Gå til innhold

skravle tråd for oss som hadde termin i september..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. tenkte kanske vi kunne taste på en egen tråd vi som hadde termin i september. j hadde termin den 8 september. j hadde utskraping på fredag. j var 10+2 da dem opptaga at fosteret var dødt. d døde da j var 8+2.... er ganske deppa om dagen... tenker mye rart.. åssen er d med dere andre da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg hadde termin ca 6. september.. mistet den 24 jan i SA når jeg var 8+1. Det var grusomt for vi ønsket å få en ny baby i hus og gledet oss masse... har ei datter som er 18mnd idag,så det hjelper jo på, men skulle aller helst vært gravid igjen igår for å si det sånn!

Jeg blødde i ca 12 dager hvis jeg husker rett..noe sånt.. lurer på om jeg kan vente mensen til helgen (på lørdag er det 4 uker siden SA`en).. merket bittelitt blodspor i utfloden da jeg tørket meg..beklager detaljer..men tar det som et tegn på at tanta er på vei.. eller det kjekkeste hadde jo vært om jeg ble gravid igjen da.. jeg slapp utskrapning,gla for det da,men blødde mye og hadde mye vondt, etterkontrollen på sykehuset viste at kroppen hadde klart å hamle opp selv... det var vel bare en liten strek på ca 5mm igjen..dvs mindre enn en vanlig mens..så ingenting å tenke på sa de..så vi har jo hatt litt sex igjen da.. tenker at hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen med en gang så er det fordi kroppen er klar...

men tror nå mest at tante rød kommer snart...

har forresten ikke testet med graviditetstest etter SA`en for å se om hcgen er ute av kroppen.. har du?

klem

Skrevet

nei j har liksom ikke ville d. er bare 5 dager siden j tok utskraping og da vet j at den er positiv. får ikke ha sex på 2 uker heller. vill begynne å prøve igjen med engang j. de to ukene går langsomt. teller dager. 10 dager igjen.. tror j ikke kommer over dette før j er gravid igjen.. griner ganske lett om dagen. holder med å prate på unger, så begynner j å grine.

Skrevet

fikk heller ikke lov til å ha sex (eller bade i badekar noe som jeg elsker..) før jeg hadde sluttet å blø og det tok jo ca 2 uker... men begynte rett etter det da.. hadde du fortalt det til mange? Det hadde jeg..til og med til noen av mødrene i den barnehagen jeg jobber i....arh.. jobber på liten avdeling også..og så har jeg ei venninne som fikk barn et halvt år før meg som nå skal ha baby igjen om 1måneds tid.. så hvis jeg fremdeles hadde vært gravid hadde vi fått samme mellomrom mellom barna denne gangen også.. dvs rett over 2 år mellom hennes barn og mine barn.. jaja..

Skrevet

har ikke blødd noe etter utskrapingen j da. vet ikke om d er bra j. må sikkert vente to uker for d. ja j hadde fortalt d til alle. trodde d gikk bra, men d gjorde d jo ikke. har 3 barn, så d var derfor j trodde d.

Skrevet

skjønner. vi sa det tidlig forrige gang med jenta vår også og da gikk det jo bra..så trodde virkelig ikke det skulle gå galt denne gangen...

men trodde at når du fikk utskrapning så tok de ut alt..men jeg blødde mye for at da gjorde kroppen min den jobben selv..veldig ekkelt forresten når jeg etter 1 uke gikk på byen med mannen og kjente at det kom noe i trusa og måtte gå forsiktig et langt stykke før jeg fant en do..og det var den svære klumpen! æsj, så sånn sett er det vel en fordel med utskrapning... uansett.. tror du bare skal prøve igjen når du føler for det jeg. Du vil vel merke om det ikke føles bra/godt ut...

nå har jeg nettopp bestilt nye tester fra billige-tester.no .. utålmodig ja..men prøver å tenke at jeg får kose med med datteren jeg har fra før av.. det er jo nok av de her inne som er barnløse og har mistet i SA/MA..det må være verre.. men det er min måte å trøste meg selv på..for selvsagt gjør det vondt å tenke på at jeg skulle vært nesten 12 fullgåtte uker på vei nå...

Skrevet

tenker d samme selv j. hadde vært 11+2 j nå. huff. må prøve å glemme d der el så blir j vel gal. har du sørge mye du el?

Skrevet

Jeg får joine denne tråden her jeg også da.Hadde termin 24 sep..Men dessverre begynte jeg å blø og på tidlig ultralyd som jeg hadde 2 feb lå det ikke noe foster i livmora men hcg var på 5000 så jeg hadde fortsatt foster inne i meg ett eller annet sted.Utrolig nok ble jeg sendt på utskrapning samme dag og selvfølgelig måtte det gå galt!Den første legen klarte det ikke og tilkalte overlegen som igjen heller ikke klarte det og i tillegg fikk jeg hull på livmora mi.

Så nå har jeg vært fram og tilbake til sykehuset flere ganger og tar UL og hcg.De ser fortsatt rester og hcg er på 4800.

Nå sist jeg hadde UL så de endelig at det lå "noe"i bukhulen min.En såkalt exu graviditet.(graviditet utenfor livmora.Kan feste seg på eggstokken,eggleder eller bukhulen)Så ble det tatt ny hcg som var på 2800.

Så til tir den 24 feb skal jeg på sykehuset igjen.Regner med jeg skal ha en skikkhulls opr da.Drar i allefall ikke hjem igjen med "noe"liggende i bukhulen.Det skal ut!!

Veldig sliten og lei nå.Så nå tar vi en pause på 2-3 mnd for jeg trenger å komme til hektene igjen også orker jeg ikke en fødsel til midt oppi jula,så da satser vi heller på bedre lykke med vår barn 2010!!

Hvordan går det med dere da?

Skrevet

Uff det hørtes virkelig ekkelt ut mollemor! Skjønner godt du vil roe litt ned da, håper alt kommer ut og ordner seg snart!

Jeg fikk se et bankende hjerte og alt så bra ut bare noen få dager før spontanaborten..de sier jo at om man har sett et bankende hjerte og er i uke 8 så er det over 90-95% sjans for at det skal gå bra..så skikkelig kjipt at jeg var blant de få prosentene hvor det ikke gikk bra...

jaja, vel imorges kom tante rød på besøk! Det vil si 26 dager etter SA`en.. jaja det er kanskje like greit nå så har vi et utgangspunkt å gå utifra og jeg kan være helt sikker på at kroppen er klar for det..håper bare vi er så heldige å treffe sånn at jeg blir gravid igjen når tanta har dratt.. har regnet på det og isåfall vil jeg få termin igjen på 2.juledag..det var den dagen jeg testet positivt..

tenkte å bestille fra billige-tester.no sånn CB eggløsningstester for 1 måned (er 7 i en pakke og koster 199). Har aldri prøvd det før, men har veldig lyst å prøve... så prøver å tenke positivt nå og gir meg selv ting å se fram til (som de EL-testene) og håpet om et lite julebarn:)

(eventuelt satse på nyttårsbarnet!hehe, jeg fødte 10dager over forrige gang og da ble jeg satt igang på dag 9 over..)

kjekt å dele tanker/følelser med dere jenter:)

Skrevet

Hei på dere jenter. åssen går d med dere?

var i barnehagen i sta og spiste boller med krem og greier.

kom noen med mage og noen nyfødte unger. knakk nesten sammen da j var der. knakk sammen da j kom hjem. er slitsomt å ha d sånn. flere som har d sånn?

Skrevet

Hei jenter. har ikke tid til å skrive noe særlig nå, men skulle bare si at den utregningen min i forrige tråd er feil.. klaffer det i prøveperioden som kommer så vil terminen bli ca 28 november og klaffer den i den etter det vil det være ca 26 des... sånn er det!;)

Monkri, jeg jobber på liten avdeling i barnehage..og der er det noen med babysøsken..men det går bedre for meg enn det nok hadde gjort hvis jeg ikke hadde hatt ei datter på 18mnd fra før av..det hjelper masse... så skjønner at du syns det er tøft!

klemmer til dere

Skrevet

henger meg på denne tråden. Ma i uke 10, hadde termin 15 september. Mistet i oktober og ble ganske raskt gravid igjen men mistet altså nå for andre gang på rad. Så nå synes jeg at jeg har brukt opp min kvote med uflaks.

Denne gangen var det tvillingsvangeskap.

Synes det var tøffere å gå gjennom alt sist gang, nå er jeg mer forberedt på det som kommer.

jeg har fått cytotec tabletter i dag for å se om kroppen kan klare det på egenhånd, viss ikke blir det utskraping på torsdag.(er veldig skeptisk til narkose, syntes det var en ubehagelig følelse på oppvåkning)

Tror jeg også skal vente slik at det blir en 2010 baby. Viss jeg tørr da....visste ikke at jeg kunne får tvillinger.....og med tre barn fra før så...Næsj, jeg tar det jeg får!! :)

Skrevet

du er velkommen mammaigjen?...

tror j hadde tvillinger j også. d som kom ut hjemme i dusjen så ut som et foster og j hadde en i magen, som dem tok ut med utskraping... i går hadde j en nedtur igjen. er bedre i dag. har fått vondt nederst i magen i dag. kjenner ut som mensen skal komme. tror dere den kan komme alt nå? hadde utskraping for 8 dager siden. har ikke blødd noe etter utskrapingen.

Skrevet

Hei hei, da er jeg også med dere her.

Hadde egentlig termin 6 sep ca. Var på UL 6+5 og så et stort bankende hjerte. Torsdag fikk jeg en guffen magefølelse om at noen ikke var som det skulle og fikk UL på volvat. Og der var det et foster uten hjertelyd. Var 11+5 så var liksom safe. Fredag bar det rett på sykehus og utskrapning. Fikk valget om det eller piller, men valgte kirurgi for å liksom bli ferdig med det og slippe og sitte og vente hele helgen på at noe skulle skje. Fredag er den verste dagen jeg har hatt i hele mitt liv. Gråter fortsatt masse, men satser på at det sitter en ny en ganske så fort. Har betillt stooor pakke med eggløsningstester i dag. Bare venter på at eg skal slutte å blø, men blør mye mindre enn det jeg trodde jeg skulle så kanskje vi kan begynne raskere enn det jeg trodde også.....

Skrevet

Håper dere alle kommer dere fort, og at eggløsningen er der før dere hvet ordet av det:)

Jeg har god tro på at cytotec tablettene virket. Hadde murringer noen timer før jeg begynte å blø og da kom de så pass mye at jeg håper at det ikke er rester igjen når jeg skal på kontroll på torsdag.

monkri: kan jo hende det er tr som dukker opp, aldri godt å vite. Vi er jo så ulike alle sammen. Synes du det var "skremmende" at det kanskje var tvillinger du også hadde? siden du også har tre fra før? stort hopp fra tre til fem barn......

Håper det går bra med dere alle sammen, og at hverdagen har begynt å fungere for dere igjen. Klem

Skrevet

ja d er d. er jo ikke helt sikkert d var tvillinger da men.

tok utskraping den 13 februar og på lørdag sprakk j. j klarte ikke å holde meg unna sex. var forsiktige og han kom ikke inni. fikk jo beskjed om å vente 2 uker. ble 8 dager d gitt. tror dere d gjorde noe? har ikke hatt noen blødninger etter utskrapingen heller. lurer på om j kan ha eggløsning nå j. føles slik. trodde d kanskje var tr som kom, men j tror heller d er el. er d tidlig? åssen går d med dere jenter?

Skrevet

hei igjen jenter..

og hei til deg mossik! Da hadde vi faktisk termin samtidig siden jeg også hadde termin ca 6.sept. ble 8+1 uker på vei her før jeg spontanaborterte.

Tante rød kom til meg 26 dager etterpå (19.feb), hun er her fortsatt, venter på at hun skal pelle seg vekk sånn at vi kan starte prøvingen igjen. Har også bestilt både eggløsnings og graviditetstester fra billige-tester.no , har aldri prøvd eggløsningstester før,men nå skulle jeg helst vært gravid igår..dere skjønner hva jeg mener... bestilte Clearblue eggløsningstester.. skal ikke de være ganske gode? Hvor mange dager etter mensen er ferdig skal man begynne å teste med de?

Skrevet

hei igjen.

Var på kontroll i går og det var rester igjen, så ble det utskraping på meg denne gangen også. Men nå er det overstått så da er det å vente 10 dager så begynner jeg å teste med eggløsningstester. Man skal vel egentlig vente minst en menstruasjon etter et slikt inngrep så kanskje jeg må smøre meg med tolmodighet;)

Hvordan står det til med dere andre? Heldig du jente07 som har fått tr på besøk for da er du liksom igang på skikkelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...