Gå til innhold

Har eller har hatt rs-viruset? alder? innleggelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstn på 17 mnd ble innlagt mandag på sykehuset for innhalasjoner av adrenalin og ventolin. Fikk dra hjem i dag. Ble påvist RS-viruset, å for nesten nøyaktig 1 år siden hadde han også RS-viruset å ble også da innlagt. Jeg synes det er så rart at han nå når han er "så stor" ble så dårlig. Hvis du har et barn som har/har hatt hatt RS-viruset hva er/var alderen å ble ungen innlagt?

Lite koselig å komme hjem i dag å nå har jenta mi på snart 3 38,6 i feber å hoster...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen til venninnen min ble innlagt da han var 2 mnd. Han var (er) prematur. Ble innlagt en ukes tid, tror jeg det var.

Ellers trodde jeg at det ikke var så "farlig" med RS-virus så lenge barna er over 3 mnd. Ble han innlagt pga RS-virus nå altså?

Skumle greier..

Skrevet

Hun var 22 mnd, og ble ikke innlagt. Var ikke større problemer enn bittelitt hoste og snørr, jeg trodde hun var forkjølet.

Skrevet

ja det er det jeg synes var så rart, at han ble så dårlig. Gikk jo raskt over med innhalasjoner da. Har vært til barnelege å vurdert astma men de hørte ikke piping i brystet å vi skulle ta en time hvis vi trengte det. Bestilte time med en gang vi ble skrevet ut i dag så har time allerede i morgen.

Regner egentlig med han har astma da siden han ble såpass dårlig av rs-viruset.

Skrevet

MIni på 5,5mnd fikk det forrige uke, ble innlagt over natta på Ullevål pga pusteproblemer. Gikk heldigvis fort over:)

Skrevet

Jenta i på 6,5 mnd ble lagt inn i helga med RS-virus. Hun ble kjempe dårlig. Legen snakket noe om at hvis hun får det en gang til så må hun utredes for astma, det var fordi hun ble så dårlig.

Skrevet

Jenta mi var nesten 2år når ho starta å hoste og hoste, ho sto på firkrabben i senga og hosta. Grunna litt andre ting også så var eg til legen med ho opp til fleire gonger. Så ga det seg i ca 3uker.....var inne på sjukehuset ei natt i den perioden grunna dehydrering, så kom hosten tilbake. Ho fikk litt feber og var sov dårlig. Detta skjedde ein fredag og eg var til legen på mandag, ho hadde da virus lungebetendelse, blei lagt inn den kvelden grunna det. Fikk noko i maske+beroligans. Før me reiste på sjukehuset så sa eg til mannen min at ho pusta som den verste rs-ungen.....innsøkk rundt ribbeina når ho pusta, veldig tungpusta men det var jo grunna lungebetendelsen også.

Det var lungebetendelsen ho blei behandla for når me var på sjukehuset men dei tok ei prøve i nesa på ho fordi legen syns ho hadde hosta litt vel lenge, da fikk eg vita uka etter at dei hadde finne rs-virus på den prøva. Ho fikk jo litt ekstra problemer med pusten grunna den lungebetendelsen au da. Var lagt inn ei natt og da var ho 2år.

Skrevet

Jenta mi hadde det da ho var 1,5 år. Innlagt to netter tror jeg.

Skrevet

Vår gutt ble innlagt med RS når han var 2.5 mnd - var hardt rammet og måtte ha inhalsjoner med adrenalin og saltvann i 10 dager!!

Nå er han straks 4 mnd og syk igjen med de samme symptomene. Jeg er sikker på at det er RS, men legene har ikke testet han. Vi fikk med oss forstøver apparat idag med saltvann til inhalasjon her hjemme. Synes så synd på han for han strever med pusten og hoster så veldig.

Men jeg er samtidig glad for at vi slapp å bli lagt inn igjen.

Regner med at han også får astma når han blir større.

Skrevet

Jenta mi fikk rs-virus da hun var 18 mnd.

Hun var skikkelig dårlig og ble lagt inn på sykehuset-

Årsaken til innleggelsen var ekstremt dårlig allmenntilstand og pustevansker.

Hørte også at det var uvanlig at de ble lagt inn når de er såpass store, men det var i hvert fall ingen tvil om at det trengtes. Hun ble mye bedre med hjelp....

God bedring til gutten din! Rs-virus er noe dritt. Var kjemperedd hele tiden, jeg..

Og så har jenta mi fått astma som følge av viruset..

Men det er det heldigvis ikke alle som får....

Skrevet

elstemann fikk påvist rs da han var 6 mnd gammel, ble innlagt i 3 dager. var veldig dårlig pust, å måtte ligge med o2.

han fikk påvist astma etter dette, å har slete med pusten siden d. har hatt flere ganger hatt falsk krupp, å plages ofte med virusinnfeksjoner.

men han fungerer veldig bra og er en veldig aktiv gutt fordi:):)

Minste har hat rs,t lungebettenelser og virusinnfeksjoner oxo en del, så han har oxo astma.Men han ble ikke innlagt:)

Skrevet

Linus var innlagt med RS virus for noen uker siden. Lå på barneavd i nesteb 3 døgn, da blei vi kastet ut pga plassmangel :-)

Vi hadde forstøverapparat hjemme og fikk med ventoline. Han fikk ventoline hver 2-3 time døgnet rundt i 3 uker før han var helt frisk. (vi trappet selvsagt ned :-)

Han var forresten nesten 8 mnd da.

Skrevet

Jenta vår blei sendt på barneklinikken då ho var 6 veker gamal og fekk daignosen bronkiolitt. Det blei ikkje tatt blodprøver, men eg antar det var RS-viruset som var syndaren, i og med at det er den aller vanlegaste årsaka til bronkiolitt.

Vi var ikkje innlagt, men måtte vere der nokre timar og jenta fekk inhalasjonar med adrenalin. Deretter måtte vi bære ho på armen og (forholdsvis "brutalt") dunke ho i sida for å hjelpe til å få løsna på slimet.

Om det var denne infeksjonen som gjorde det veit eg ikkje, men jenta fekk i alle fall diagnosen infeksjonsutløst astma (barneastma) då ho var 11 mnd, etter å ha hosta (mykje) kvar natt i 4 av dei siste 6 mnd. Dei fleste veks det av seg før skulealder, håpar det skjer med jenta vår og. Hmm, dette avsnittet var faktisk heilt utanfor tema...

Av det eg har lest på nett er det barn under 1 år, premature og barn med nedsett immunforsvar som har størst risiko for alvorlege komplikasjonar i forbindelse med RS-viruset, men det kan jo tydelegvis skje større barn og...

God bedring til begge dine små!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...