FrkGull Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Er i et stabilt forhold med en fantastisk mann, og sammen har vi er datter på 14 måneder. Nå tenker jeg så smått på å begynne å planlegge nr to, vi er begge i tredveåra og jeg har ikke lyst til å bli "gammel" mor. Men så er det min sambo da, som ikke er der. Overhodet! Han elsker meg og vår datter, men tanken på et barn til er han ikke klar for. Tror det handler mye om at han ikke vil miste kontrollen over livet sitt, og noe så "dumt" som at han ikke vil stå opp om morgenen.... Han gjør det i dag, ikke så ofte som meg, men han tar tak når det trengs og jeg klager ikke! Jeg ønsker meg inderlig et barn til, vil ikke at snuppa vår skal være enebarn... Men hva skal jeg gjøre nå da? Sambo er ikke 100% i mot, men nok til at jeg blir frustrert og lei meg... Noen med samme erfaring eller råd ellers?
Libido- Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Kanskje han bare trenger lengre tid enn deg. Både jeg og mannen fikk "nok" da vi fikk gutten vår (hørtes nesten fælt ut.. hehe) men vi har alltid sagt at vi ikke vil ha enebarn. Nå som gutten blir 3 til sommeren, har vi begynt å snakke om en til. Ikke enda, men i nærliggende fremtid. Tror rett og slett man bare må være mentalt klar for det. Hadde f.eks en av oss begynt å presse på for en unge til, for ett år siden, hadde det nok blitt stor krangel.
Nattinatta Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 her sier sambo at han aldri skal ha flere barn. dte har han sagt daglig siden lillegutt ble født. det er så frustrerende og høre, og virkelig sårende! nå er lillegutt bar e 6 mnd, så vi har jo god tid, men jeg skjønner godt hav du mener. jeg er ganske redd for at det ikke blir flere barn på oss, noe jeg synes iallefall er veldig synd for jeg har veldig lyst på to... håper bare at tiden vil forandre hans mening...
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Gi ham litt tid på seg, så snur han nok! Jeg ble fysisk dårlig av tanken på flere barn da eldste var 14 mnd. Når hun var 2 år begynte vi å tenke på søsken, men før vi startet prøvingen ble jeg gravid. Så da måtte jeg bare innse at det ble flere om jeg ville eller ikke;-) Er veldig glad for det i dag, selvsagt. Det nytter ikke å mase på en som ikke vil, bare gi ham tid og la ham få svangerskap og babytid på avstand, så skifter han nok mening.
FrkGull Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2009 Takk for innspill jenter... Godt å høre jeg ikke er alene og at dere har erfaringer på at det kan snu. Jeg tenker vel òg det at jeg må gi han tid, men det er ikke så lett når jeg er av den litt utålmodige typen... Nei, jeg får bare smøre meg med tålmodighet og IKKE mase på han. (Lettere sagt enn gjort men).
Gjest nr1ognr2 Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Om barnet deres bare er 14 måneder (altså så godt som baby), kan jeg godt forstå at samboeren din ikke er klar for å planlegge nummer 2 ennå :-) Vent litt du, så skal du se han får lyst på flere :-)
Gjest nr1ognr2 Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Anbefalt aldersforskjell (av pedagoger og psykologer) er forresten mer enn 3 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå