Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg kjenner at jeg er så lei gravide som er helt på styr når de ikke har kjent liv i uke 15 etc. Det er faktisk ikke vanlig å ha full romstering så tidlig. Jordmoren min sier fra uke 20. Vet at selvfølgelig er det mange som kjenner det før, men kom ikke her å si at de som kjenner liv fra uke 10-12 osv snakker sant. Den biter jeg ikke på! Jeg mener, hvor stor er den spira i uke 10 da? Hysteri og ønsketenkning! Jeg er i uke 16, kjenner ikke noe spark, men ja, jeg kjenner masse rart. Bobling osv, men ikke spark! Blir bare oppgitt over hvor tidlig enkelte kjenner sparkene!! Vær litt mer ralistisk!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har kjent spark så tidlig som i uke 15 og småen var i full vigør og sparket så det sang etter før UL. Jeg har også så vidt kjent antydninger til spark i uke 18 og der kom ikke de tydelige sparkene før rundt uke 20. Det jeg tror er problemet er at man leser her og her er det mange som ivrig forteller at de kjente spark tidlig. Tror mange dermed tror at det er slik det skal være og dermed blir usikker når de ikke kjenner spark. Det er jo ikke mange kontrollene man får (f, eks der man hører hjertelyd) slik at man kan vite at den lille har det bra. Her inne er det også mange som skriver om SA og MA og det skremmer mange. Tror de fleste gravide blir skremt av slike sider og at man egentlig burde holdt seg unna til man har fått barn. Det er synd at slike sider skaper engstelse. Jeg er ikke oppgitt eller lei av disse jentene. Jeg synes synd på dem for at de har blitt forledet til å uroe seg unødig
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Hei:) Det skal jeg være enig i. Og jeg tviler ikke på at du kjenner liv fra uke 15, vet det er mange som gjør det. Men, fra uke 10? Nei, den kjøper jeg ikke. Det er sånt hysteri! Jeg måtte slutte å lese på f.eks assistert befr. Hørtes da ut som MA og SA var helt helt vanlig. Det er vondt. Hadde syket meg sånn ned, så bestilte meg en privat ul. Og alt var jo bare bra:) Men akkurat det der m liv fra så vanvittig tidlig, det blir litt dumt!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 En kan kjenne bevegelser tildigere enn uke 20, men det er stort sett ikke første svangerskap. Jeg kjente fra uke 20 med nr 1, men allerede fra uke 13 med nr 2. Og at det var ungen i andre svangerskapet, er helt sikkert, for det kom hver dag og på omtrent samme måte fra det tidspunktet og fortsatte til fødsel. Men det vil ikke si at alle har det likt som meg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 tro hva du vil, men jeg kjente bevegelse i uke 11.. ikke spark, men bevegelse.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Ønsketenkning mao!! Vet du hvor stor reka di er da?? Du kjente vel sædcellen svømme og du da. Lol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå