Gå til innhold

sæddonor og singel? noen som kan hjelpe meg med info..


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må nok bare innse at min mann no har funnet ut at han ikke ønsker barn..

jeg har prøvd, men jeg klarer ikke å leve med denne avgjørelsen..

er derfor på vei til å forlate han,

og ønsker ikke finne noen ny på så kort tid og på det grunnlaget.. ønsker derfor å gjør dette alene... blir vel føft alene, men ønsket er for stort! noen som har gjort dette alene, som kan komme med noen erfaringer til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt donor, men er ikke alene. Men det er det mange som er på donor egg/sæd-forumet, om du titter innom der. Det vanligste er nok å dra til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en vanskelig situasjon, jeg vil bare si at jeg støtter deg 100% i avgjørelsen(e) du har tatt, og jeg har flere ganger tenkt at jeg ville gjort nøyaktig det samme hvis det hadde blitt aktuelt. (Nå er vi to som ønsker oss barn da, det bare kommer ingen.)

 

Siden du er singel får du jo ikke hjelp i Norge dessverre, men dra til Danmark (eller annet land forsåvidt) og få hjelp der på en av de kjente klikkene. Hvis du lykkes med insemineringsforsøk trenger det ikke bli så dyrt heller. Min venninne ble gravid på første forsøk i Danmark med donor!

 

Masse lykke til med avgjørelsen og prosessen fremover. Jeg skjønner godt at du ikke føler du kan vente på drømmemannen - han får komme inn i livets neste kapittel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rikshospitalet og sykehuset i Haugesund har sæddonorer, i tillegg til private Volvat i Oslo. Man kan benytte seg av disse om man er lesbisk eller heterofil, men man må være i et stabilt samboerforhold eller ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er dette lovregulert, slik at klinikkene ikke har lov til å tilby ass. befruktning til single. Man må være gift/samboer/i partnerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvat.no, haugesundfertilitet.no og rikshospitalet.no - det er som sagt de tre som tilbyr donorsæd. Mange benytter også danske klinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var jo det du sa, jeg bare tenkte å legge til at det var lovregulert og at det var derfor det var sånn overalt - at det ikke bare var at de ulike klinikkene som selv valgte å ha slike retningslinjer. Men det var i bunn og grunn det du sa, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 9 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...