Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg skal reise bort når jeg kanskje egentlig "burde" ha ordinær ul iflg menstermin. Vi er borte i 3 uker og billettene ble bestilt før jeg ble gravid. Jeg fikk selvfølgelig time på KK mens jeg skal være borte så nå har jeg ringt og bestilt ny time. Eneste dagen jeg egentlig ikke kunne uka etter at vi har kommet hjem var tirsdag, men hun dama i telefonen var så sur fordi jeg var for "seint" ute så jeg endte opp med tirsdag likevel fordi det var første ledige time. Ble helt paff jeg, ordinær ultralyd er jo et frivillig tilbud, det virka nesten på henne som jeg satte barnet mitt i fare ved å ikke komme akkurat når man burde komme. Jeg prøvde å si at i følge mine beregninger er jeg i uke 18 den uka, men hun henger seg selvfølgelig opp i menstermin (som gjør at jeg da er i uke 20 den uka...). ja ja, nå har jeg i alle fall fått en ny time og håper hu dama bare er sekretær og ikke den som skal ta ultralyden!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 hehe, så du har truffe på slike kjekke damer du også Finnes mange av de for å si det sånn. er nok ikek henne som skal ta den for å si det sånn. Treffer du på dama som jeg var til så får du ett hyggelig besøk. jeg var ikek der pga ordinær Ul, men flere ganger pga fare for fortidlig fødsel. Lykke til
kommer nr3? Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 jeg ringte på innleggelsestlf i går,for hadde noen spm...og der traff jeg på ei såå søt og snill dame,med rolig stemme og ønske om å forklare ting! håper du ved en annen anledning treffer på noen sånne,for innimellom de sure,så er det noen gode solstråler der og! ville bare si det slik at det veide litt opp! lykke til videre!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 så det er på innleggelsestelefonen man ringer om man lurer på noe? det er jo flere nr opp dit, og jeg husker ikke hvilke nr jeg ringte, men det var ikke innleggelsesnr iallefall, og der ble jeg bra avvist! selv om jeg ringte pga blødning i uke 23 (? tror jeg det var, var iallefall over den "magiske" grensen) samtalen varte i ca 30 sek eller noe sånnt. så en skikkelig sur en møtte jeg ja! men, kan noen svare på HVILKET av de nr man skal ringe om man lurer på ting? som f.eks blødning, lite liv, smerter osv....
kommer nr3? Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 jeg ringte i går på innleggelsestlf som var: 55299765 en kjempesøt dame,som villig vekk ville forklare. nå var ikke jeg redd for noe,hadde bare noen spm,og enda da tok hun seg tid! skryte skryte!
kommer nr3? Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 ring på det nr iallefall,også setter de deg videre om det skulle være nødvendlig! )
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Jeg bare nevner det: DET ER EN HEL HAUG av dere som ringer hver dag for å flytte ultralydtimen.. pga "jeg har tross alt ferie", "mannen min kan ikke være med", "det passer ikke for jeg har møte på jobben", "det er for tidlig på dagen", "det er for sent på dagen"..... + at vi får huden full når det ikke finnes ledige timer å bytte til! og det siste.. at vi skal få kjeft når vi gjør vårt beste, det er max irriterende! Dessuten har vi retningslinjer å forholde oss til når vi gir disse timene. (dere tror sikkert ikke det nå, men jeg ER faktisk av de som er veldig hyggelig på tlf..)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Tusen takk for svar lullebull i magen har lagret det nr du skrev også, lagret alle nr som sto på nettsiden men nå vet jeg hvilket jeg skal bruke om jeg blør flere ganger vertfall! takk takk
★minijente★ Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 eg ringet til kk her for e nuke siden og da traff eg en kjempe koselig dame som var veldig villig til å snakke me meg og komme med råd. så det er snille damer der og... er enig me aiva at de som sitter der å tar telefonen får sikkert en million samtaler om dagen for flytting av timer og de kan bli litt lei som alle andre kan bli lei ting og ha en dårlig dag...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 men, Aiva.. det står på brevet man får fra sykehuset om tildelt time til ultralyd, at om timen ikke passer, så ring å avtal ny time... ?? ser ikke helt hvorfor du har problemer med at folk ringer å ønsker å bytte time da? grunnen til at de vil bytte, (ferie, mannen er borte osv) det har faktisk du og kollegaene dine ingenting med å gjøre.. men selvsagt, om det ringer noen og er ufine og kjeftete på telefonen, da skjønner jeg godt at du blir lei!! det gjelder i alle yrker, da er det bare kunsten å huske at man er på jobb, og oppføre seg profesjonellt, å ikke glefse tilbake, uansett om du i "sivilt" hadde hatt all grunn til å "kjefte" tilbake
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Slett ikke noe i mot at noen flytter timene sine. Og grunnene bryr jeg meg ikke om faktisk (jeg spør aldri hvorfor), men de kommer alltid med en lang regle om hvorfor. Jeg strekker meg langt (ringer til og med opp igjen pasienter ved avbestillinger som dukker opp, selv om det ikke er vanlig der jeg jobber) for å hjelpe. Det er bare det at noen forventer at hvis de er opptatt, så kan de automatisk få en ny time akkurat når det passer dem. På et sykehus,så fungerer det ikke alltid sånn. Man er faktisk nødt for å ta det man blir tilbudt innimellom.. Rutine ul er et TILBUD. Det betyr ikke at man kan bestemme hvilken dag og tidspunkt man vil ha den.. Er bare det jeg mener. Vi får utrolig mye kjeft av de som ringer for å flytte timene sine. Noen av de som ringer tror antagelig at de er en av få som ønsker å flytte timen, men det er svært mange hver dag.. Uff.. beklager rotete setninger og sånn.. men kanskje dere skjønner at det ikke er så greit å sitte i andre enden heller?? :-)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Merkelig.. Jeg har ikke fått noen time før uke 20 jeg da, og det ser ikke ut til å bekymre sykehuset! Hun avr nok bare lei av å flytte på timene, tenker jeg. Ikke alle som er like opptatt av kundeservice. Høres ut som hun ene i resepsjonen på legesenteret. Hun er den sureste og skarpeste damen jeg har møtt men må le av henne. Alle de andre, og min lege, er utrolig koselige!
erteposen + 4 Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 En møter jo sure folk overalt. Jeg har bare gode erfaringer med kk, og tror ikke de er unike når det kommer til surmaga folk. En trenger jo ikke møte til ul om en ikke ønsker det heller. Jeg skal opp i uke 18, og de var veldig opptatt av at jeg ikke skulle vente for lenge. Kanskje fordi jeg har tvillinger i magen og de leter etter noe spesielt. Var der i uke 14 fordi det er noe de bare ser da også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå