Gå til innhold

Andre med et kosthold som ikke er ideelt...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I første graviditet levde jeg som før jeg ble gravid, bortsett fra at jeg holdt meg unna ukokte egg, myke oster, spekemat etc etc.

Nå er jeg gravid på nytt, og føler meg akkurat nå MER usunn enn til vanlig. Spiser en del vanlig mat, brød til lunsj, frukt på jobb, men om kvelden... kommer matmonsteret fram :-). Først middag med min mann, den er som regel ok med masse grønnsaker. Men spiser alltid sjokolade til dessert, og drikker alltid brus til middagen.

Klarer av en eller annen grunn glatt å overse alle tipsene om mat i gravide-bøkene.. har liksom ikke "troen" på det (hører med til historien at jeg aldri har lagt lett på meg, er ikke overvektig, og har fått gode scorer på helsetester av blod, fettprosent etc).

Men i kveld fikk jeg dårlig samvittighet uansett.

Andre der ute som ikke er perfekte...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må nok slenge meg på her ja...:)

Er nok i samme situasjon som deg. legger ikke på meg til vanlig og er ellers frisk og rask. men når jeg går gravid raser kiloene på.

Er i uke 9 og har lagt på meg 8 kg på 8 uker!!! var knappe 50 i starten, så jeg trenger det nok, men alikevel...

Nå har matmonsteret roet seg litt, men var helt ekstrem her en stund,. sunn mat eller ikke det var akkurat det samme:)

Men de sier jo det at kropen "roper" på det en har behov for, så da kan vi jo trøste oss med det at den vil ha litt brus og godter innimellom:)

Perfekt er jeg iallefall ikke, hehe!

Skrevet

Jeg prøver, virkelig å tenke at jeg må prøve å spise noe som gir næring til min lille skatt. Men det er ikke alltid så lett:( Prøver å iallefall drikke litt juice hver dag for vitaminene sin del, så er det kalktabletter (har melkeintoleranse), folat og møllers total da... Men huff... skulle vært flinkere ja. Og så er det denne sjokoladen som på mystisk vis sniker seg inn i munnen min.. og smaker så godt. For ikke å snakke om den ene flasken med iskald glasscola!

Har nå blitt en del salte kjeks som salinas og sånn også... for når kroppen blir sulten......og det blir den plutselig!!! Så må jeg ha mat helst for fem minutter siden, ellers kommer det litt kvalmetendenser..... så da putter jeg i meg det som er i nærheten...... har alltid kjeks med meg både i bilen og på jobb nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...