Lovemelikeyoudo Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 har løftet jenta mi på 14 kg endel osv
EnJente_m_2Jenter Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Hei du, jeg har lurt på det samme, men kan ikke tenke meg det, altså jeg har også en jente som veier 10 kg, men jeg har ikke noe valg, jeg MÅ løfte på henne til tider. Håper noen vet.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Nei, det går ikke an.
snuffe Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Legene sier vel stort sett at grunnen til at gravide skal unngå tunge løft etter hvert er for deres egen del, ikke ungen. Altså at det er lett å tulle til bekkenet/ryggen etc. Ungen sitter der den er, og enten går det eller så går det ikke - det er minimalt man kan gjøre til eller fra (utover å unngå mat man vet er frarådet, da).
Bolla74 Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Jeg løfter tungt mange ganger om dagen, har et multihandikappet barn på 34 kilo. Spurte legen i dag, og hun sa at så lenge kroppen min er vant til disse løftene skal det gå bra. Det eneste som kunne være farlig var å løfte så tungt at man nesten ikke klarer det, for da presser man veldig.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Jordmoren sir at du ikke skal løfte tyngre enn at du klarer å holde knipemuskelen igjen hvis du skjønner hva jeg mener...det var en vennina av meg som fikk beskjed om dette i forhold til at hun jobber i bhg. så hvis du kniper og løfter så finner du ut om det er for tungt:O)
Elvegris Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Hei Bolla74. Dette har ingenting med løft å gjøre, men jeg tar meg den frekkhet å stille deg noen spørsmål om noe annet. Du velger selvsagt om du ønsker å svare eller ei Ser i innlegget ditt at du har et multifunksjonshemmet barn fra før og at du er gravid nå. Jeg er i samme situasjon. Bare lurer på om du får noe ekstra oppfølging ifm din nåværende graviditet? Har du fått utført eller vurderer du fostervannsprøve? Har du andre barn fra før enn barnet som er funksjonshemmet? Takknemlig for alle innspill, vi venter vårt andre barn og har som sagt et funksjonshemmet barn fra før. Spennende tider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå