Gå til innhold

Motløs - trener pep talk (2 av 5 befrukta)

Anbefalte innlegg

Skrevet

snakket nettopp med Nordica og av de 6 eggene de tok ut, kunne de gjøre ICSI på 5 av dem. Av de 5 var det 2 som var rett befruktet til i dag. Og jeg kjenner jeg er så redd og til tider bombesikker på at vi kommer til å få samme dom som sist - nemlig ingen egg til innsetting. Det var befruktning som var problemet sist, første forsøk var det bare ett egg, sist var det fem og nå valgte de å endre alt med medisiner og så ble det 6 ut og alle unntatt to har nå falt fra.

Kanskje jeg høres kravstor ut, men jeg skal være sjeleglad om ett av dem blir med inn i livmoren min i morgen. Jeg er bare så ufattelig redd for at ingen av de to overlever, tar sorgene på forskudd de lux. KJenner at jeg ikke tror jeg orker flere forsøk før vi vurderer eggdonasjon, det er så beinhardt dette.

Hvordan er det med erfaringen dere andre ICSI og IVF-jenter har - pelier de som er befrukta å falle fra til dagen etter eller finnes det en solskinnshistorie der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver om motløshet og redsel for at det ikke skal være noen egg igjen til innsettingsdagen. det er så mye venting og så mange steg man må ighjennom at man kan bli helt matt........

Hos meg har alltid de eggene som har vært befruktet kunnet settes inn dagen etter, da har de fortsatt å dele seg og bare blitt bedre;o). Men ikke alle eggene mine som har vært fryst har overlevd tininingen..så det er der mine egg er gått dukken.

Selvom jeg har fått ut mange egg, 11 egg på siste forsøk endte jeg opp med at "bare" 3 kunne brukes. På dag 1 etter uttak hadde 6 delt seg som de skulle og satte inn 2 ferske egg. Frøs ned 4 egg og ved tining klarte bare 1 egg seg.

Så kanskje du faktisk får 2 fine egg til imorgen:o)!!

Krysser fingre for degxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Skrevet

godt å høre! Ja hvem vet kanskje er det to hardhauser som klarer turnen til i morgen. Trøster meg med at det er større sjanse for at det går rette veien nå som de er befruktet, enn om vi fikk vite at null var det. Håper veldig - lykke til du og :)

Skrevet

Hei kjære CathyS, skriver her j istedenfor PM.

2 av 5 er fint, og du skal se de deler seg til imorgen.Jeg har fått ut henholdsvis 10 og 12 egg for 3 år siden, men kun 1 befr 2 av gangene og 2 den ene gangen (der det ene vår bob-bob kvalitet)

Men det ble en baby av det ene egget på 3.forsøket :-)

Denne gangen 9 egg, derav 4 befr. med ICSI og 2 ok til innsetting.

Jeg er sikker på at du får innsetting imorgen.Du må nå slappe av,gjøre livmoren din klar :-) Gjøre noe koselig.

Hvordan reagerer din kjære?

Klemklem

Skrevet

Hei CathyS

Kjenner meg veldig godt igjen i hvordan du har det akkurat nå. Det er ikke noe særlig. Men vil bare fortelle min historie.

Begynte i mai i fjor og første runde ble avbrutt. Startet på nytt i juli og hadde uttak i august. Fikk ut 7 egg og var godt fornøyd. På vei hjem ringte de og sa at 2 av de 7 ikke var modne. Men 5 igjen tenkte jeg. Tida sneglet seg av gårde og dagen etter ringte jeg for å høre om eggene mine. 1 egg hadde delt seg i to, men de andre kunne fremdeles komme etter. Jeg ba for det ene egget og håpet så å få bare ett å sette inn ihvertfall.

På innsettingsdagen sto jeg opp og var passe nervøs og engstelig. Hadde det ene klart seg? Jeg bare måtte ringe å høre. Da sier de at 3 egg hadde blitt befruktet og delt seg men bare 2 kunne brukes. Jeg var i ekstase. Hev oss i bilen og fikk satt inn 2 egg den dagen.

Ble gravid og vi venter en jente nå i mai:-)))

Vil bare si at det er absolutt håp for eggene dine. Krysser fingrene for at alt går bra for deg nå:-)))

Prøv å slappe av sånn at kroppen er klar til at noen skal vokse der nå og ikke stress. Det er ikke bra for innsettingen. Fokuser på å slappe av i hele kroppen. Gjør noe koselig og tenk at denne gangen er det søren med min tur;-)))

Skrevet

Hei CathyS jeg krysser fingra for dere!!!

Jeg er ikke noe stor eggprodusent selv, og jeg har fått innsett hver runde med bare 3 egg til å begynne med- 2 egg som har overlevd!

så det er håp, 2 egg er bedre enn 0 egg. du skal se du blir ruger denne gangen :o)

jeg skjønner frykten din. det er helt forferdelig å sitte i københavn...og få tiden til å gå...redd for dommen. redd for å ringe å få dårlige nyheter!

jeg er redd selv for å bli avbrutt eller ikke få noe egg tilbake...men det gjelder å tenke positivt! dette går nok helt fint :o)

LYKKE TIL :o)

Skrevet

Takk for god trøst alle sammen, godt å ha dere!

Jeg tar vel sorgen på forskudd og beskytter meg. Dere vet jo hvordan dette er. Min kjære tar det litt lysere og tenker at det er håp. Og det er det jo. Skjønner ikke hvorfor dette skjer, hormonverdier er fine og antall egg ok, denne gangen har tom tatt metformin, vitaminer i fleng, bra kosthold og menopur. Men det koker vel ned til at dette er og blir lotto.

Lykke til dere og:)

Skrevet

Vil bare gi deg en oppmuntringsklem og ønske lykke til imorgen. Har stor tro på at dine to befruktede er fine 4-delte imorgen :-)

Skrevet

Krysser fingrene for at dette er to gullegg.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skulle orket dette uten dere på forumet, det er bare så bra å snakke med andre i samme båt. Takk alle sammen, takk!

Jeg håper fortsatt, innerst inne, og det kan gå min vei dette. Jeg skal være så glad så glad om de deler seg!

Hvordan går det med dere andre, og med dere Chaiemae og Lillebie?

Skrevet

alt bare bra på denne kanten, starter på sprøyter i morgen!! så jeg er "rett bak deg" i løypa :o) og forhåpentligvis kan vi følge hverandre helt til vi skal føde hihi :o) for denne gangen er gangen! for oss begge !!

hold oss oppdaterte :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...