*Troika* Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 På glattisen, og landet dunk på rumpa med all min tyngde!... Jeg er 32 uker, kjenner ingenting nå. Får se om jeg kjenner noe liv etterhvert. Er litt bekymret om at alt gikk bra med barnet.. Noen andre som har falt?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Babyen er temmelig beskyttet, så den har nok ikke merket så mye, men jeg har blitt fortalt at man skal ringe JM etter fall pga en liten mulighet for morkakeløsning. Vil ikke skremme deg da, det har helt sikkert gått kjempebra!
Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Ei eg kjenner sklei på toppen av ei laaaang, isete murtrapp og humpa og dumpa heile trappa ned då ho var eit par tre veker før termin. Trappa var sikkert minst femten trinn lang, og så glatt at fallet berre fortsatte og fortsatte. Dama var gul og blå etterpå, men ingen ting skjedde med babyen :-) Ingen rier eller noko som helst starta. Eg meiner ungen var fødd omtrent ved termin. Han var i alle fall heil og fin. Så når det fallet gjekk bra, trur eg sjansane er svært små for at noko gale skal ha skjedd med deg. Men mulig du burde kontakte jordmor som ho andre foreslår her. Alltid godt å vere på den sikre sida. Ein kan jo ha uflaks òg.
tre små luringer Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Jeg ramlet også i dag når jeg skulle levere barna i barnehagen i dag, skled på isen. Jeg holdt lillegutt på 1,5 år i armene og ramlet i en haug. slo meg ikke, så tror det har gått helt fint med babyen. er 35 uker
*Troika* Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 Takk for svar alle, jeg er litt beroliget nå. Det eneste er rare er at jeg ikke kjenner noe liv. Nå spiser jeg litt, så får se om det gjør susen..
Helene- Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Jeg falt også slik du beskriver for litt siden. Jeg dro ned til legevakten for å sjekke. Der sa de at babyen ligger så godt beskyttet inne i magen at det var sjeldent at noe skjedde om man bare falt på rumpa. Legen sa det var verre om man ramlet med magen først, da måtte man sjekke med en gang. Jeg dro til legen selv om det kanskje er litt hysterisk, men er min første og man kan jo aldri være 100% sikker selv. Men de beroliget meg på sykehuset iallfall. Babyen er jo godt beskyttet inni magen.
*Troika* Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2009 Så fint det gikk bra.:-) Kjenner du liv?
*Troika* Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2009 Ikke etter at jeg falt.. Men nå for noen minutter siden kjente jeg et par små spark, så da er vel alt greit da, skulle man tro?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Jeg falt for noen uker siden jeg og..Va da 28uker på vei! Men falt på magen! Ringte føden fordi jeg hadde enormt med kynnere ettepå de ville ha meg inn på en sjekk... Har morkaka foran på magen, så de ville sjekke at den var grei! Hadde ringt føden uansett fall jeg!
Vestlandsspire Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Eg falt når eg og jentungen skulle gå julebukk, måtte hive meg på baken.. gjorde ikke så vondt der og da, men har blitt verre siden, gikk til fysio - og han sa eg trolig hadde fått ei sprekke i en av skivene i korsryggen Han kunne ikkje gjøre noe mer med det før babyen er ute, fordi han i så tilfelle vil bruke sånne elektriske greier... men MASSE liv her
Englemor til Lucas *fødeklar* Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Da jeg var 28 uker på vei falt jeg i en avisstrips rett foran ei steintrapp, kunne ikke unngå at magen fikk i støtt da. Dro straks på føden og fikk sjekka at alt var bra. Var værre hvis jeg hadde foranliggende morkake,da var der sjans for løsning. Kjente liv før jeg dro på føden, men var livredd, da jeg mista forrige barnet mit i uke 31 (ingen forklaring eller årsak). Sjekk for sikkerhetsskyld, babyne er jo godt beskyttet derinne, men likevel.
babymilla Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 jeg har oxo falt et par ganger dette svangerskapet. Jeg er litt bambi på glattisen så det hadde jeg egentlig regnet med. Kjente lite liv i etterkant men babyen hadde det veldig bra. For når du ramler blir du stressa og da skiller du ut hormoner eller ett eller annet som oxo stresser barnet sånn at det blir utmattet og sovner etterpå. Eller noe sånt. Veldig vanlig at det ikke er mye liv etter at man har falt hvertfall. Fikk jeg beskjed om:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå