Gå til innhold

Hundeeiere - hadde dere blitt støtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter baby snart og regner med å få svigerinnen min på besøk da. Koselig det, hadde det bare ikke vært for hunden hennes. En utrolig bortskjemt, masete, urolig bikkje. For svigerinnen min er dette babyen hennes, den ligger på fanget, oppi senga, i sofaen etc. Dette er en mellomstor hund, ikke en chihuahua akkurat. Jeg liker den ikke, for den peser, sikler, løper, hopper opp etter meg og er skikkelig urolig.

Men nå til saken, jeg forsøker å få mannen min til å nekte henne å ta med hunden neste gang de kommer på besøk. Dama skjønner ikke min aversjon mot hunder i og under sofaen. Hver gang de har vært på besøk tidligere har jeg bedt henne om å ha hunden i gangen, men "stakkars hunden blir jo så kald og ensom" da at den må være på stua hvor vi er... Det ender med at hunden ligger under stuebordet og peser og jeg blir sur og går ut, og stemninga er sjelden særlig høy.

Dette gidder jeg ikke når babyen kommer. Da er ikke hunden velkommen hos meg i det hele tatt. Jeg sier til mannen min at han må få henne til å sette igjen hunden hos foreldrene når hun vil på besøk, men det er vanskelig for ham.

Krever jeg mye?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke blitt støtt av det. men av ren folkeskikk så spør jeg alltid om det er ok at hunden blir med inn.

Nå er hunden min ganske lydig da, og roer seg fort uansett når vi er borte og blir liggende der jeg ber han om det.

Men uansett, hvis noen ikke vil ha han inn så lar jeg han sittei bilen ( når det er varmegrader ute) eller hjemme.

Hvis svigerinna di ikke aksepterer dette, så burde hun kanskje ikke ha hund.

Er man hundeeier må man ha respekt for at det faktisk ikke er alle som liker hunder...

Hvis hun synes så synd på han, så går det jo ann å skaffe seg et sammenleggbart bur som hun kan ha han i i stua.

Da er han ikke til bryderi for noen,og de fleste hunder synes det er okåligge i bur.

Men skal hun gjøre dette, må hun prøve det hjemme først slik at hun vet at hunden føler seg komfortabel med det.

Jeg har et stoffbur som er sammenleggbart, og jeg har med meg bikkja på håndballtrening noen ganger. Putter han inni der og han ligger å sover i 2 timer. Ingen som aner at han er der engang.

Skrevet

Støtt? Aldri i verden! Det er ditt hjem, og du er i din fulle rett til ikke å ha bikkjer der. Ærlig talt...

Vi er for tiden hundeløse, og selv om jeg er hundeelsker og helt klart kommer til å skaffe en pels igjen med tiden, får ikke engang mamma sine lov til å komme inn her... Kan hende en liten tur i ny og ne etterhvert bare for å venne snuppa til deres eksistens, men jeg har aldeles ikke tenkt å gjøre det til en vane å slippe pelsdyr inn her før vi evt skaffer en egen. Å ha bikkjer inne medfører sand og pels overalt, for ikke å snakke om sikkel og andre ekle substanser. Og jeg gidder ærlig talt ikke å vaske hele kåken før jeg slipper snuppa ned på gulvet igjen bare fordi noen ikke kan la pelsen sin ligge i bilen/være hjemme mens de er på besøk. Blir litt annerledes når man har egen hund, for da er immunforsvaret til husets små toddlere vant til hunden, og man er litt vennligere innstilt i forhold til å vaske etter sin egen pels. Dessuten sikler de mindre hjemme hos seg selv, har sikkert med stressnivå å gjøre :)

Skrevet

Absolutt ikke - skjønner heller ikke hvorfor noen må på død og liv ha med hunden sin overalt.

Vi har en svær hund og for meg så er det helt fjernt å dra med ham på besøk. Utenom til svigers som elsker ham...

Med et lite barn som ikke er vant til å ha hund rundt seg eller kommer til å ha hund rundt seg så er det heller ikke vits å tvinge på en stresset hund, dem blir jo alltid mer urolige på besøk hos andre og skal sjekke ut alt.

Jeg synes at mannen din fint kan fortelle søstera si at DERE ønsker ikke at hun tar med hunden sin fordi babyen trenger ro når det kommer besøk og at dere rett og slett ikke ønsker å ha en hund i huset. Dere har jo ikke hund selv så det er jo logisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...