Barba_mamma Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Vårt yngste barn har en liten medfødt atrieseptumdefekt (3 mm) og har fått avslag på barneforsikring pga dette. Vår sønn har en liten ventrikkelseptumdefekt (under 1 mm) og har fått forsikring i samme forsikringsselskap. Slik jeg har fprstått det av legene vil hjertefeilen med stor sannsynlighet reparere seg selv og de vil ikke la seg merke av hjertefeilene slik de er i dag (med unntak av forebyggende antibiotikabehandling ved evt kirurgiske inngrep for vårt eldste barn, samt at han må unngå dyptvannsdykking og jagerflyvning (!) pga trykket.... Merkelig nok er det vårt yngste barn som har fått avslag, ikke vår eldste (med vårt eldste har vi fått beskjed om å ta visse forhåndsregler, ikke med vår yngste). Jeg har klaget på avgjørelsen, men er det noen som har erfaring med at andre forsikringsselskaper tidligere har godtatt ASD-er på 3 mm?
Barba_mamma Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 18. februar 2009 Ingen med hjertebarn og forsikring?
Sjokoladekaka Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Dei har ikkje lov å nekte grunnforsikring, men dei kan nekte utvida forsikring. Eller dei kan nekte delar av utvida forsikring på ting som kan komme av den medfødte diagnosa. Eg har ikkje erfaring med hjertefeil, men andre diagnoser.
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 hei:) vårt barn er født med både ASD og VSD, ene på 11mm andre på 8mm hun ble operert når hun var to måneder, da dette ikke viste tegn til å gro av seg selv.... men nok om det.... ang. forsikring: vi måtte fylle ut et skjema siden ho hadde hjertefeilene, men vi fikk da forsikring fordet.... bare litt ekstra papirarbeid:) så kan ikke skjønne noe annet enn at dere burde få det og:)
Vintage 2.pp Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Vi opplever også problemer med å få forsikret barnet vårt som ble født med hjertefeil. Hun er ferdig operert og frisk som en frisk, men vi blir kun tilbudt ulykkesforsikring av Storebrand. Vi venter ennå på svar på søknaden til Gjensidige. Datteren min hadde forresten VSD og koarktasjon av aorta.
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 vi får heller ikke forsikret sønnen vår før det er gått så så mange år etter han er blitt erklært frisk av legene. han har ikke hjertefeil,men en alvorlig misdannelse på leveren.
Mamma_til_smurfen Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Datteren vår har en annen hjertefeil (mindre alvorlig), men ble nektet forsikring "overalt", unntatt ved Gjensidige. Fikk heller ikke kun ulykkesforsikring noen steder, vi foreslo også at det kunne stå et vilkår i forsikringen (at den ikke skulle gjelde dersom det var noe med hjertet...), men det ble ikke godtatt noen steder.. Har det vært samme saksbehandler på forsikringene deres? Synes jo det er litt rart at den ene ungen får og ikke den andre, når det er det samme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå