tasah Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Dere andre som har dilla på appelsiner og appelsinjuice, vet dere om det er gutt eller jente i magen? Er helt hekta dette svangerskapet, hele november og desember spiste jeg mandariner, gikk over til appelsiner etter nyttår... Har gutt i magen nå, har jente fra før, hadde ikke sitrusmani forrige gang, så kanskje det er et tegn på at man venter gutt??
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Tror det er helt individuelt. Jeg er generelt glad i appelsiner, og tenker en del paa det naa fordi jeg föler meg uggen. Appelsiner er veldig friskt, og det eneste som frister. Vet enda ikke om jeg er gravid, tok en test istad, men den var selvfölgelig ödelagt, saa faar vente til imaarra tidlig. Vet om en som hele tiden maatte lukte paa graastein!! Og en annen som var vill etter lukten av bensin... Mye rart en skal igjennom!
<3 Adrian <3 Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Tror ikke det er noen sammenheng mellom hva man blir hekta på undersvangerskapet, og kjønn på barnet. Da jeg fikk min lille gutt var det epler og melon som var det store;) Bare vær gla det er noe sunt kroppen din krever du.. høres ikke like bra ut å lukte på bensin, hehe...
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Haha! Ikke sant??! Beste venninna mi har ei datter paa 3 aar (snart 4) og da ho gikk gravid var det kun Big Mac fra McDonalds ho tenkte paa!! Huff!
erteposen + 4 Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har dilla nå, men tror det er fordi appelsinene er så innmari gode. Jeg har ikke hatt det i de to forrige svangerskapene, og det var også gutter.
blebla Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 jeg er også hekta på appelsiner nå. Og skal også ha gutt. Hehe.... har aldri hatt appelsiner så nært hjertet som nå, helt enormt.
Pennuna Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er på appelsiner og appelsinjuice denne gangen som forrige gang. Den gang hadde jeg gutt i magen, nå jente. Mamma hadde også appelsinkikk da hun gikk gravid med broren min. Leste at neseblod hos gravide kan skyldes for lite C-vitamin, og etter at jeg fikk appelsinkikk blør jeg mye mindre neseblod, så kanskje kroppen rett og slett bare higer etter det den trenger. Forrige gang skjønte jeg ikke at jeg hadde dilla, trodde liksom det var normalt å drikke en liter juice om dagen pluss spise 16 klementiner...Er litt mer moderat denne gangen. Klarer meg med et par glass utvanna juice og en tre-fire appalsiner..
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Så morsomt at det er flere! jeg har også stort behov for appelsiner for tiden, spiser 2-3 om dagen. Vet ikke om jeg skal ha gutt el. jente, sist fikk jeg gutt og hadde enormt lyst på grønne epler.
sweet dreaming Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har helt dilla på sitrus. Drakk sitronsaft i første del av svangerskapet, spiste mandariner i november og desember, så mye at jeg avogtil hadde vondt i magen. Nå har jeg helt dilla på grapefrukt og blodappelsiner. De smaker så syyykt godt. Har drukket masse jus også, men har latt være nå for å passe vekten litt. Fryktelig mye kalorier i juice
sweet dreaming Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 ja, og jeg venter gutt. Har to jenter fra før. Første fikk jeg dilla på fiskekaker og andre saltlakris.
1prinsesse+2engler Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har aldri vært no begeistret for appelsiner. Har syntes det er godt, men syntes det var SÅ kjipt å skrelle De første tre mnd. av sv.skapet drakk jeg masse appelsinjuice. Nå er det sååå godt med appelsiner og jeg bryr meg ikke om at de må skrelles. Dette er vel ikke direkte sånn MÅÅÅ HA, men godt er det:))
tasah Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2009 Hehe, artig med disse tingene man bare MÅ ha. Jeg er ikke spesielt glad i appelsiner sånn til vanlig, men stakkars den som har spist siste appelsinen og ikke kjøpt nye nå ja... Veeeldig glad for at det er relativt sunt (i alle fall i begrensede mengde...) med appelsiner, hadde vært verre med dilla på sjokolade...
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Jeg var helt vil etter appelsiner, appelsinjuce, sitroner, klementiner og mandariner...de første månedene var det også det eneste jeg klarte og spise. Utover svangerskpet så fotsatte denne dilla og mot jul så satt jeg med hode i mandarinkassa;) makan, tror aldri jeg før eller seinere har spist så mye c vitaminer;) Men jeg hadde et suverent jernopptak pga av alle de c vitaminene og tviler på at det er mange gravide så hadde like mye jern i blodet så det jeg hadde;) Men fikk verdens nydligste og bruneste gutt;) i følge mamma så var han så brun pga av c vitaminene, men vet ikke helt om akkurat det stemmer da, men min mor hevder og ha lest at mye c vitaminer kan påvirke hudfargen på babyen...
Lykke X 4 Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Har dilla på appelsinjuice....venter jente Har hørt at sitrusdilla ifølge kjerringrådene betyr jente. Har to gutter fra før, ingen sitrusbehov i de to svangerskapene
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 19. februar 2009 #15 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har dilla på sitrusfrukter, og her kommer det en jente :-) Hadde fruktdilla forrige gang også, og det er også en jente.
bomsa Skrevet 19. februar 2009 #16 Skrevet 19. februar 2009 Jeg venter gutt og har appelsin/ sitrus dilla... Jeg trodde det bare var frukten som hadde et utrolig godt år i år jeg....helt til mamma sa at det var nok litt mye appelsiner/klementiner til å bare være det....:-D
Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 19. februar 2009 #17 Skrevet 19. februar 2009 Appelsinene er jo bare kjempegode for tida. Saftige og store og mmmm...så godt!!!! Jeg har litt dilla på sitrusfrukter og sure godterier i dette svangerskapet. Venter gutt. Har jente fra før og da var det Stratos-sjokolade for alle penga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå