Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Trenger alle gode råd i boka. Begynnende feber, fryser og skjelver, tisser hele tiden, vondt når jeg tisser, vondt i magen.. alle de klassiske tegnene. Har jo hatt det før. Kan noen gi meg noen råd som fungere med ting som jeg "har i hus"?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 vann men hvordan skal jeg vite hva annet du har i hus? Jeg pleier å blande meg SURT sitronvann, å kutte ut sukker. (krise for tenna det sitronvannet da) Å så kjøper jeg tranebærjuice.
Zyan Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 du vet det nok, men drikk MYE. Og kom deg til legen og få litt medisin..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Jepp, masse drikke, helst tranebærsaft eller tabletter. Til nød; appelsinjuice og andre sure drikekr- de hjelper der og da, men gjør at slimhinnene i blæra blir mer sårbare og at du derfor kan bli mer utsatt for uvi igjen senere. Av andre råd; sett deg over en bøtte glovarmt, dampende vann- det kan lindre smerten og faktisk fjerne sympt om de ikke er gått for langt (men det tror jeg kanskje de har hos deg).. T evt masse c-vitaminer. Smør yoghurt naturell i skjeden- det gjenoppretter bakteriefloraen, får nemlig oftere uvi om den er forstyrret. Drikk kamille- eller peppermyntete, de virker lindrende og bakteriehemmende. Bland 1 ts natron i et glass lunkent vann, og drikk dette sakte noen ganger daglig- det endrer surhetsgraden på urinen. Ta på tykke ullsokker og hold deg varm og tørr på bena- hvis ikke er du dømt. Kjøp propolistabletter!! De funker som naturens egen antibiotika (på helsekost). Som du skjønner- jeg har snart PhD i uvi, sånn føles det ihvertfall. Og et ord om forebygging; etter at jeg svelget forfengeligheten og la vekk støvlettene i dårlig vær og begynte å bruke tykke, varme vintersko og evt støvler når det er vått har jeg ikke hatt en eneste uvi...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har klart meg gjennom natta med sitronvann, C-vitaminer og juice flere ganger jeg også, men tranebærkapsler funker best. De kan man faktisk bli helt frisk av. Men siden du har feber kan være at UVIen holder på å gå over i nyrebekkenbetennelse? (har du vondt i ryggen, nede ved sidene der hvor nyrene sitter?) Har hatt det en gang sjøl og det er IKKE å anbefale, vondeste jeg har opplevd.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Har hatt mange UIV... Drikk appelsinjuice, 1 liter.. Det kan hjelpe, enten for en stund eller at du blir kvitt det helt. Evt ta 4-5 C-vit. tabletter. Drikk også masse vann og gå på do ofte! Det er det som skyller ut bakteriene. Er det ingen tegn til forbedring, gå til legen og få medisiner. Når du har blitt kvitt det, pass på å tisse etter samleie. Det er som oftest det som gjør at man får det. Bakteriene fra mannen din, eller analen din, kryper inn til urinrøret, og tisser du da med en gang blir du kvitt de. Da mener jeg ikke fordi man har analsex altså, det har jeg aldri hatt.. Men man kan ha bakterier i fra det området som man kommet borti, og det er nok. Sånn som hvis man sitter på et kaldt underlag, så vil de bakteriene krype oppover til der det er varmt.. Så ikke sitt på noe kaldt heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå