Gå til innhold

Noen som har hatt svangerskapskløe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er bare når det er i hender og føtter det er farlig, jeg.... Jeg klør nemlig ikke der, jeg klør på overarmer, mage, rygg, legger og lår. Og jeg har små røde prikker rundt omkring. Lurt å få det sjekket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter... og spør med det samme: Hvor ligger leveren? Fordi jeg har vondt i høyre side under ribbeinet også...

Sikkert litt hypokondor i dag.

Skrevet

Svangerskapskløe kan være svært alvorlig, og du bør få tatt blodprøver (alat/asat) og urinprøve for gallesyrer. Dersom du har alvorlig svangerskapskløe, skal barnet forløses senest innen utgangen av uke 37. Ellers kan det være fare for barnet. Ikke alle klør inni hendene/ under føttene, men andre steder.

Jeg hadde dette nå sist, og ble satt igang nesten 1 mnd før termin. Jeg klødde i hendene under føttene, leggene, oppå føttene, magen, armene, - ja nesten overalt til slutt =/ Så ut som et stykke kjøtt.

Måtte krangle meg til en blodprøve, da legen min mente at svangerskapskløe var ufarlig. Måtte vise han utskrifter jeg fant på nettet om dette.

Verdiene mine steg, og steg, og til slutt kontaktet han sykehuset, som straks ville ha meg inn, og jeg fikk dato for å settes igang ganske raskt.

Kan seff være helt ufarlig kløe du har, men du bør få tatt en sjekk snarest. Hvor langt er du på vei??

Du kan google litt på "svangerskapskløe" så finner du nok endel.

Dersom du har vondt på høyre side, under ribbeinet, så kan dette være gallestein =/ Kan gjøre fryyyktelig vondt =(

Skrevet

Så kjedelig, jeg var jo på kontroll i går, men så glemte jeg å nevne det.. Jaja, får ringe bort i morgen. Er litt lenge å vente to uker da, synes jeg.

Skrevet

Ja, det er like greit å få sjekket det med en gang. Greit å få bekreftet/avkreftet sånt.

Dersom det er vanlig kløe, så vet jeg at mangen synes det hjelper med en lotion med aloe vera.

Lykke til. Krysser fingrene for at det er den ufarlige typen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...