Gå til innhold

HVA ER GALT MED MEG????


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har i hele mitt liv (er kun 21) slitt med vekta..men ble bare verre og verre til eldre jeg ble, jeg er jo ikke kjempeovervektig..men har nok litt for mye. Har nettop blitt mamma til et lite gull som jeg elsker over alt på jord:) men jeg tror noe er galt opp i hodet mitt!?! jeg har ikke et fnugg av det som heter selvtillit jo. Jeg synest alle er bedre enn meg..ser bedre ut..gjør ting bedre..og ER bedre. Jeg føler meg egentlig bare som søppel, bortkasta og unyttig! jeg har dårlig samvittighet når jeg spiser, klarer ikke å spise sammen med andre, og føler alle ser på meg når jeg hiver inn i den stygge munnen min, jeg tør ikke se på folk når jeg prater med dem engang..jeg ser heller bort på kjæresten min og prater?!? jeg føler at alt jeg sier og gjør er feil..jeg føler at jeg er for stygg til å bli pratet med. jeg gråter hver dag..både synlig og inni meg:( fikk ikke til ammingen heller..fikk aldri melk ( men jammen har jeg arbeida for å prøve å få det til!!) jeg er helt misslykket..jeg er jo ingenting..jeg HATER meg:( eneste grunnen til at jeg vet jeg lever er fordi jeg kjenner hjertet slå når jeg står opp om morningen...hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde elendig selvtillit selv...jeg gråt fordi jeg syntes så synd på babyen min som hadde en så fæl mamma osv osv...følte at alle tenkte stygt om meg...både hvordan jeg så ut og hvordan jeg tedde meg....

 

MEN så snudde jeg tankegangen min....jeg hadde kjæreste som var glad i meg for den jeg var, datteren min roet seg bare til meg..hun forgudet meg..så jeg skjønte at jeg var den perfekte mamma for henne. det viste hun meg veldig klart :)

 

jeg følte ikke at jeg dugde til noenting.....men se på det barnet du har skapt :) TENK å få til noe så vidunderlig....:)

 

hver gang du ser deg i speilet, hver gang du gjør ting. så tenk at du er vakker, at det du gjør er bra osv..tenk bare positivt. din verste fiende kan være deg selv. ikke si negative ting til deg selv i det hele tatt. bare si fine fine ting..det hjelper etter hvert..tro meg :) når det gjelder at du tror andre tenker ting om deg som er negative så stemmer som regel ikke sånt. tro meg..jeg vet...:) kanskje mange heller tvert i mot respekterer deg....tenker at du er heldig som har et vakkert barn, og sikkert masse annet også som ikke du får frem her.,:)

 

og ammingen sliter mange mange med. ikke la det gå utover din selvtilit. har ingenting med deg som menneske å gjøre :)

 

vet ikke om dette hjelper jeg, men håper det hjelper litt..

 

klem fra ei på 22

Skrevet

Det er overhodet ikke noe galt med deg, kjære. Du trenger bare virkelig å jobbe med selvfølelsen din.

Selvtillit og selvfølelse er to helt forskjellige ting, man skal ikke blande disse to. Når du sier så mye stygt til deg selv, vil du heller aldri få det bra med deg selv.

 

Slutt å si stygge ting til deg selv i speilet. Se heller etter det som er pent.. Alle har noe de liker med selg selv, pene øyne, hår etc.

 

Hvorfor har du kjæreste? Han ser nok noe i deg som du ikke ser, tror du ikke. Spørr han hva han liker ved deg (og for all del, ikke om det motsatte)

 

Du elsker barnet ditt, du er en god mor. Amming er ikke alt, det er bra, men slett ikke nødvendig for at barnet ditt skal bli voksen og få et godt liv. Legg hele ammehistorien bak deg nå! Ikke noe du kan gjøre med det.

 

Når du har overkudd, ta med vogn og gå tur. Frisk luft gjør under og med daglige turer vil både kropp og sjel føle seg bedre.

Du kan da ikke være SÅ mislykket, du er heldig, du har barn og mann!!

 

Ta deg en tur til frisøren, kost på deg noen nye plagg, som passer til din kropp. Bruk litt sminke hver dag.

Når du føler du ser bedre ut, blir du også vakrere inni deg.

 

Mulig du har fått litt barsel tårer, ta deg en tur til legen eller helsestasjon en og snakk med dem. De kan hjelpe deg med dette.

 

Lykke til.

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...