Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35 og gutten min ligger i tverrleie. Noen som har erfaring med dette? Folk sier at det er jo tid til å snu seg enda, men jeg føler at det er fryktelig lite plass der inne nå. Han er også over gjennomsnittet stor. Regnet ut til å bli rundt 4 kg ved fødsel. Hører gjerne fra dere som har vært igjennom dette før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var rundt 35 uker lå min baby med hodet litt opp fra venstre side, altså nesten i tverrleie. En uke etter litt høyere opp. Ble satt opp til kontroll da jeg var 37+5, men var til UL også før dette pga noe magesmerter. Har også vært til kontroll etter dette, og hver gang ligger babyen i en litt ny stilling. Har vært helt sete, hodet nesten rett ned, på skrå og i går da jeg var 39+5 i fullstendig tverrleie med hodet til høyre!

Jeg har også 4 kg baby og magen er såvidt over SF gjennomsnittsmål. Allikevel er det altså plass til at babyen snur seg! 95% har snudd seg med hodet ned innen termin, så babyen din har god tid enda!

Jeg har fått en vent-og-se time på mandag hvor jeg settes i gang om han ligger riktig og tas keisersnitt hvis han ligger feil, nå venter vi ikke lenger på at han skal ta til vettet. :-) Men de aller, aller fleste gjør det altså. Lykke til!

Skrevet

Lykke til på mandag. Spennende!

Har time hos lege neste torsdag, og har ikke babyen snudd seg til da blir det ultralyd. Hadde en rimelig tøff fødsel sist, så jeg håpet denne skulle gå "glatt". :-) Krysser fingrer og tær for at han snur seg riktig vei og at vi får en god fødselsopplevelse denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...