Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Vi venter ei lita tulle til våren, men har begynt å tenke på dåpen. Jeg er redd dagen blir litt anspent, pga jeg har skilte foreldre og familiene har ikke pratet sammen på 15år eller noe! Er en ganske god grunn til det, men det er bare foreldrene mine og foreldrene deres igjen som hadde problemer. Det har aldri gått ut over oss ungene og vi har bestandig hatt kontakt med begge sider. Men pappa har hatt ringeforbud, besøksforbud hjemme hos oss fordi det ble ukoselig når de møttes. Nå skal de snart møtes igjen i dåpen og jeg gruer meg litt! Mamma sier jeg ikke skal tenke på det, for det er våres og jenta våres sin dag, men jeg er redd det skal bli en anspent, kald tone mellom dem. De er jo voksne mennesker, men blir veldig rart fordet syns jeg. Familien til samboeren går fint sammen med begge mine sider. Både mamma og pappa har nye samboere. Jeg lurer på om jeg skal be søskenbarna mine ,slik at vi blir mange fler. Sånn at det kanskje ikke blir så anspent. Huff. Veit ikke jeg. Vi blir 50 stk med absolutt alle sammen. Syntes det er så mange egentlig, men kan hende stemningen blir litt bedre med barn rundt oss. Jeg er eldst av alle, så blir noe helt nytt det her. :S Trenger råd og tips! Hva hadde dere gjort?? Kanskje jeg overdriver, men jeg vil bare alle skal ha det koselig i dåpen til jenta våres.
Bie&babylove:-) Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Hei! Litt av det samme slet vi med også da snuppa skulle døpes. Begge foreldrene våre (meg og sambo) er skilt. Min mor og far og sambos mor og far går IKKE overens, og med nye partnere som er sjalu osv gruet jeg meg fælt til denne dagen. MEN, jeg ble etterhvert veldig frustrert over hele situasjonen og tenkte som så at de MÅ kunne klare og komme overens med hverandre de få timene de MÅ være i samme rom! De er tross alt voksne folk og det er snuppas dag!!!! Tok alikevel noen forhåndsregler, og her er noen tips: -Lei et stort lokale, hvor det er mulig å bevege seg litt rundt slik at man ikke stuer alle inn i et trangt lite rom! -Plasser familiene samlet ved bordet, ikke bland familier osv. -Hvis mulig, lag heller noen mindre bord og ikke langbord hvis det er SKIKKELIG ille! -Server gjerne koldtbord, da må folk opp å gå litt en gang i blandt og stemningen blir ikke så anspent. -Og inviter gjerne barn, de letter stemningen mye. -Inviter gjerne en del folk, da forsvinner man litt i mengden og man legger ikke så godt merke til enkeltpersoner hvis det er mange tilstede. Lykke til og jeg kan ihvertfall si at det går som regel bedre enn man hadde trodd!!!!
<3 coccinelle Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Hos oss var det slik da våre eldste barn ble døpt. Eldste er 18 år. Heldigvis har det endret seg og de kan nå fint være i selskap sammen. Men de første årene kom bare mine foreldre ikke samboerne deres for at det ikke skulle bli konflikter dem imellom. Hvis det er her problemet ligger kan det jo være verdt et forsøk. Men det var de sjøl som ville det slik - jeg lot de egentlig få styre som de ville. Som du sier -de må være voksne og ikke ødelegge en slik dag ved å skape en dårlig stemning.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 takk for tips.. Håper det går bra. Det går nok bra når dagen først er i gang. Er jo tuppa som er hovedpersonen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå