Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Leser om det nye partiet som er dannet (Independent Labour Party), som bla ønsker egne sykehjem og skoler for muslimer. Jeg har egentlig vanskelig for å tro at dette partiet vil få den store oppslutningen... Og ønsker "muslimen i gata" i det hele tatt egne sykehjem og skoler? Etter det jeg har erfart er det få ønsker om "spesialbehandling" og egne institusjoner, men min erfaring bygger også for det meste på andregenerasjons innvandrere, eller muslimske innvandrere som har bodd i Norge siden de var veldig små. Kanskje er de i større grad blitt integrert, og ikke ser seg anderledes enn oss - til tross for at deres religion ikke er så vanlig blandt etniske nordmenn. Hvis dette partiet blir godkjent - tror dere det vil få stor nok oppslutning til å ha noen betydning?
Neverstill Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 tviler på at det blir noe særlig stort parti av det
-MtG- Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Det neste blir vel at muslimene skal ha egne land også... Hohoho! Nå var jeg morsom dere:)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Hehe, begynner det å bli sent for deg eller? =)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Vi har en stooooor utfordring i fremtiden. Har jobbet på sykehjem med demente fra andre land. Ikke bare muslimer men også andre med annet språk enn norsk. Når man blir dement glemmer man ofte det norske språk. Noen kan sjønne hva du sier men kan bare sitt eget språk. Om 20 år er det maaange fremmedspråklige på norske sykehjem. Så det kan være lurt bli kjent enda bedre med fporskjellige kulturer med mer når man er under utdannelse. Mener ikke att de skal få eget sykehjem men att de får den respekten de fortjener på norske sykehjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå