Gå til innhold

Trenger hjelp ang mange arbeidsforhold ved svangerskapspenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å prøve å fylle ut svangerskapssøknaden. (Noe jeg kanskje burde gjort for lenge siden, siden det bare er 7 uker til jeg går ut i perm...)

Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det.

Jeg har hatt 3 arbeidsforhold i den ti-mnd perioden, først 2 mnd med kommunal 100% jobb, der jeg samtidig jobbet ca 60% selvstendig. (Altså 160% tilsammen de første to mnd) derretter 60% selvstendig de neste 3 mnd, og så 5 mnd 100% vanlig "ansatt-jobb" de siste 5 mnd.

Det er så vannvittig dillete å skulle søke permisjon på grunnlag av selvst. inntekt, så er litt i tvil om jeg i det hele tatt må skrive opp den selvstendige jobbingen, siden jeg har nok mnd med vanlig jobb.

Hadde du tatt sjansen på å kun skrive opp de første to mnd, deretter tre mnd uten jobb, og så 5 mnd jobb igjen? Det er jo bare to linjer å skrive jobben på også, så er uansett ikke plass til alle tre uten å legge ved tilleggsark...

Jeg vil jo helst at de skal regne med de to vanlig ansattjobbene mine, for de hadde/har jeg høyest lønn på.

Jeg kunne selvfølgelig ringe nav, men her på kontoret er det umulig å få noe svar, de vil aldri gi konkrete svar, og om man ber om det, er det alltid gale opplysninger. (Som forrige gang da jeg fikk avslag på søknaden to ganger fordi de ga meg feil skjema og opplysninger :grr: ) Og jeg har ikke fasttlf, og er ikke så fristende å sitte i telefonkø i evigheter med mobil... :s Så hadd eblit tkjempetakknemlig for litt hjelp.

Og apropo det det står på nettsiden om at bekreftelse på temrin må være skrevet ut etter uke 26, jeg hadde tenkt å bruke den terminbekreftelsen jeg fikk på UL i uke 18, kan jeg ikke bruke den da? DEt er jo UL-terminen de bruker til bekreftelse uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les rettledningen..

Du bør oppføre alt. Men de tar høyde på de siste mnd og det høyeste du har tjent sto det ett sted. Men jeg husker ikke helt hvor jeg har lest det dessverre :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...