Blåmandag¤ Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Når snudde dere det sånn at det ble forovervendt? Vi kjøpte et sånt i stad, og det står bakovervendt nå, forhåpentligvis vil det gjøre det en god stund..
Banshee Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Har det bakovervendt ennå og hun er 2 år
Blåmandag¤ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2009 Min er 1,5 år, men jeg lurer litt på om det virkelig kan stå bakovervendt til hun er 4. Bilen er ganske stor altså, men likevel..
Banshee Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Jeg tror det kan det, snuppa her er lang for alderen, men går bra foreløbig her.
Fillerya Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Vi snudde det da han var 2 år, ikke for at han ikke hadde plass men jeg orket ikke mer bråk. Hyl og skrik samma hvor kort turen var! Men at de skal kunne bruke det til de er 4 år syns jeg høres utrolig ut!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Ei jente som går på samme avd som min største sønn er 4,5 år og sitter bakovervendt enda i sitt sete. Hun sitter i passasjersetet foran i familiens Touran. Vi snudde elstemann når han var 3 og da hadde vi ikke noe valg lenger, orket ikke hyling for 5-10 min turer... Når lillebror vokste ut av babysetet for 9 mnd siden fikk han det og storebror fikk putestol. Lillebror på 21 mnd sitter bakover enda, men han er større og lengre enn storebror og jeg er redd vi må snu han før 3 år. men vi prøver lengst mulig..... helt til han selv "sier ifra" Jeg synes ikke man skal være så striks på det m 4 år, sålenge ungene tydelig viser at de mistrives bakovervendt. Og de som snur før 4 år må ikke ha dårlig samvittighet (slik jeg hadde med storebror) bare fordi eksperter sier 4 år =))
annki83 Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 står i setes bruksanvisning at barn kan sitte bakovervendt til de er 4 men at man kan snu det tidligest når de er 2.5 men en må selv se an sitt barn da.
Blåmandag¤ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2009 Tenkte strengt tatt på om det er plass i bilen jeg..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 Det går jo på kg, når man kan snu barnet og ikke alder.... Det er minst 9 kg før de kan sitte forovervendt i dette sete (gjelder de aller fleste seter nr 2) trenger ikke være 2,5 år for det =))
Blåmandag¤ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2009 Jada, men jeg vil ikke snu henne enda.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. februar 2009 #12 Skrevet 18. februar 2009 Nei, det kan jeg skjønne, den andre kommentaren min var egentlig ment tl hun som sa det var tidligst lov å snu de ved 2,5 år... Det beste er jo at de sitter bakover så lenge som mulig, men når de er klare for det, blir trangt og ugreit for dem, så er det på tide å snu selv om de måtte være 2,5 eller 4 år
Blåmandag¤ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2009 Vi får bare se det an, tror jeg.
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #14 Skrevet 18. februar 2009 Men "passer" det setet så lenge da? Syns det er lavt i ryggen jeg, ser ikke ut som at vi kan bruke det til mini er 4 år ://
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 7. oktober 2009 #15 Skrevet 7. oktober 2009 Vi har dette setet i vår V70. Og det er blitt trangt med beina der i det siste....Hun er bare 15 mnd.... Hvor mye har dere å gå på? Beina hennes går jo innat sete ryggen til bilen....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. oktober 2009 #16 Skrevet 7. oktober 2009 Om setet passer til barnet til 4 år kommer seff an på, men vår litthøyereennsnittetforjenter jente har passet det frem til hun ble 4 i alle fall. Og om det passer i bilen går vel også, for det er vel strengt tatt bare beina på barnet som blir mer bøyd etterhvert som de vokser, snarere enn at setet tar større plass på en måte. Er vel en vanesak vil jeg tro. Vi snudde da hun var mellom 2 og 3 fordi enhver kjøretur var pyton pga hyl og skrik av misfornøydhet - blir helt rabiat av hodet av å høre på sånt, så for egen kjøreferdighets skyld snudde vi (større sjans for at jeg kræsjer når jeg blir sprø)...
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. oktober 2009 #17 Skrevet 7. oktober 2009 Bakovervendt til 4 år. Ikke noe problem med beinplass, men har mellomstor bil.
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #18 Skrevet 7. oktober 2009 Mellomste er 3,5 år nå og han passer i det enda. Men føler at han snart er for lang for det, har da ett annet sete han kan sitte bakovervendt i om det ikke er langt nok.
Mor&barn Skrevet 7. oktober 2009 #19 Skrevet 7. oktober 2009 Vi snudde det da han var 1 1/2 pga bilsyke. Var lei av oppkast ja!
Pysa Skrevet 7. oktober 2009 #20 Skrevet 7. oktober 2009 toyota carina, har en normalt lang 3åring og ho sitter bakovervendt en god stund ennå det kan fort være forskjell på liv og død, jeg snur ho ikke før jeg MÅ, selv om ho gleder seg til å sitte den andre veien
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 7. oktober 2009 #21 Skrevet 7. oktober 2009 Her sitter vår helt gjennomsnittelige jente på nesten 4 år bakovervendt i et slikt sete. Vi har ikke problemer i hele tatt.
hundemamma ♥ Skrevet 7. oktober 2009 #22 Skrevet 7. oktober 2009 Det anbefales sterkt at barnet sitter bakovervendt så lenge som mulig. Helst til det er fem år. Det er ingenting som tyder på at barn tar skade av å ikke kunne strekke ut bena selv under lange turer. Det er kun en vanesak. Ellers går all sikring av barn i bil på barnets høyde og vekt. IKKE alder. Alle barn under 135 cm og under 36 kg skal sikres med tilpasset utstyr. Barn under 140 skal aldri plasseres foran aktiv airbag. Integrerte bilputer vil aldri være like bra som tilpasset bilpute. Bruk beltestol så lenge som mulig i stedet for bilpute når man går over til å bruke bilens trepunktsseler. Husk at i en frontkollisjon er det 50% sjanse for at barnet overlever uten varige skader dersom det sitter forovervendt mot 95% om det sitter bakovervendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå