Tingeling27 Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Hvordan oppdaget dere det?? jeg hadde det for noen år siden...det begynte med at jeg spottet , derfor fikk jeg tidlig ul...merket at fosteret ikke vokste slik det skulle og på 2 ul så var det dødt...men jeg tenker på om dersom jeg ikke hadde blødd...hvordan hadde jeg merket det da?? eller finner man det ut ved at man begynner å spotte??
Musemor med tre søte små Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Fant det ut ved at jeg begynte å spotte og fikk tidlig UL. Viste seg å ha vært dødt i 3-4 uker. Tror i verste tilfelle så merker men ikke noe før ordinær UL, men har ikke hørt om noen som har gått så lenge. De jeg har hørt om som ikke begynte å spotte hadde enten bestilt tidlig UL selv for å "hilse på" nurket, eller blitt sendt på tidlig UL av legen siden h*n ikke fant noen hjerte lyd og oppdaget det på den måten
Brugda Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Jeg blødde "kaffegrugg" fra uke 5 og symptomene forsvant rundt uke 8-9. Men fosteret levde på UL i uke 5 og 7, men dødt i uke 10.
Tingeling27 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 Takk for svar jenter,jeg er bare så redd at det skal skje igjen ...så lurte bare på hvordan andre har oppdaget det Så de fleste begynner og spotte litt først da?? Tenkte jo litt på hvordan de som ikke har tidlig ul fant det ut, for det er jo egentlig ikke vanlig med ul før ordinære... Flere som vil dele hvordan de oppdaget sin?
Lillevenn33 Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Jeg hadde noen småblødninger i tillegg til at jeg ikke hadde noen symptomer. Oppdaget MA i uke 8, fosteret var 6 uker.
J -76 Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Jeg hadde et svangerskap med alle gode tegn: trøtt og kvalm som bare det. I uke 11 fikk jeg småblødning, og fikk henvisning til UL. UL viste et dødt foster, døde i uke 8 en gang :-(
lioness* Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Oppdaget det på samme måte som deg... bittelitt rosa spotting et par dager, ul hvor fosteret var for lite (men hadde hjerteslag), ul halvannet uke senere var det dødt. Har også lurt på hvor langt jeg ville gått uten å oppdage det dersom jeg ikke hadde hatt den der lille spottingen - eller reagert på det og krevd ul (måtte krangle med legen for å få det).
Tweak Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Ante ingenting før det ble oppdaget ved ul... Pga sykluskluss så fikk jeg komme til ul i uke 16 da de egentlig trodde jeg var fire uker mer. Hadde ingen blødninger før det hele var over...
Tingeling27 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2009 Takk for at dere tok dere tid til å svare:)
mollemor-79 skal prøve ivf:) Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Jeg blødde ikke en blod dråpe i det hele tatt jeg.Det eneste jeg stussa over var at magen vokste så lite og alle graviditets symptomer begynte sakte men sikkert og gå over. Hadde en ultralyd i uke 19 og da levde babyen,men på UL i uke 21 var ho død.Var på UL hver 14 dag pgr diabetes. Så i grunn er det ikke veldig enkelt å vite at man er midt oppi en Ma. Dette var i 07. Nå har jeg en exu.Så dette er ikke enkelt. Håper det går bedre neste gang. Det eneste rådet jeg har å gi er å gå til lege om du har misstanke om Ma.
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Ikke en dråpe blod her i gården heller. Jeg bare takker min bekymrede lege for at han henviste meg til tidlig UL. Han fant ikke hjertelydeni uke 12. Jeg ante fred og ingen fare for jeg trodde det var altfor tidlig til at man kunne høre hjertet, men UL takket jeg jo gladelig ja til. Sjokket ble desto større da det ble konstantert at den lille spiren min hadde sluttet å vokse tidlig i uke 8. Jeg hadde vedvarende graviditetssymptomer, så jeg ante det virkelig ikke. Ser jo her inne at de fleste får en liten blødning, så da velger jeg å tro at min historie hører til sjeldenhetene. Det er dog like trist uansett omstendighetene.
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #13 Skrevet 20. februar 2009 Hei=) jeg vil bare si at at i likhet med Gokkel 26 pp endte i MA fikk jeg tidlig ul fordi jeg har epillepsi og jeg hadde masse symptomer, kastet opp,trøtt osv.... Jeg var også i uke 12 og på ul så fant de ingen hjerte lyd og den lille var bare 14mm og skulle vert 7-8 cm så lille spiren sluttet å vokse i uke 8. og han legen sa det at ofte så slutter embryoet/foster å vokse og helt til slutt så stopper hjertet..... man får som oftest en blødning først.....
Mikkemafian Skrevet 20. februar 2009 #14 Skrevet 20. februar 2009 Fikk en liten blødning først, da var jeg i uke 10. Hadde ingen graviditetstegn, så jeg glemte til stadighet at jeg var gravid. Kom på ultralyd, og da sa legen at den hadde sluttet å vokse for lenge siden, magen vokste som normalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå