Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hei.. Fått utbetaling og blitt trekkt 36 prosent skatt denne mnd også.. Har jeg rett til å få etterbetalt? Er over fire tusen i skatt.. Og det er krise for meg. Hvor mye betaler dere i skatt?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 er det din eneste inntekt? jeg ble trekt 36% men siden jeg har tabelltrekk på annen intekt regner jeg med at det er derfor. Er vel litt mindre trekt neste mnd når jeg får skattekortet med skatteklasse 2 da. Var litt sent ute i forhold til denne mnd. Hvis du har os som hovedinntekt eller eneste intekt ville jeg passet på å få tabelltrekk på den. Så blir det mindre skatt. Og som aleneforeldre bør du vel karnsje bytte til skatteklasse 2 om du ikke har
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Har os som eneste inntekt. Er student og har skatteklasse 2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Du skal egentlig ikke trenge å betale skatt om du kun har OS. Selv om OS er skattepliktig, så blir det så lite med bare OS og alle fradrag og skatteklasse 2, at det går i 0,-. Men det kan være lurt å betale f eks 5-10% skatt, slik at du får det igjen til neste år som "feriepenger";)
Kosel Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg skatter ganske mye på OS`n selvom jeg har full OS. På denne måten får jeg det etterbetalt når skatteoppgjøret kommer i juni, da får jeg "feriepenger" som jeg ikke får om jeg ikke hadde skattet for mye..
Kassika Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Skattet tidligere 36% av OS. Men nå 12%, er fordi jeg er alenemor. Herlig overgang må jeg si;-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Men du hadde vel ikke os før du ble alenemor!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Dette må man ordne selv: Gå på skatteetaten.no, der er det en kalkulator der du kan beregne hvor mye skatt du skal betale. Så bestiller du nytt skattekort med riktig prosent. Du får igjen det du har betalt for mye neste år, elelr ved å betale mindre skatt resten av året. Gjør det kjapt, så rekker du å sende inn nytt skattekort til neste utbetaling.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Du får ikke noe skattekort med skatteklasse 2, men du kan få et skettekort med en lavere trekkprosent siden du (når året er omme) skal lignes i klasse 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå