Gå til innhold

Urenslige svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt helgebesøk i korte trekk

-da jeg hadde glemt tannbørsten min hadde svigers et knippe gamle brukte tannbørster iet glass jeg ble tilbudt.

Jeg tok selfølgelig ikke imot men brukte snuppa sin tannbørste og kastet den etterpå. Dagen etter var den plukket opp av søpla og satt sammen med resten av "vi samler på brukte tannbørster" glasset.

-De har ikke skiftet sengetøy før vi kommer, og det lukter av andre mennesker. Og jeg misstenker at det har ligget på ihvertfall siden sommeren.

- De bruker konsekvent opp mat selv omdet er dårlig eller har gått ut på dato, jeg må datosjekke alt. På det værste har jeg funnet mat som gikk ut i 2002 altså 5 år over dato.

Hva gjør jeg uten å fornærme dem? Jeg skulle ønske de kunne skiftet sengetøy, hater å sove i det andre har sovet i. Når jeg får servert mat der sitter jeg bare å tenker på at jeg ikke vet om maten jeg spiser faktisk er holbar på denne siden av årtusenet.

De er veldig oppegående folk sånn ellers. Vi har ikke supergod tone, så det er litt vanskelig å si noe. Tror de ville blitt veldig fornærmet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar med sengetøy og tannbørste. Når vi besøker foreldrene mine, tar vi forresten med oss mat selv. Jeg tør ikke å spise der, fordi de ikke er så nøye på om maten har stått i romtemperatur i et døgn eller to.

Skrevet

Ja, det med at maten står ute er de heller ikke nøye på. Men jeg hater å starte konflikter, vet det ville blitt en stor sak om vi tok med egne ting. Må vel bare akseptere det tenker jeg.

En ting til: De vasker håndklærne på 30 grader ullvask, hvor krekselig er ikke det???

Skrevet

Da hadde jeg tatt med meg sengetøy og håndklær selv, og dersom det bare var for ei helg så hadde jeg tatt dem med ut og spise bare for å slippe lørdagsmiddagen ja.

Brødskiver til alle andre måltider, gjerne med EGET pålegg.

*grøss*

Skrevet

Det høres ut som min svigermor/far. Jeg nekter å dra til hytta deres, har ikke vært der på ca. 5år. Spiser mat hjemme hos de så sjeldent som mulig. Overnatter aldri. Jeg legger i skjul på hva jeg synes om deres urenslighet. Jeg bryr meg ikke lenger....jeg godtar det ikke lenger.

Skrevet

Da hadde jeg tatt med sengtøy og håndklær selv ja. Og jeg hadde nok plutselig blitt veldig kresen og kun spist f.eks leverpostei på skiva, som jeg hadde tatt med selv i "tilfelle" de ikke hadde det i hus:) ( Og jeg hadde mest sannsynlig komt med at ungene hadde totalnekt på annet enn sjokoladepålegg/nugatti på skiven sånn at de ikke skulle spise noe fordervet der. ( hvis det er for en helg ihvertfall, verre hvis det er snakk om uker)

Men reagerer ikke mannen din da? Eller er han så vandt med det siden han er oppvokst med det?

Skrevet

Min mann er desverre litt sånn selv, i moderert utgave. Han kaster faktisk og heldigvis brukte tannbørster. Og han ser jo problemet når jeg påpeker det da.

Å ta svigers med på middag var god ide :) Ser jo også at jeg kan ta med mat selv under påskudd av at vi er kresne.... Tenker fasktisk nå at jeg skal handle med en pose eller to som takk for at vi får bo der... At jeg ikke har tenkt på det før :)

Levde stort sett på digg når vi var der nå, svigermor så sjokka over de mengdene snop jeg fortærte. Gjorde jo saken litt lettere da de deilige fylte påskeeggene var kommet i butikken.... jummi..

Skrevet

Jeg hadde enkelt og greit latt være å dra dit jeg, hadde rett og slett ikke orka!

Men ser du har fått noen gode tips/ideer, håper det funker for dere, så dere får fortsatt fine opphold der.

Skrevet

Æsj så ekkelt! Ta med mat, ja. Eller ta med boller/kjeks og spis på rommet. Det har jeg gjort noen ganger på svigers-besøk. Ikke fordi de er så urenslige, men jeg liker ikke alltid maten vi får servert...

Men sengetøyet... Ærlig talt. Kan ikke du få mannen din til å bytte sengetøy da? Det er da tross alt enklere for ham som er "hjemme". Jeg hadde krevd det. Evt. tatt med eget sengetøy/lakenposer.

Lykke til, du har min dypeste medfølelse, dette hørtes grisete ut.

Skrevet

Okei, først vil jeg bare si... BLÆRK! Min svigermor er ikke så nøye på støv og skitt, men hun vasker i det minste klær og skifter sengetøy. Og maten i kjøleskapet kastes nesten før den går ut på dato!

Men nettopp dette med mat... min svigermor er en mester på å lage kaker og snitter, men hverdagsmaten er helt grusom. Vi snakker pommes frites (brent), klumpete bernaise-saus, overkokte grønnsaker i mengder av salt og karbonader/pølser til et hvert måltid.

Jeg er nokså kresen av meg og pirker for det mest i maten der. Spiser opp det på tallerkenen, men ikke en bit til.

Hele svigerfamilien har forklart dette for seg selv med at jeg har anorexia (de er ikke så veldig opplyste angående slike diagnoser) så de maser ikke på meg eller blir fornærmet.

Jeg kan leve med en "spiseforstyrrelse" så lenge jeg slipper å spise der. Dette har de faktisk trodd i 11 år, hehe. Jeg har selvsagt ikke gjort noe for å oppklare misforståelsen.

Det de ikke vet er etter en helg/uke med dem så kaster jeg meg rett i kjøleskapet når jeg kommer hjem, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...