Gå til innhold

Da er nr. 3 på vei og jeg er kjempeglad :)


June75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da kom jeg fra legen =) Måtte ikke drikke sukkervann heldigvis. men tok blodprøve ang glykose og leverte urinprøve( som var fin) . fikk fylt ut svangerskapspapirene og tok en titt på ultralyd . Legen har et kjempegammelt apparat, spm de egentlig ikke kan se så mye på. han trodde spiren var 1,15 mm....men klarte enda ikke å se hjertet for det er så lite ( og pga dårlig apparat) ! Må på sykehuset for å ta en skikkelig UL - vaginal mente han..... : S i uke 17...det jeg glømte å spørre var om det var den uken vi trur er nr 17 eller utifra mensen...da blir det jo 21.mars....som ikke stemmer! Men vil i allefall få en skikkelig termin da =) jeg tror selv jeg er ca 8 uker nå...fosteret 6 uker! Etter testen slo positivt ut da!! han sa og at jeg skulle bestille jordmor time...så nå går det virkelig opp for meg dette her =) Når skal dere til legen?

jeg hadde jo ikke kommet til å vært der så mye hadde jeg hatt en termin som var helt klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene her har ikke noen slags ultralyd apparat, det er jeg sikker på.

Var du hos gynekolog eller?

Jeg vet akkurat når siste mens var og det var 17 januar så jeg er sikker på terminregningen.

Jeg er i 6 uke, jeg er jo av de siste av oktobermødrene. Så jeg blir vel den som må trippe utålmodig på slutten mens flere og flere av dere kommer hjem med nydelige babyer :)

 

Når det gjelder legebesøk så venter jeg en god stund enda trur jeg.

Syns å huske at de ikke gjør så mye med noe som helst i starten. Tar testen, blodtrykket osv

Men skal komme meg dit før 12 uker da.

Har så fryktelig behov for å holde det for meg selv denne gangen.

Med de andre har jeg ikke klart å holde det hemmelig men denne gangen vil jeg det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jeg skrev litt feil...spiren var 11,5 mm =) ikke 1,15 ; ) så utfra det tror jeg og jeg er 8 uker....Var hos vanlig lege. Bor på en liten plass, så må reise et stykke for å ta skikkelig UL og gyn er det de vanlige legene som tar her : S

har du spurt om de har UL ? Tror ikke det er vanlig at de bruker det, men pga av uviss termin gjør han et forsøk. Han sa jeg kunne komme tilbake om 3 uker for å se hjertet =) lettere når man er litt lengre på vei! Tror fosteret må være 8 uker for at de skal klare å se det.

jeg hadde heller ikke giddet å gå så tidlig til legen om jeg hadde vært sikker på terminen. er jo ingen stress. vil jo og holde det for oss selv lengst mulig =) meeeen...lurer på om det var ei dame der i dag som fikk det med seg...legen snakket litt for høyt om hva jeg skulle gjøre....håper virkelig ikke ryktet går før jeg er klar!! vi har jo ikke fortalt det til en sjel ; )) jeg hadde litt lavt blodtrykk, så nå drikker jeg vann i "bøttevis " sansynligvis derfor jeg har hodepine for tiden og...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke sånn at du tar ul hver gang du er hos legen?

Jeg bor i en liten by selv og vet hvor fort gjort det er at ryktet går så her må man virkelig holde det for seg selv om det ikke skal komme ut :)

Derfor tørr jeg ikke skrive hvilken by jeg kommer fra engang for da er det bare å legge sammen to og to så har de svaret. Så lite er det der jeg bor :)

 

Lavt blodtrykk har jeg generellt og det var veeldig lavt da jeg gikk med nr. 2.

Merket det veldig på energien jeg, håper det ikke blir fullt så lat denne gangen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei skal ikke ta ul så ofte. men dette er kun for å finne ut hvor langt jeg er på vei. tror kegen og er nyskjerrig på det =) Nå skal jeg ikke før på den ordinære, men han sa jeg kunne komme om 3 uker om jeg bville se hjerte slå...så kan være jeg gjør det...får se...ikke så sikker hvor bra det er med for mange UL heller...litt skeptisk!!

nei kan heller ikke fortelle hvor jeg kommer fra ; ) Må nok være helt anonym. Hadde vært frustrerende om tilfeldige folk vet det før våre nærmeste!!!

Er du mye trøtt og med lavt blodtrykk? Vært mye trøtt i det siste...men er vel et symptom det og da ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også hørt at man skal begrense antall ultralyder.

Jeg har vært mye trøtt og hatt relativt lite energi lenge nå. Lenge før jeg ble gravid faktisk. Det blir sagt at man må trene s får man mere energi men jeg har ikke energi til å komme meg til gymen. Har begynt hos fysioterapaut nå ( knytte nakke muskler ) og akupunktur for å få energi, samtidig tar jeg en dose vitaminer av alle slag. Faktisk i dag har jeg ftt unna husarbeidet uten at det er ett ork. KJEMPEDEILIG.

Nå vet jeg ikke hvorfor jeg fikk energi da siden jeg gjør mange grep samtidig :)

Tar jerntilskudd nå, kan ikke få lav blodprosent nå når energien er tom fra før. Samme med blodtrykket men det er ikke så enkelt få opp...

 

Du da? En energibunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ingen energi bunt...det meste er et ork for tiden...orker ikke gå turer en gang. regner med at 2 trimester blir bedre ....vår i luften da itillegg =)) regner ,med blodtrykket går opp etterhvert...i mitt 1. svangerskap ble jeg sykemeldt pga høyt blodtrykk på slutten... nei så lenge jeg ikke er kvalm og spyr som mange andre så er jeg såå fornøyd : )) tar kun folat jeg da...burde kanskje tatt mere vitaminer...skal høre med jordmor når jeg ringer å bestiller time!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...