Dossa :) Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har en mutasjon som gjør at jeg ikke skal bruke prevasjon som inneholder hormoner fordi jeg kan få blodpropp. Noen som veit hva jeg kan bruke for å beskytte meg?? Annet enn å sterilisere meg.....tror ikke jeg ønsker det....
babyklar er lykkelig :) Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 hva med kobberspiral? er vel ikke noen hormoner i den?
Dossa :) Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 Joda kondom er jo selvfølgelig et alternativ.....men jeg klør så forferdelig når vi bruker kondom så det er ikke noe jeg ønsker. Kobberspiral har jeg hørt mye negativt om.......kraftig mens smerter og man blør ganske mye.....i tillegg har jeg hørt at den generell er ubehagelig.... Huff ikke lett detta.... Jeg venter nr 3 nå.......min mann er ikke klar for nr 4.....sjøl om det er en tanke som ikke gjør meg noe Jeg får vel prate med en lege om hvilke alternativer jeg har... Takk for svar jenter
Krepsen :) Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Hva med en pfc (personlig fruktbarhetsComputer)? Den er ihverfall garantert uten hormoner og sies å være like sikker som p-piller. http://www.buenaventura.no/
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Kobberspiral er vel likevel verdt å prøve? Det er jo bare å ta den ut igjen hvis du ikke vil beholde den.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Det finnes visst en måte å sterilisere kvinner på, som er å sette inn en propp eller noe. Har ikke helt forstått hva det går ut på, men kjenner ei som har noe sånt. Hun sa at hun er sterilisert, men ikke på den "tradisjonelle" måten. Det er satt inn en slags propp av noe slag, og den kan tas ut igjen hvis hun skulle ønske å prøve å få flere barn (men ingen GARANTI for at hun fremdeles er fruktbar, det er jo mye som spiller inn på sånt). Kanskje du skulle høre med legen din om noe sånt kan være noe for deg ? Jeg aner ikke om det er hormoner i det da... men det vet jo sikkert legen din.
tobba + baby Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Eg brukte kobberspiral etter første barnet mitt og var veldig nøgd med det. Kjem nok til å setje ein ny inn etter neste. Eg får dårleg sexlyst av hormoner og orkar ikkje bruke piller og anna med hormoninnhald
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 hu hei!! eg har samme mutasjon som deg. å har valgt no å sterilisere meg pga av at eg har blitt gravid no to ganger med kobberspiral. så da får eg heller bare nyte de siste dagene ( ukene ) eg går gravid siden eg veit det er siste gang.. så når valget står mellom kondom og pesar ( den kvinnelige kondomen) siden eg ikke stoler på kobber spiralen lengre.. så fikk eg sterilisasjon på medisinsk grunnlag for min gynokolog på molde sykehus anbefalte meg verken kondom eller pesar. for vi med den mutasjonen har tre valg bare det er: kobberspiral, kondom og pesar.. håper du finner ut av kva du vil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå