Northernlights Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har venner, jeg =o) Men de bor i Norge og i en stat 150 mil unna. Så det er vanskelig å møtes over en kopp kaffe eller andre steder...så det er virkelig ikke noe morsomt. Jeg ønsker meg ei venninne HER! Men det er ikke lett. Vanskelig å få nye venner når du er hjemme, og ikke ute i jobb, eller møter folk i andre sammenhenger. Så ja, jeg har da sendt en bønn oppover en og annen gangen om å få bare 1 stykk venn =o) Ikke så kravstor at jeg ber om mange...bare en venninne holder i massevis ;o) I fjor var tiåringen med på fotball. Kom da i snakk med en kineserdame, som er gift med en amerikansk mann. Hun hadde heller ikke familie eller venner her, og jeg hadde håp om at vi kanskje kunne bli venner. Sønnene våre er bestekamerater på skolen. Vi snakket sammen hver gang vi møttes på fotballtrening når guttene var der. Men det ble liksom ikke noe mer utav det.... Men i går kveld var sønnen min sammen med faren sin på McDonalds, og det ble til at sønnen hennes ble med min gutt hjem, og mora skulle hente gutten sin litt senere. Hun har begynt på skole, på kveldene, så på vei hjem, skulle hun hente sønnen sin. Hun ble kjempeglad da hun kom hit =o) Ga meg en klem, tilogmed! Hun satt lenge. Over en time, og pratet om alt. Hvor vanskelig det er å bo i USA, langt borte fra familie og venner (ja, det vet jeg alt om! ;o) Og hvor vanskelig det er at gutten hennes har et vanskelig forhold til mannen hennes, som ikke er faren hans...og den problemstillingen skjønner jeg veldig godt, for det har vi også vært borti. Hun snakket om alt jeg kan relatere til. Jeg vet. Jeg kjenner til alt det hun føler, og jeg håper bare så inderlig at hun kommer tilbake... Så nå har hun telefonnummeret mitt, og jeg har tilbudt meg å ha sønnen hennes her, når hun er på skolen. Så slipper gutten være hos stefaren sin, og min sønn har en kamerat på besøk. For det trenger min gutt også. Det bor nemlig ingen gutter her, på hans alder. Hun var sykepleier i Kina, men dessverre må hun starte helt på nytt i USA. Hun er lynende intelligent, så jeg tror hun klarer det med glans, men det tar jo lang tid. Skulle ønske jeg hadde like mye guts som henne. =o)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Så dumt at du ikke har noen venner der du bor. Håper du blir venninne med denne damen, det høres ut som dere har noe felles.
Reveenka Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Så hyggelig at dere fant tonen! Skjønner godt at en venninne er viktig når man bor langt hjemmefra - og det holder,som du sier, med èn! Du kan jo være litt frampå, da vettu og ringe eller noe - be gutten over for å leke,og henne på kaffe i samme slengen - eller benytt anledningen ved henting av gutta feks. Hun vil det sikkert like mye som du,ettersom dere begge kjenner på de samme problemene!
Northernlights Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2009 Problemet er at jeg ikke har telefonnummeret hennes ;o) Hun har mitt... Men jeg tror hun kommer tilbake, jeg =o)
Mayapaya Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 oi oi, dette høres veldig kjent ut. Jeg bodde selv i USA i fire år, men måtte hjem til slutt, lengtet så fælt. Jeg vet hvor vanskelig det kan være å få venner der, men stå på og ikke gi opp. Be henne over når du treffer henne, be om tlf nr, (kjekt å ha når sønnen hennes er der, tilfelle det skjer noe/er noe når han er hos deg) så har du det. Som nevnt tidligere her så kan det jo hende hun sitter å tenker det samme, At hun ikke vil være for pågående, men det merker du fort hvis du begynner å be henne inn på te eller kaffe. Vis henne litt av de norske tradisjoner, bilder fra norge, da kanskje hun også åpner seg mere og vil fortelle om sitt hjemland, så får dere begge litt utløp for behovet om å snakke sammen og om hjemlandene deres. :-) Lykke til så masse og håper du finner løsninger på å bli bedre kjent, det tror jeg nok du gjør og husk en ting til, tiden løser det meste... Hilsen
labine Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Det virker som dere er på god vei allerede syns jeg hun kommer sikkert tilbake bare ha litt i bakhodet at ting kan ta tid så om dere ikke blir gode venner med en gang så går det sikkert etterhvert (jeg er iallefall veldig glad for tiden for nå har jeg fått meg et par venninner som er på vei til å bli gode venninner vi flytta hit for halvannet år siden...og jeg kan faktisk ikke huske sist jeg hadde en virkelig god venninne)
Northernlights Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2009 Jeg tok det iallefall som veldig positivt at hun kom rett imot meg, og ga meg en god klem =o) Har ikke hørt noe enda, men vet hun er veldig opptatt på College. Guttene snakker mye sammen på skolen, og sønnen hennes spør stadig om å komme hit på besøk. Jeg sa han må bare komme. Vi får se =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå