganske stille, men kjenner noen rullinger og støt litt gjennom hele arbeidsdagen. Etter middag når jeg setter meg i sofaen begynner det å røre seg enda mer, men når jeg legger meg er det som om hun virkelig er kommet i form. Jeg er oppe ca fire ganger hver natt, og kjenner bevegelser hver gang jeg våkner.

Er litt nysgjerrig på om de som har barn fra før av merker at barn som er veldig aktive i mors liv også er ekstra aktive når de er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er endel aktivitet her også, men ikke på langt nær så aktiv krabat dette som sist jeg gikk gravid.

Kjenner også mest på kvelds og natterstid. Det er jo naturlig for vi vugger dem jo så godt i søvn når vi er på jobb og i bevegelse.

Når jeg fikk snuppa for 2 år siden så holdt hun de første ukene nesten akkurat det samme våkemøstret som hun hadde i magen. Da kunne jeg nesten stille klokka etter aktiviteten hennes i magen, og sånn var det når hun kom også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med jordmor om dette på forige kontroll. Hun sa at det hadde ikke noen sammeheng med når på døgnet babyen var våken i magen og når den var våken etter fødsel. Som regel sover babyen mye på dagen fordi vi beveger oss og vugger den i seng, men så fort vi slapper av så stopper vuggingen og babyen våkner.

 

Vår lille krabat er våken hver morgen når klokka ringer, men blir fort rolig når jeg går ut av senga og begynner å stelle meg. Kjenner som oftest masse liv på kvelden igjen og spesielt når jeg legger meg. Da blir han helt bajas. Merker også forskjell på de dagene jeg ikke er på jobb. Sitter som regel mer stille når jeg har fri og da er det ofte mer aktivitet på dagen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er helt vill !!!!

 

Jeg har 2 fra før, som har vært normalt aktive i magen, men detter er helt sprøtt !

Her romstreres det fra morgen til kveld OG hele natten.

Det er ca. 1 time "på" og 1 time "av" hele døgnet!

Jeg er SÅ sulten og sliten som jeg ALDRI før har vært og spiser og sover så mye jeg kan ... Allikevel har jeg KUN gått opp 4 kg.

denne ugen tar ALT ... !!!

Jeg trøster meg med at jeg iallefall ikke behøver å bekymre meg for om det er noe liv ... :o)

 

De to jeg har fra før fikk helt egen rytme da de kom ut ...

Det er alltid like spennede å bli kjent med den lille :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille prinsesse er skikkelig aktiv når jeg er på jobb.. sitter stort sett foran dataen på jobb, og defor er hun helt vill.. hun vrir og vender på seg og sparker og slår.. ikke stille ett sekund her! når jeg kommer hjem og begynner med matlaging, husarbeid eller andre aktiviteter er det stort sett stilt.. men så når jeg legger meg på sofaen igjen blir hun livlig igjen.. har ikke merka noe på natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille engel er også veldig aktiv. Kjenner det ofte så fort seg setter meg ned og slapper av, både på dagen og kvelden. Blir nesten stressa når jeg ikke har kjent noe på en stund, for jeg er så vant til masse aktivitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også mye aktivitet i magen. Har liksom tenkt at dette var da veldig voldsomt dette.. og er det normalt. Er 25 + dager. Noen ganger er det bare litt dytting i jevne mellomrom, andre ganger er det som om det er en boksekamp i magen. Får 4-5 kjappe slag etter hverandre..

 

Er sykemeldt 50 % så jeg kjenner mer liv når jeg er hjemme og bare slapper av, som nå :-). Merker også at hun reagerer når jeg blir ivrig i en diskusjon på jobb eller i møter i forbindelse med jobb. Hvis jeg blir for ivrig får jeg meg kjapt ett par spark. Nesten som om hun sir i fra at nå mamma må du roe deg ned litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også en time av og på! Har tenkt endel på om dette betyr at jeg får ei nesten søvnløs tulle, men som jordmor sa til meg også; man kan ikke knytte søvnmønstret de har i magen til hvordan søvnmønster blir etter de er født. Miljøet utenfor livmoren er jo helt annet enn inni, så derfor endres naturligvis behovene.

 

Dere merker tydeligvis stor forskjell på når dere sitter stille vs. når dere er i bevegelse. Det gjør ikke alltid jeg! Jeg er lærer og hun turner like mye rundt når jeg står og går rundt og underviser- som når jeg sitter og ligger. Nå skal det sies at jeg kjenner det best om kvelden og om morgenen, og ofte om natta når jeg går på do. Det utarter seg forskjellig - boksekamp, turn eller dumpe spark :) Er 26+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...