Gå til innhold

Hvordan hemme integrering og fremme rasisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det er jo superenkelt, foreslå hijab i politiet.

Og skal man virkelig forsikre seg om at alle som "egentlig ikke er rasister" også får slengt ut av seg litt, så skyver man skylda på en utlending som jobber som politisk rådgiver, åpner debattfeltet under alle skriverier om saken i avisene og henter uttalelser fra hver eneste tulling med muslimsk bakgrunn som skulle finne på å synes denne hijaben er en god idé.

Og vips, har man ørten nye rasister i dette landet. Hurra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, mon tro om denne tråden var mer spennende dersom overskriften var en annen?!

Skrevet

Du har et godt poeng!

Skrevet

Ja enig enig! Spesielt å la en Imam uttale seg om at politikvinnene i tillegg til å gå i heldekkende hijab (hva nå det betyr...og har han sagt det?) ikke skal håndtere saker som omhandler menn!!

Jeg har ikke noe imot Hijab (dekke til håret) må jeg nok ærlig innrømme, men når jeg hørte et intervju med en politikvinne med pakistansk bakgrunn som sa at en av grunnene til at hun ble politi var at hun kunne være litt mer "bare en av alle" og ikke INNVANDRER bla fordi alle har like uniformer ble jeg vel mer skeptisk igjen...

Skrevet

Ja, ikkesant!

Jeg har dog ikke tenkt å henge meg på for eller mot debatten.

Det jeg dog er MOT er hvordan dette er blitt gjort, fordi det fremmer rasisme og hemmer integreringen.

Jeg har ikke sett så mange stygge ytringer om muslimer på lenge som jeg daglig ser i debattene på Dagbladet sine sider. Og det blir verre for hver nye artikkel.

Jeg synes det er leit, fordi selve debatten ødelegger jo for poenget også. Og enhver stakkar som ikke har fulgt hele debatten, altså ALT, vil jo fort vekk få fyrt opp litt under fremmedfrykten og rasismen som dessverre er iboende i alt for mange nordmenn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...