Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Fikk plutselig en sterk smerte i høyre side samt i ryggen, og hele magen strammer seg veldig. Men det er noen uker for tidlig.. Kan det være noe annet enn rier?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Mine rier kjentes ut slik: Ta tre kniver( litt store) og kjør dem inn i korsryggen. Vri rundt i 1 1/2 min og så 2 min pause så på ann igjen. Smertene stråler ned i beina og magen er knallhard. Glem alt som heter å snakke eller å puste normalt. Det eneste man kan gjøre er å skrike eller å puste som en gal. Og når man tror at nå kan det ikke bli vondere har man bare spist forretten. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Hvorfor beskymre seg med mindre det kommer flere i et mønster? Kan jo være mange andre ting.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 hei:) jeg var førstegangs..og på kvelden kjente jeg at noe var vondt i ryggen..og litt i siden, trodde det var vondt fordi jeg satt litt rart i sofaen..gikk vertfall over:P så senere på kvelden hørte jeg et pang inni magen min..og vannet fosset. da bar det rett på sykehuset:) hadde mensmurringer i ca i 3 timer..og etter det kom de verste riene som varte i 2 timer..og så kjente jeg pressriene komme..og det kjennest ut som om man har en gigantisk bæsj som skal ut:P presset i ca en time og da kom han:) jeg hadde kun rier i magen..mine kjentes ut som mensmerter ganger hundre tusener:P
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Hos meg begynte det som kynnere med menssmerter (magen strammer seg, smerter nederst i mage og rygg). Etterhvert ble de hardere, og ble mer til en stikkende smerte (type kniver som blir vridd rundt i rygg og mage). Magen strammet seg bare mer og mer, og når de var skikkelig intense hadde jeg problemer med å puste fordi de var så harde, kjentes ut som jeg hadde rier i lungene også...=P Hvis de er regelmessige (under 5-7 minutter mellom) bør du ringe sykehuset, spesielt hvis det er en stund til termin. Har du lenge til termin bør du egentlig ringe sykehuset om du får flere, selv om de ikke blir regelmessige. Får du problemer med å snakke under riene er det ganske sikkert rier (iflg sykehuset når jeg snakket med dem ihvertfall, og det stemte på meg) og da er det på tide å reise inn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå