Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 noen med erfaringer?hjalp det?vi klarer ikke kommunisere og er stort sett uenige.Vi slenger dritt til hverandre med engang vi er uenige.Spesielt samboeren min er fæl til å slenge personlig dritt til meg.Får vi ikke hjelp må vi gå fra hverandre.Hva koster et sånt kurs?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Anbefaler deg/dere å ta kontakt med familievernkontoret for samtaler er. Der kan dere få individuell hjelp. Det har vært til stor hjelp for meg og min mann.Samtalene der er gratis. Her vi bor koster et prepkurs 1800 kroner. Ønsker dere lykke til!
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har gått 2 PREP kurs med 2 forskjellige menn. Første gang ble det skikkelig bom fordi kjæresten hadde en innstilling om at dette bare var tull....så alle gode råd og verktøy bare snøs han av etterpå. Kurset endte også i en kjempekrangel. Betalte kr.5000,- overnatting inkludert. Andre gangen var med min nåværende kjæreste. Han har en helt annen innstilling til detteenn førstemann, så vi lærte mye. Men summa sumarum så bruker vi ikke verktøyene vi lærte i det daglige. Det blir for tungvint og konstruert og det er lettere å krangle slik vi pleier. Men vi har fått EN VIKTIG TING ut av det, og det er at vi har lovet hverandre å ALDRI gjøre det slutt i krigstid. Vurderer vi et brudd så skal det tas opp når vi ikke er oppjaga og kranglete. Denne gangen betalte vi kr.800.- uten overnatting. Jeg ville nok heller vurdert samtaler hos familierådgiver om jeg var dere. PREP passer nok også best for de forholdene som fortsatt ikke har de store problemene å jobbe med foreløpig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå