Tre gutter, en jente og spire Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Synes det er skikkelig vanskelig å ikke bekymre meg. Nærmer meg 16 fullgåtte uker, og kan ikke si at jeg kjenner spesielt til liv fra lille skatten min.. Hørte hjertelyd hos lege forrige mandag, men det er også eneste jeg har hørt/merket til den lille. Mistenker at morkaken ligger foran, gjorde det med minstejenta mi og jeg merket ikke mye liv før etter uke 18-19. Blir så bekymret. Skal ikke til UL før 17. mars, føles som en evighet til. Alle bare smiler av meg. Siden jeg har fire barn fra før, tror de alt er rutine. Men de glemmer at jeg hadde MA i uke 15 for 3 år siden. Magen er stor og vokser. Men så lenge alt er stille, er det vanskelig å ta det med ro. Med de tre første merket jeg tidlig liv (var også slankere da, kanskje derfor) Sterke gutter, med kraft i sparkene. Lille jenta var som sagt mye roligere og kjente henne sent. Andre som har mange barn som har hatt liknende opplvelser?
Moderbodin har født Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Hei. Hvis det er noen trøst så merket ikke jeg antydning til noen verdens ting før for noen dager siden. Og jeg er i min 19 uke nå...
auro Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Kjenner ikke noe jeg heller, har ikke hørt hjertelyden engang. Men sånn har det vært de to andre gangene også. Skal på ul 12.3
<3tregutter<3 Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Har ikke merket noe liv før etter ul i ca uke 18 med noen av gutta mine....... De har vært spretne karer begge to når de først ga seg til kjenne, så har ikke noe med aktivitetsnivå å gjøre tror jeg.... Men kanskje kjønn for din del - siden du merket forskjell på gutter og jente mener jeg....? Ei jente til, kanskje??? :-)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 Kanskje.. Men sikkert heller at morkaken ligger foran. Gjorde det sist også. Godt å høre at det ikke bare er meg. Ligger i mørket om kvelden (og fra kl 5 om morgenen) og kjenner etter. Kjenner livmoren godt, men det er det. Kommer sikkert til å klage på det motsatte når det nærmer seg termin. Eneste jeg merker er at jeg er mye trøtt på dagen, ikke så rart når jeg våkner grusomt tidlig. Ellers er formen fin.
Gjest Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Hei. Jeg har kjent liv tidlig med alle mine, også med gutt nr 2 der morkaken lå foran mot magen. Det har også vært kraftige spark tidlig og vi kunne se og kjenne det utenpå magen fra rundt uke 17 av. Denne gangen kjente jeg også liv tidlig, men senere enn med de andre og sparkene er liksom mye svakere synes jeg enn det jeg kan huske fra de andre. Jeg vet at morkaken ligger bak nå pga tidlig UL. Synes også at livmoren virker litt mindre nå, men er ikke helt sikker. Kanskje det bare er ulikt fra gang til gang? Er i uke 16 nå jeg også og kjenner liv, men det er veldig svakt enda og da jeg kjente en stund med liv for et par dager siden var det første gang på mange dager. Med de andre kjente jeg daglig liv alt fra uke 15 av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå