Gå til innhold

Noen som har dobbeltnavn, men som kun bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

navn nr.2? I så fall hvorfor gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner en Janne Mette som bare bruker Mette, hvorfor vet jeg ikke... hun liker vel det best da? :)

Jo, også kjenner jeg en til, men hun har så spesielt navn at hvis jeg skriver det vil folk kjenne meg igjen :P

Skrevet

Kjenner en som er oppkallt der det klinger best med oppkallingen først, men det er navn nummer to som er navnet hennes.

Skrevet

Fordi det er oppkalling, og et navn som jeg liker kjempegodt. Men de passet ikke sammen i omvendt rekkefølge. Bruker det navnet jeg liker.

Skrevet

Fordi foreldrene mine valgte å bruke navn nr to.

Og hvis du vurderer det samme for ditt eget barn - ikke gjør det!

Det er utrolig irriterende i mange situasjoner (skole, jobb osv) å bruke navn nr to. Vurderer selv å fjerne mitt første navn.

Skrevet

Jeg har selv 2 navn, men har alltid bare brukt det andre navnet. Vet egentlig ikke hvorfor det ble slik...tror kanskje at foreldrene mine bare brukte det andre navnet på meg.

Måtte(må) dere alltid kommentere at dere bruker det andre navnet? Det må nemlig jeg, for alle nye mennesker jeg møter(som har fått opplyst navnet mitt f.eks lege, lærere..osv) kaller meg automatisk for det første navnet og etternavnet. Er det slik med dere og?

HI

Skrevet

Ja, har også vært nødt til å forklare. Har vært litt irritert opp gjennom, for mange lærere har konsekvent kalt meg det første navnet, selv om jeg har gitt beskjed om at jeg heter det andre. De glemmer det ut. Jeg reagerer ikke engang når noen sier det første, for det bruker jeg aldri.

Skrevet

Jeg heller reagerer ikke på mitt første navn, om noen bare kaller meg det...

Hi

Skrevet

Kjenner et brødrepar som begge bruker navn nr. 2, rett og slett fordi navn nr. 2 er finest, og nr. 1 er oppkalling, men at de ikke funker sammen andre veien. Med eldstemann går det fint, yngstemann blir kalt "bestefar-navnet" sitt på skolen, og det andre hjemme. Har sikkert ikke giddi å si i fra lenger på skolen.

Jeg har selv to navn, blir alltid spurt om jeg bruker begge, eller bare det første. Ikke noe problem for meg å svare på det, hadde jeg bare brukt det andre kunne jeg sagt det i en sådan stund.

Skrevet

Både jeg og søsteren min bruker navn nummer to. Første navnet er oppkalling etter våre bestemødre, og passer best foran da det er kortere med færre stavelser enn navn nummer to. Dessuten så er navn nummer to finere, både hos henne og meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...