☆chiquita☆ Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Hei. Hvordan går det med deg?? Jobber du fult nå?? Jeg fikk en 50% sykemelding idag, og er kjempelettet!!! Bare 1 uke og 4 dager til jeg flytter hit jeg også
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 heisan;-) så godt med 50 %..det er godt å ikke lide seg gjennom 100 %!!! går egentlig greit å jobbe fullt igjen, men jeg sliter litt med hodepine..har fått en mildere, men mer kronisk migrene, og ingenting hjelper(som jeg kan ta nå) snakket med en akupunktør som ikke vil behandle migrene under graviditet! gleder meg til du kommer inn hit...og til å høre nytt fra ul;-))dropper å ringe sykehuset ang tidlig ul der, jeg...føler at alt er greit fortsatt;-) skal til ahus på gastro/medisin(har kronisk magesykdom), om noen uker, bla for å høre om jeg må ta keisersnitt(vil helst ikke, men mulig jeg må)...spennende;-0
☆chiquita☆ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2009 Spennende da. Tok du keisersnitt med jenta di?? Bra det går greit å jobbe fult, men kjedelig med hodepine. Jeg var hos tannlegen også idag, og han spurte om jeg hadde mye hodepine. Jeg sa ja, at jeg har hatt mye mere enn før de siste mnd, men at det sikker var i forbindelse med svangerskapet. Men han mente på at det kommer av at jeg mest sannsynlig tygger tennene hardt igjen når jeg sover. Spesielt i tider hvor man stresser, Og det tror jeg kan stemme, for jeg kan til og med ta meg selv i å tygge uten grunn innimellom på dag tid, og da gjør jeg det nok ubevisst om natta også. Høres rart ut, men litt logisk også. Nå tror jeg at jeg må begynne å fortelle om graviditeten. Fikk 2 spørsmål idag, og yoga treneren min sa at den ene øvelsen kunne nok være vanskelig for meg med magen i veien:-) Jaja, 10+2 og magen i veien:) Men mamma sa også at nå bør jeg fortelle det ihvertfall til resten av familien. Så jeg tror i løpet av helgen, så sier vi det. Har dere gjort det enda??? De venter vel veldig rundt dere, siden du mista? Jeg føler det veldig sånn. At de bare venter på når vi skal si det, og vi da få høre "ja, det kom jo ikke som noen bombe" eller "ja det har vi jo venta lenge på nå" . Blir litt stresset av det jeg. Men detta ble langt gitt:) Ha en god natt! :-)
☆chiquita☆ Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2009 Bare dytter litt:-) Skal bort i natt, men kikker nok innom i morgen ettermiddag:)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 heisann;-) endelig fredags kveld...sliten nå kjenner jeg... vi fortalte det egentlig til de fleste med en gang..jeg klarer ikke å holde på slike ting..he he. er litt bekymret for magen min om dagen..jeg har en sykdom som heter crohns, som er kronisk betennelse i tynn/tykk og endetarm;-( har egentlig vært så og si symptomfri(går på medisiner) det siste året..men føler vel egentlig at tarmene er kranglete om dagen.håper virkelig det går over, og ikke forverrer seg i svangerskapet.når jeg var gravid med jenta mi var jeg så bra som jeg aldri har vært før, men det kan slå begge veier.skal uansett på kontroll innen medio mars, venter bare på endelig innkallelse...sykdommen forverres av stress, og jeg kjenner jeg har vært verre denne uken på jobb;-( puh..godt å få skrevet det ned, for jeg underdriver alltid til mine nærmeste for de blir alltid så bekymret når jeg blir dårligere;-( ellers så vokser magen her også..har ikke gått opp noe, men magen har virkelig vokst;-) og puppene!!! brystvortene har blitt mye mørkere;-) har vært på besøk, og snuppa la seg ikke før nå...så nå skal jeg flate ut på sofaen, og se om det er noe på tv(sovner vel uansett;-)) god helg, chiquita;-)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 glemte noe....;-)) jeg kniper også sammen kjeven/tenner når jeg stresser...kjenner ofte når jeg våkner at jeg er skikkelig anspent i kjeven...kanskje derfor jeg har mye vondt i hodet også... måtte ikke ta KS med jenta mi, men ble oppfulgt med jevnlig ul for å sjekke at hun ikke var for stor..kan ikke klippes, og bør ikke revne noe særlig...legen sa da at det var fordel å føde normalt med nr 1 hvis man fikk det til, for å spare evt ks til senere...vi får se hva det blir til;-)
☆chiquita☆ Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2009 Hei igjen! Jeg kom meg aldri inn igår jeg. Har blitt så forkjølet, at det ble sofaen forran tven i hele går. Så du vet ikke enda om det blir KS enda nei. Godt du blir fulgt opp ekstra godt ihvertfall. Min far har ulserøs collit og det er noe av det samme, så jeg vet hvor dårlig man kan bli ja. Håper du får likt svangersak som med jenta di. I morra er det UL igjen. Gleder meg!!!! Så er det bare en uke til jeg flytter inn til 2.tri:) Du burde nevne hodepinen til tannlegen neste gang du skal dit. Han sa til meg det var veldig vanlig, spesielt blandt kvinner. Og det var ikke lange tida før man begynte å merke bedring. Så det blir spennende å se om det virker. Gikk det forresten greit å jobbe forrige uke?? Jeg er hjemme i morra, det skal bli veldig godt. Skal ha guttungen i bhg, så jeg bare kan tuste hjemme og slappe av når jeg vil:) UL er kl. 15, så vi må ta han med, så etterpå regner jeg med han skal få lov å ringe noen tlf å fortelle at mamma har baby i magen:) Ha en fin kveld:)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 hei;-) hvordan gikk det på UL? tror heldigvis ikke magesmertene mine er grunnet crohns'en...ble litt uggen i magen på lørdag, og etter det har magen vært grei.jenta mi kastet opp i natt, så det er nok noe som går;-( sambo var hjemme idag, og jeg blir hjemme imorgen med snuppa... hun har vært i grei form, men matlysten er ikke helt på topp enda... gjorde tannlegen noe som skulle hjelpe eller? regner med at hodepinen her er litt relatert til spenninger i nakke også, så jeg skal ta jevnlig massasje på nakken fremover;-) det har vært så fantastisk vær her idag...sola varmet skikkelig, og jeg gleder meg til våren;-)))
☆chiquita☆ Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2009 Gikk kjempefint, liten krabat som var kjempeaktiv. Målte meg til 11+3 idag:) Men tror jeg fortsetter med mens-terminen til ordinær UL. Jeg får skinne av tannlegen som jeg må bruke om natta. Blir som å ha regulering igjen:) Skulle få den om 3 uker. Så deilig vær det har vært idag ja. Jeg er så glad i våren, og idag var det nesten sånn at jeg skuffet hverandaen, for å kunne sitte ute:) Men jeg var for trøtt:) Godt for dere å være hjemme i morra. Merker terskelen for å være hjemme fra jobb er blitt lavere siste ukene. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg er sykemeldt. Nyter det!! Ha en fortsatt fin kveld.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 så bra at alt fortsatt var i orden i magen;-))) jeg merker også at terskelen er lavere ang jobbing...jenta mi var helt hyper før leggetid, og kunne sikkert gått i bhg i morgen.men hun er vel fortsatt smittsom, og det verste jeg vet er foreldre som ikke holder barna hjemme lenge nok!!! magen min har vokst noe voldsomt de siste dagene;-))) så alt er vel i orden der inne også;-) nå venter jeg på akutten...griner av hver episode, og det må være hormonene...for jeg pleier ikke å være så ille!!! fortsatt god kveld til deg også;-)
☆chiquita☆ Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. februar 2009 Tenker dre har hatt en fin dag hjemme:) Jeg har hatt langdag fra 8-17 idag. Og det kjennes på kroppen. Er alenemor fram til i morgen, så nå er jeg veldig glad for at drømmehagen varer i 30min:) Han sitter å ser hele episoden uten et blunk omtrent. Kjempefacinert!! Idag har jeg fått 2 nye spørsmål om jeg er gravid. Så nå sier vi det bare. Tanter og onkler fikk vite det igår, så da er det ikke så farlig. Og han som tok ul på meg, sa jo at det så såpass fint ut, at jeg ikke trengte være bekymret:)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 hei;-) det er jo greit å slippe å holde det hemmelig, når det vises såpass godt;-) vi har kost oss hjemme...lagd snømann og snølykt utenfor døra, som vi kan tenne lys i når det blir mørkt;-) sambo jobber heldigvis ikke sent idag, så nå bader han jenta mens jeg sitter her og slapper av...merker at jeg ikke er like tappet for energi om dagen, selv om ikke overskudddet er på topp.. syns jeg kjenner antydning til liv i magen etter at jeg har spist!!! men det er mulig det bare er innbilning...mener å huske jeg kjente liv første gang i uke 16 såvidt med jenta, men ikke tydelig før i uke 18..spennende;-) er vel uansett ikke lenge før jeg kjenner det skikkelig;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå