løkre Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Noen som har erfaringer med åssen katter oppfører seg med babyer... Har 2 katter å er veldig spent på åssen det kommer til å gå..
lego Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Vi hadde også to katter på ca 1 år når vi fikk første. Det gikk veldig bra. Passet selvfølgelig på at kattene ikke la seg oppe på ungen, i senga til babyen osv. Men jeg husker ingen spesielle situasjoner hvor jeg var redd/bekymret eller noen ting. Kattene var forresten innekatter den gang og kastrerte.
komplett familie Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 vi har også katt. Når førstemann ble født fulgte vi bare litt ekstra med. Og passet på at han ikke var oppe i senga, kurven eller vognen - da ble det haraball.... Så han skjønte det fort at det ikke var lov. Ellers var ikke katten vår noe særlig i nærheten av ungen, så vi var ikke bekymret.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Latter, nå fikk jeg minner. Vi hadde to katter da vi fikk nr.1 og de gikk laaaaange omveier rundt babyen, men måtte passes på så de ikke la seg tilrette i seng og vogn da babyen sov. Hvis hun skrek og var urolig var kattene førstemann ut av huset.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 vi har har 3 katter, og det har gått helt fint fra dag 1! han ene katten er for det meste ute når Lukas er våken, og kommer inn om kvelden:) har aldri hatt noe problem her i heimen!
Haddy Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Jeg var veldig spent forrige gang, men hun brydde seg ikke om babyen i det hele tatt. Holdt han ned til henne slik at hun kunne lukte på han og slikt, men hun var totalt uinteressert. Inne sov han i vugge som hang fra taket - som pusen syns var veeldig skummel så det gikk helt fint
løkre Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2009 Tusen takk for svar. Har jo 2 katter som vi er veldig glad i, trist hvis di må ut av huset.. Men håper det går bra.. Lykke til videre alle sammen:)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 21. februar 2009 #8 Skrevet 21. februar 2009 Katten gav blanke i babyen, og gikk utenom hvis hun lå på gulvet. Måtte i starten skremme den fra å hoppe opp i vogna, men det var bare et par ganger så skjedde det ikke igjen. Babyen lå ikke i vogna da..
zitapus Skrevet 21. februar 2009 #9 Skrevet 21. februar 2009 Vi har en katt og en gutt på 2,5 år. Jeg ville ikke at katten skulle venne seg til å sove i senga/vogna til ungen, selv ikke når vi ikke var hjemme. Så jeg blåste opp ballonger og la der så fort vi fikk det i huset. Hun hoppet opp en gang i senga og en gang i vonga, sprakk en ballong på hvert sted og prøvde ALDRI å legge seg der igjen Lurer på om jeg trenger å gjøre det igjen nå. Nå sover hun jo sammen med guttungen i senga av og til, men det gjør meg ingenting. Ellers fikk hun litt sjokk da vi kom hjem med lillegutten. Jeg tok han ut av bilstolen og satte meg med han i sofaen. Hun kom og ville kose. Plustelig nøs gutten og hun skvatt skikkelig, hadde tydeligvis ikke skjønt at jeg hadde noe levende der. Så gikk hun rett bort og tissa i sykehusbagen. Kunne vel ikke sagt det tydeligere at dette var noe hun ikke hadde godkjent. Etter det gikk det kjempefint. Når han gråt om natta og jeg gikk frem og tilbake med han, så gikk hun også frem og tilbake og mjauet (ikke så lett for meg siden hun gikk i bena mine, men søtt likevel). Hun ble jo litt overraska da han begynte å krabbe og skjønte at nå måtte hun opp fra gulvet for å få være i fred. Hun er rimelig grei mot han, bare går sin vei når det blir for mye for henne. Han er kjempesøt mot henne (stort sett, men litt rampete av og til). Her om dagen stod han og så på søppelbilen (absolutt favoritt for tiden) og da den hadde kjørt gikk han bort til henne og spurte "så du søppelbilen?" Det var knallsøtt. Oj, ble visst litt langt dette.....
ChaNu Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Vår katt sprang og gjemte seg hver gang babyen hylte, ellers reagerte ingen av de to noe på hverandre. Vi festet kattenett over senga når babyen sov, sånn i tilfelle katta skulle finne det for godt å hoppe oppi, men sluttet etter hvert siden katten fortsatte å vise null interesse for bayen.
sweet dreaming Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Har to katter, det har gått helt fint. Men våre katter er litt sære, de må holdes unna når baby sover. Tror den ene har problemer med at folk sover for han gjør det han kan for å vekke den som sover, både voksne og barn. Stenger de derfor inne på eget rom om natta og holder de unna der baby sover . Men det er greit å gjøre uansett, siden katter elsker varme barnesenger , gjerne med barn i og selv om de vil kose så kan de kvele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå