Gå til innhold

hijab i politiet???? ja eller nei???

Anbefalte innlegg

Skrevet

personlig er jeg imot det! virkelig imot det!!! skjønner ikke hvor dette skal stoppe om dette går igjennom. det er moskeer i norge, i bhg der vi jobber kunne vi ikke lage engler, for det er muslimene imot, vi kunne ikke ha jesusbarnet i krybbe, kunno jo fornærme muslimene!!! ååååååååååå, jeg blir så irritert!!!!! OSV, OSV, OSV

NEI TIL HIJAB I POLITIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

er ikke rasist, helt seriøst, men vi bor i norge, er det ikke innvandrere som skal rette seg etter oss, ikke vi etter de?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, for da må man jo tillate sameluer og burkaer osv ogsåå...alle eller ingen mener jeg

Skrevet

MÅ vi ha denne diskusjonen en gang til?

Skrevet

Har svart før..er sterkt imot!

Skrevet

Helt enig med deg jma.

Er jo de som ska rette seg etter oss.

Er jo "vårt" land.

Synes oxo de har tatt nok fra oss jeg.

Jeg er på heller ingen måte rasist eller no.

Skrevet

nei

Skrevet

jeg syntes det er drøyt jeg altså!!!!! til og med karl i hagen sa på radioen "gir vi dem lillefingeren, vil de ha hele hånda"!!!

jeg er så lei!!!!!!! kunne siriøst gått i protest mot dette tullet her altså!!! kjenner jeg blir skikkelig provosert over all dette her!!!

Skrevet

Jeg å.. De tar vel over landet snart å da.

River ned kirkene våre å lager sine egne..

Er sååå lei at vi ska bli mer som de.

Vi er NORSKE og får jaggu holde på våre tradisjoner og Norges egenskaper.

Så får de ha sitt i sitt hjemland. Dette er Norge folkens!!

Huff følte meg litt slem der men måtte få ut litt=)

Skrevet

Skulle vi kansje ha dratt Langtvekkistan og oppført oss som de gjør her. da hadde det blitt krig så det holder

Skrevet

jeg er mot. Det er ingen menneskerett å bli politi, så kan de ikke ofre skautet sitt på jobb, så kan de ikke bli politi. Rett og slett fordi politiet har en helt spesiell funksjon i samfunnet. Men skal sies at jeg er mot at politi bruker for eks frimurerringen på jobben også. religiøse symboler har ingenting i politiet å gjøre!

Skrevet

nei til alt som ikke hører hjemme i politiet, om det er samelurer, hijaber eller noe annet. Politi skal være politi og det uten de slagene av hodeplagg.

Skrevet

Selv kvinnelige politibetjenter med minoritetsbakgrunn står frem på tv og er i mot det. Det synes jeg sier det meste. Jeg kan ikke fatte at dette forslaget kommer igjennom.

Mitt svar er KLART NEI!

Skrevet

Jeg er også mot at vi må feie de i et og alt. Nekter å tro at i muslimske land tar hensyn til oss om vi hadde kommet dit. I barnehagen til sønnene våre (minste skal snart begynne der, eldste går der nå) er det ingen muslimer og der feirer enn fortsatt jul og går i kirka før jul.

Skrevet

Jeg begrunnet ikke svaret mitt, men synes hensynet til nøytraliteten blir ødelagt. Man er ikke nøytral når man viser hvilken religion man tilhører. Det kan ha uheldig utslag i politisammenheng.

Skrevet

NEI NEI NEI er svare mitt!

har de kommet til norge for å bli politi så får de jaggu rette seg til uniformen våres og ikke ha på seg hijab!

håper virkelig ikke dette kommer til å gå igjennom!

Skrevet

Jeg er imot, men det fordi jeg mener hijab er kvinneundertrykkende, og å tillate det i politiet er en aksept for at menn skal kunne kreve at kvinner dekker seg til. Det er en gradvis, offentlig, aksept av en kvinneundertrykkende praksis. Jeg mener de offentlige etater bør være fri for sånt.

Skrevet

viss en tillater hijab, må en tillate alle religiøse symbol, som opp ned kors og satanistiske, og forhåpentligvis ikke, men kan skje rasistiske symbol.

eg synes at kristendom feks skal ha like mange rettigheter som islam har, så viss det er lov med hijab, må det vere lov ed kors. men da må det vere lov med andre religiøse symol, som eg ikke synes er like passende

Skrevet

nei jeg syns ikke noe om det.. det er "de" som skal tilpasse seg.. ikke "vi"... tenker litt på disse damene også, møter de det rette folka i oslo en lørdags kveld og har hijab på kan det bli ganske alvorlig.

Skrevet

N E I !!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå er grensa nådd!!!

De som kommer til SKAL integrere seg. Politiuniformen skal være "rein" og ikke et religiøst plagg.. Jeg blir litt rasist når folk fra andre kulturer skal prøve og forandre landet vårt.Dere vet hvorfor det er krig i verden.Det er pga.religion det.Noen kommer og prøver og ta over landene til hverandre.. Vi er NORSK I NORGE!!!!! De med hijab må bare innfinne seg med at i enkelte yrker passer det seg ikke med slikt..

Skrevet

Jeg var veldig nøytral i begynnelsen, men nå heller jeg mot NEI.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=537088

Når hijaben er på plass, kommer også dette!! Og så blir det vel bare en fortsettelse før "alt styres" av hensynet til de med minoritetsbakgrunn. Om ikke lenge så er vel vi minoriteten i vårt eget land......! Men det er nå minst 50 år til, og da er vel jeg død.....! Huff. He, he. Pesimistisk sagt, men det kan nå nesten se sånn ut med tanke på antall barn som fødes av "hvite nordmenn" og nordmenn med innvandrerbakgrunn....!

Ja ja... Uansett er jeg nok imot hijab jeg også nå ja.....! Mest for at kvinnene selv skal få være sin egen herre. Ikke fordi religionen eller mennene deres krever det!!!!

Skrevet

Jeg er ikke rasist, men jeg er i mot Hijab i politiet.

Grunnen til det er at jeg er blitt lei av alle de "hensyn" som skal tas og de krav som ofte kommer.

Men alikevel så må en ta noe hensyn da...hvis jeg fikk muslimer på besøk til middag, så ville jeg liksom ikke servert dem svinekoteletter...

Men jeg mener at å ikke feire div høytider i bhg og skole pga at et par unger er muslimer og at det må tas hensyn til osv ... hijab i politiet osv..

Er vi i demmes land så må vi inrette oss etter dem, noe annet er uaktuellt, så jeg synes de burde inrette seg etter oss også, om ikke i alt, men bare litt iallefall.

Men jeg nekter de selvfølgelig ikke moske eller å gå i Hijab og det som er demmes måte å kle seg på, men at det skal innføres i alle hjørner er jeg imot.

Men jeg er og redd at politi med hijab ikke vil bli tatt seriøst - som en autoritets figur hvis dere skjønner.....

Jeg kan bare ikke se for meg at en politi med hijab vil klare å løse opp slagsmål/uro ved et utested med fulle folk og div..vil jo ikke bli tatt seriøst...

Skrevet

Ja, synes absolutt kvinner kan få lov å bruke hijab i politiet. Blir litt oppgitt når jeg leser enkelte svar her inne, ser at det er mye uvitenhet som er ute å går :)

Somregel er det kvinnene selv som velger å bruke hijab.

Jeg er norsk, og har nettopp begynt å bruke min hijab, selv om mannen min var imot det, fordi det var noe jeg selv ville og har ønsket lenge! Ble muslim for ca 4 år siden, men både mannen min og familien min, og svigerfamilien min for å nevne de også, har vært skeptiske.. Er glad jeg bor i Norge, hvor man har frihet til å velge hvilken religion eller trosretning man vil følge, er ikke alle land hvor man har den friheten..

I islam så er hijab obligatorisk for kvinner, vet ikke om så mange andre religioner hvor et synlig plagg er obligatorisk (utenom sikhene da som bruker turban) så selv om vi tillater hijab i politiet så tror jeg ikke vi skal få så store problemer med alt mulig annet rart ;) Hvis kristne har lyst til å gå med et kjede med kors, ser jeg ikke helt problemet i det? Tror vel at de gjør det nå også hvis de vil?

(Referer til en lenger over som sier at hvis hijab skal bli tillatt burde også kristne få gå med kors..:/)

Er veldig glad jeg bor i Norge hvor man har frihet til å leve slik man ønsker, frihet til å velge religion, og mener personlig at det ville bidra til undertrykkelse om vi sa nei til hijab. Hijab er som sagt noe de aller fleste kvinner velger selv, og dette betyr mye for mange, og de fleste ville

ikke tatt av seg hijaben for noe som helst. Er da synd hvis ressurssterke kvinner med hijab, som kanskje kan gjøre en utmerket jobb i politiet, skal bli nektet å prøve seg pga at de har valgt å dekke til håret sitt..

Bare for å svare på det innlegget over her, hvor Dotten sier at hun er imot hijab fordi kvinnene skal få lov å være sin egen herre. Men hijab er noe som veldig mange muslimske kvinner selv ønsker å bruke! Er også veldig mange muslimske kvinner som ikke bruker hijab, de er fortsatt muslimer. Men de som ønsker å følge religionen sin når det gjelder dette, å bruke hijab, skal ikke de få ha retten til å velge om de vil dekke til håret sitt eller ikke??

Er ikke det å være "sin egen herre"?? rett og slett valget, og friheten til å velge det man selv har lyst til??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...