Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Er det noen her som har bleket håret sitt selv med Depend blekemiddel? For de som ikke vet det er det sånn blåpulver vi skal mikse sammen selv. Jeg har bleket håret mitt med det, og så kom etterpåklokskapen... Er dette farlig for fosteret?
Anita*født* Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Nei,eneste man skal ikke puste inn det middelet..
Juni 2009 * April 2012 Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har bleket det mange ganger, ikkeno problem
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Åh, så godt å høre Ble redd for det lille nurket mitt jeg nå
¤mitzi¤ Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Det anbefales aldri å farge håret når man går gravid, fordi man ikke vet om det har noen innvirkning på fosteret. Visst man har mulihet anbefales man å gå til grønne frisører, disse har også organisk bleking. Dette fordi det ikke inneholder amoniakk. Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for lille gull. Frisører blir ikke sykemeldt pga at de er gravide og jobber med kjemiske farger. Men visst du gjør det igjen så pass på at du holder baderomsdøra åpen, så du får mest mulig lufting. Klems fra frisøren som jobber med både kjemisk og organisk
Calexico Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 På besøk fra 1.tri,ble litt nysgjerrig. Hvor finner man grønne frisør salonger?
¤mitzi¤ Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Du kan f eks google det. eller sjekke på gule sider.. På sør og vest landet finnes det flere, i Trondheim finnes det pr dags dato en og så vet jeg at det finnes en i Bodø om du ikke finner på grønne frisører så kan du søke på organisk hårfarge og det stedet der du bor
julibebiss <3 Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 det her står på hovedsiden til BIM; I et nettmøte på klikk.no med jordmor Siri, spør en leser om det er trygt for gravide å farge håret. - Det går helt fint å farge håret når du er gravid, ifølge frisører. Du kan jo spørre om et slikt avsug som frisørene har du også, når du er hos frisøren din. Det blir ihvertfall mindre avgasser da enn om du gjør det hjemme selv, svarer jordmor Siri. du ken lese hele innlegget der =)
AdrenaLine Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er blitt fortalt både av frisøren min og flere her inne på BIM at man ikke skal bleke/stripe/farge det første trimesteret. Frisøren min ville aldri gjort det på seg selv og det synes jeg er en god indikator. Nå er jeg i andre trimester og stripene er endelig tilbake. Puh!
<3maijente<3 Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 En kan faktisk bli vettskremt av alle ekspertene her inne på BiM.. Jeg har farget håret 2 ganger i løpet av svangerskapet, og i følge jordmor, lege og frisøren min er dette helt ok. Frisøren sa at produsentene lovte sikre produkter. I følge nettsider er det også ok. Hvor mange gravide farger ikke håret da dere`? Stort sett alle vil jeg tro, i hvertfall de fleste i min familie/venner/omgangskrets, og det blir mange babyer til sammen!!! Og alle er friske og fine, og noen allerede voksne. Nei, Tulla, slapp av! Det går helt sikkert bra :-)
cec26 Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er i mitt 3 svangerskap, og bleker håret med samme middel som deg, pleier å ta etterveksten ca vær 8 uke...jeg har to friske gutter hjemme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå