Gå til innhold

Nå er jeg forbanna!!!!! Har han lov til å "true" oss slik????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt vår eldste gutt som skal begynne på skolen i 2010 inn på en annen skole enn den vi hører til pga at han skal få gå sammen med de han går i bhg sammen med, og for at vi sansynligvis en eller annen dag kommer til å flytte nærmere skolen.

Fikk svar i går om at vi fikk innvilget skoleplass på denne skolen, men kun for første skoleåret. Etter det måtte vi søke om videre skolegang, da han (skolesjefen) ville se om vi mente alvor ang. flyttinga.

Jeg syns det virker helt fjern å innvilge skoleplass, for så å evt. nekte videre skoleplass om vi ikke får flyttet inn det skolesjefen syns er riktig.

Så vi har søkt råd hos fylket (hvor alle klagesaker ang skole osv kommer), og de mente svaret han ga ikke ga noen mening. Han kan ikke innvilge skoleplass, for så å ta barnet ut av skolen når barnet har funnet seg til rette og trives på skolen, og de mente vi skulle klage på svaret.

Kontaktet også rektor ved skolen vi har søkt han til, og hun kunne heller ikke forstå svaret hans.

Sendte så mail til skolesjefen der jeg forklarte at vi har vært i kontakt med fylket og rektor. Og at det er uaktuelt for vårt barn å begynne på en skole, for så å bli tatt ut igjen.

Og dette er svaret jeg fikk:

"Vi kan snakkes om dette, men det er som oftest lite lurt å søke ekstern hjelp for å sjekke rettigheter.

Har vært syk i 3 dager - så dette tar vi etter vinterferien - i muntlig dialog.

Vedtak, gjeldende praksis og rettigheter i forhold til skoletilhørighet - DET kan jeg.

Når dere da søker hjelp hos rektor og fylkesmannen - så kan resultatet bli annerledes enn dere ønsker.

Derfor håper jeg vi kan drøfte dette i minnelighet - uten eksperthjelp."

Jeg tolker dette som en trussel, om at hvis vi søker råd hos andre, så kan han finne på å være idiot mot oss bare for å være jævlig.

Hvordan tolker dere dette svaret?

Denne personen har rykte på seg for å være vanskelig. Det ga de også uttrykk for når jeg snakket med fylket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt vare på den mailen gitt, og samtidig når dere skal ha møte, be rektor om å være med, eller noen andre innen fylke/kommune.

Skrevet

Avisen er vel fin i sånne saker. Den mannen bør jo fjernes.....

Skrevet

Han høres ikke riktig god ut, spør du meg.

Ikke det at det frister å være ydmyk overfor slike personer, men antagelig hadde du kommet lengst ved å bare takke ja til plass første skoleår. Han hadde aldri verden kunne nektet barnet deres videre skolegang. Det ville vært et helt urimelig vedtak. Han er jo heller ikke siste instans.

Det er fritt skolevalg, og dere har da også tenkt å flytte dit. Hva er problemet hans?

På min sønns skole, som er en typisk indre by-skole i Oslo, går det mange elever som ikke sogner til skolen geografisk. Det er flere ulike begrunnelser for hvorfor de går her. Noen går her fordi foreldrene jobber i nærheten, noen fordi skolen de sogner til er for "snobbete" og kjent for å ha dårlig miljø osv., noen fordi de pendler mellom to foreldre og dette blir litt midt imellom, noen fordi skolen der de går har dårlig rykte generelt osv. osv. Mange ulike begrunnelser.

Skrevet

Jeg vet pokker ikke hva vi skal gjøre! Hva gjør vi med denne mailen egentlig? Jeg vil jo at de "rette" folkene skal se denne mailen.

Tolker dere også dette som en slags "truing"? For det gjorde både jeg og sambo.

Skrevet

Ja, jeg tolker det definitivt som en trussel om at han er interessert i å gjøre ting vanskelig for dere, fordi dere ikke aksepterte det første svaret. Jeg ville tatt vare på eposten til senere, kan få bruk for den!

For en idiot av en mann! Alt man skal måtte deale med.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, det er er jo definitivt en trussel. Spesiell type.

Skrevet

Godt det er fler som ser denne "trusselen" like godt som oss. Jeg ble rett og slett sjokkert. Nå skjønner jeg hvorfor denne mannen ikke akkurat er godt likt blant mange.

Skal vi nå liksom være redd for å ta mer kontakt med fylket??? Har planer om å ringe fylket og oversende denne mailen han har sendt oss. Denne mailen skal fram i lyset.

Skrevet

Hørtes ut som en glitrende sak for media!! Han har absolutt ikke lov til å komme med sånne trusler!!

Skrevet

Han der hørtes ut som en nesebuse i alt for stor dress.

Makan til oppblåsthet. Bare skrivemåten får en til å brekke seg..

Skrevet

Tror ikke dere har noen rettighet til plass ved en skole dere ikke hører inn under.

Skrevet

Send den videre og la dere ikke true av den dusten der.

Slike folk skulle ikke jobba i offentlig sektor i det hele tatt.

Kjenner jeg blir sint her.

Skrevet

Dette er en sak for avisen mener jeg. Men først bør du kontakte de du allerede har vært i kontakt med og gi dem et eks av mailen. Så kan du spørre dem om hvordan de tolker mailen.

Skrevet

fyren må jo være mentalt ustabil....

Skrevet

Faren min datt nesten ut av sofaen når jeg leste mailen for ham (han har vært avdelingsleder ved en privat skole her vi bor).

Hans umiddelbare reaksjon var også at dette klart var en trussel og at vedkommende som har sendt den måtte være komplett inkompetent...

Spar på mailen og send den helt klart videre til media, kan ikke ha mennesker i slike stillinger som ikke engang kjenner til normal folkeskikk!

Skrevet

Har aldri hørt om fritt skolevalg for barneskoler, bare VGS. Ville sjekket ut rettighetene dine før du gjør så mye mer med saken.

Men er uansett uaktseptabelt med sånne trusler. Det jeg leser ut av det du skriver er jo at "om ikke dere gjør som jeg vil får ikke han den skoleplassen dere ønsker"

Skrevet

Dere aner ikke hvor glad jeg er for deres støtte. Det betyr mye, for jeg går nå konstant med en klump i magen, og det ødelegger nattesøvnen min.

Men, kan han egentlig få ødelagt for oss ved at vi går videre med dette (i første omgang fylket igjen)? Er det noe hold i trusselen hans?

Skrevet

Den mannen bør fjenes fra stillingen sin....

Ikke gå med på muntligt møte uten at dere har med folk fra fylket/rektor. For han vil bare ha personlig møte for at dere ikke skal ha beviser på truslene hans

Skrevet

Hadde brukt den mailen for alt den var godt for. For all del ta et møte med personen. Men, hadde ikke nølt med å sendt den mailen videre, om han ble vanskelig....

Han virker jo fullstendig inkompitent!

Skrevet

Ja, det er det jeg mistenker, at han vil snakkes muntlig kun for at vi ikke skal kunne legge fram flere "bevis" på at han truer oss.

Men, er det greit å spørre rektor eller noen fra fylket om de kan være med på et møte?

Jeg tror skolesjefen egentlig har tenkt han skal ta det på tlf.

Skrevet

Dytter litt, i tilfeller det er fler som har en mening...

Skrevet

Høres ut som en trussel, ja. Han burde slutte i stillingen. Kan jo ikke drive på slik.

"Nei, nå liker jeg ikke dere lenger, så derfor får dere ikke plassen." Sånn tolket jeg det.

Skrevet

Avtale møte over mail, slik at du har det skriftlig. Ikke ta det over telefon, spesielt hvis du mistenker at han kan begynne å diskutere der og da.

Jeg ser ikke noe i veien med at du tar med deg rektor eller noen andre. Men jeg hadde ikke gitt beskjed om det på forhånd.

(Artigste hadde vel vært om en mannlig, ukjent rektor hadde steppet inn istedet for mannen din. Større sjans for at han avfyrer trusler om han tror det bare er dere. Men det er kanskje ikke helt stuerent...)

Skrevet

Ja, vi bør vel kanskje avtale et møte pr. mail ogmøtes face to face. Jeg er RIMELIG sikker på at han kommer til å gjøre seg vanskelig om vi tar det over tlf. Det gjør han helt sikkert om vi har et møte med han også, uten at andre er med.

Men, jeg har tenkt til å ta en tlf for å høre hva han har å si. Og hvis han begynner å bli vanskelig, så kan jeg si at "dette nytter ikke å ta over tlf, vi må avtale et møte".

Lurer på om jeg faktisk har opptaksfunksjon på tlf, slik at jeg kan ta opp samtalen og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...