Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Er dere flinke til å ta folat hver dag?? Jeg har begynt igjen nå. Klarte rett og slett ikke i mange uker pga av kvalmen og spyingen.
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg passer på å ta folat hver dag. Sambo tok også frem til jeg ble gravid. Men vi har vært ekstra nøye da, ettersom det er ryggmargsbrokk i familien til sambo. Gir litt ekstra motivasjon til å ta den hver dag da. ;P
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Jeg prøver å være flink. Nå skal jeg ta albyl-e og crinone hver dag i tillegg til en medisin jeg skal hente i dag på apoteket, så da passer det bra å ta folat samtidig da... Heldigvis. Ellers hadde jeg kanskje glemt det rent... Men tok det jo ikke før i slutten av uke 4..... Håper det holder
Tasj Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Hei! Vet noen av dere hvor lenge man skal ta Folat? Begynte i går jeg da... testet positivt, ikke planlagt men kjempevelkommen! Er kun 5 - 6 uker på vei ca... veldig surrealistisk dette enda... skjønner ikke så veldig mye enda... det går sikkert litt mer opp for meg når jeg har vært hos legen... Men ja, tror jeg leste en plass om at man bare trenger å ta det de første månedene? men får inntrykk av noen plasser at man skal holde på gjennom hele svangerskapet... c",) Lykke til alle sammen! c",)
Klumpen 2 Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Man trenger kun ta tilskudd 1. trimester...og helst før man blir gravid da..hvis man planlegger:)
Tasj Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Takk for svar... Fikk ikke begynt før uke 6 jeg da... men lite jeg får gjort med det... fått time til lege på tirsdag... vil ta en ordentlig legetest... da begynner det forhåpentligvis å sige inn litt etterhvert... c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå