Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har Tele2 snakkis abonnement som jeg fikk etter å ha gått på markedsføringen deres. Dette skulle føre til lavere regninger og det var ikke måte på. Man skulle da få ringe til alle mobiltelefoner i Norge og betale kun startavgift. Så skulle man da få 100 sms på kjøpet. Det viste seg når jeg fikk regningen at det ble myyye dyrere enn mitt abonnement i Netcom. Det kom moms i tilegg, noe som ikke var oppgitt i annonsen. Jeg regner med at moms er ibergnet når de kommer med et prisanslag i markedsføring, men tydeligvis ikke her.. det er jo ikke rart at månedsprisen ser billig ut når de unngår å opplyse om momsen.. Nå fikk jeg et brev hvor det står at sms-prisen senkes fra 49 øre til 39 øre per sms, og samtidig mister vi de 100 gratis sms'ene. Det vil si at jeg må sende 500 sms før det vil lønne seg for meg. Jeg er så jævlig forbanna, men er bundet til mai før jeg kan skifte. Vil derfor i alle fall si min mening her og advare dere så dere ikke går i samme fellen som meg..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Signerer. Var også jævlig misfornøyd med det abonnementet. Har aldri hatt høyere regninger. Også Tele2 generelt. Elendig service! Har talkmore nå, iallefall lavere regninger.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Tror nok ikke de har lov til å ikke opplyse om moms på en vare til privatpersoner. Sjekk det opp.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Om de har opplyst feil, er du ikke bundet av kontrakten. Jeg har også Tele2 og skal bytte så snart bindingen har gått ut. Hater Tele2. Har regninger på 3-6000 kroner i måneden. Var billigere med NetCom. F. eks koster det meg nå 7 kr minuttet å ringe til London, tror jeg betalte 1.99 kr med NetCom. Også dyrere å ringe til USA. Dette er begge land jeg ringer mye til. Eneste grunnen til at jeg bytta var at mobilen gikk i stykker, måtte ha ny, og for å få den ene Nokia telefonen som var ok, måtte jeg ha Tele2 abo.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Jeg må faktisk dobbeltsjekke dette med momsen.. det kan være at momsen er skrevet på en måte slik at det ser ut som om at den legges til men at den faktisk er en del av beløpet. Uanset.. jeg fatter ikke hvordan et så gunstig tilbud kan gi meg regninger som er dobbelt så høye som det jeg hadde med Netcom. Og det som fikk begeret til å flyte over var dette med at de tar fra meg de 100 sms'ene som jeg hadde i mnd. Disse sms'ene var jo en stor del av grunnen til at jeg lot meg lure.. drittselskap HI
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har nettopp bestilt tele2 uno jeg da,men ikke fått simkort enda. Begynner å angre..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Vet ikke noe om dette abonnementet du nevner, vi får håpe at det er bedre. Jeg har i alle fall veldig dårlig erfaring med selve selskapet. Når jeg ringte dem og konfronterte dem med at det vil måtte 500 sms til før jeg vil komme i 0 ved at de tar fra meg de 100 gratis sms'ene sa hun på kundesenteret: "Ja, men vi har rett til det" Jaha.. så bare for de har rett til det så skal de lure kundene sine? Logisk for meg ville være at vi som har inngått abonnement med 100 gratis sms i mnd skal beholde dette, så får de selge Snakkis-abonnementet med de nye og dårligere forutsetningene til nye kunder.. HI
TrustNoOne (but Me) Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 Jeg hadde Tele2 for et par år siden. Mye rot med regningene, fikk purringer på regninger jeg hadde betalt før fristen, og de sendte sågar inkassovarsler over ett år etter jeg ikke var kunde der lenger. De ville ha penger for et abonnement jeg ikke hadde hatt en gang..! Den tredje gangen jeg ringte pga inkassovarslene, var jeg blodhissig og sa at fikk jeg mer dritt i posten fra dem, kom jeg til å dukke opp med balltre på kontorene deres. Jaggu ble det stille etter det, gitt. Aldri mer Tele2, er kjempefornøyd med One Call.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har hatt samme problemer som ztolfjerten. Flere ganger jeg ikke fikk regningen, andre ganger fikk jeg den, betalte, og telefonen var plutselig sperret uten advarsel. Så ringte jeg dem, og de mente jeg ikke hadde betalt, selv om jeg hadde kvittering. Så fant de ut at de hadde sperret feil nummer. Og over et år etter at jeg sa opp abonnementet fikk jeg en regning på flere tusen og inkassovarsel, et nummer jeg aldri hadde hatt. Den var feilsendt på mitt navn... Skulle vært til noen andre da. Aldri mer tele2!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 Mannen min har vært Tele2-kunde i mange år, og han er kjempefornøyd.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #11 Skrevet 18. februar 2009 Det er som de sier. De gamle er eldst... Jeg røyk på et chess abonnement, noe som var en kjempetabbe! Har nå Netcom igjen, og er kjempe fornøyd med det. Har hørt fra andre også at de er de beste når det gjelder kundeservice, og det er jeg enig i.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #12 Skrevet 18. februar 2009 Her er jeg enig med deg HI, jeg bestilte også dette abonementet. En uke etter at jeg hadde begynt så fikk jeg brev om at de 100 sms'ene ble tatt bort. Jeg tror rett og slett abonementet ble for lønnsomt for oss brukere og for stor pengesluk for tele2. Jeg ringte å sa opp sporenstreks og skiftet abon.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #13 Skrevet 18. februar 2009 Kundeservicen på Tele2 er under hver kritikk !!!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #14 Skrevet 18. februar 2009 Jeg hadde Tele2 før og hadde telefon rekninger på mellom 800 og 1000 spenn hver mnd. Nå har jeg byttet til Chess (husker ikke hvilket anonnement) og har nå telefonrekninger på under 300 kr og er meget fornøyd med det. Tele2 var bare tull!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #15 Skrevet 18. februar 2009 For meg var chess bare rot, kluss og vanskeligheter. Har nå hatt one call i 2 år, å er veldig fornøyd.
amk1 Skrevet 18. februar 2009 #16 Skrevet 18. februar 2009 Jeg gikk fra telenor, til tele2 snakkis, er kjempefornøyd, fra og ha regninger på rundt 1000 lappen, ligger det nå på 300-400.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #17 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har hatt telenord og Netcom tidligere, men nå de siste 5 årene har jeg hatt Chess og har bare positive ting å si om de. Det er det billigste abonementet jeg har hatt.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #18 Skrevet 19. februar 2009 ja jeg kan å fraråde fra tele2 ifra alle dems abonnomang i grunn. da jeg fikk en regning hos dem som jeg klaret å betale en dag for sent etter noen purringer (måtte betale en masse regninger pga de ikke fikk med seg at jeg hadde sagt opp abn.) så da jeg betalte en dag over datoen de sendte det til innkasso fikk inkasso regning, betalte den, men i tillegg fikk jeg en regning til på 200 for adm. gebyr!!! helt sykt holde seg langt unna dem i fremtiden ja!!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #20 Skrevet 19. februar 2009 (til 10.02) Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men JA!!! Jeg har hatt telenor i mange år og er super fornøyd. Alltid fått god service, uansett hva jeg har henvendt meg for. Bestilte ADSL gjennom dem også. Gikk like knirkefritt det. Så personlig har jeg bare godord om telenor ! Synes Tele2 er helt amatør i forhold !!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #21 Skrevet 19. februar 2009 Helt enig med HI her, vil bare slenge meg på og si at Tele2 også har verdens mest irriterende og pågående telefonselgere. Nekter å støtte opp under den drittbedriften. NetCom og Telenor har jeg bare gode erfaringer med.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #22 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har hatt tele2 champion for noen år siden. Det var mye kluss med regningene og mye dyrere enn djuice non-stop,som jeg hadde før jeg bytta. Jeg hadde det i 2 mnd,før jeg bytta over til onecall,og jeg har ikke angret et sekund. Bare regninger under 100kr,og kjempegod kundeservice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå