Gå til innhold

Fikk en sint tlf, og er livredd nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en telefon fra sosial kontoret, for jeg har vært der de siste månedene pga har hatt problemer med å betale regninger, siden jeg har en del inkasso regninger.. Så har fått støtte til b.la barnehage, og har selvsagt fått brev fra sosialkontoret om vedtakk med rett på støtte til strømregning (men det sto 0.00kr.. så tenkte jeg hadde ikke rett på strømregning da) og husleie på 2500,- osv.

Så jeg har jo vært i møte med en saksbehandler flere ganger og vi har søkt osv bostøtte osv.. fått dekket barnehage osv..

Så på andre siden er jeg i kontakt med barnevernet fordi jeg har vært innlagt pga mulig har bipolar lidelse... Men det går bra med meg, jeg er veldig stabil nå og går jevnlig til psykolog trenger ikke medisin og han tror jeg ikke har bipolar. Men bare hatt en tøff periode..

Så nå får jeg en telefon , fra sosialkontoret. og Der fikk jeg KJEFT fordi jeg ikke hadde vært og søkt om støtte til husleie, og de hadde undersøkt strømregningene mine, jeg har fått en på 1500,- som jeg skulle betale, men nå var det på sum 4000,- så jeg skulle opp til sosialkontoret imorgen og ordne med det.. Men hun dama i telefonen kjeftet og var veldig agressiv i tonen, og sa det at jeg var enslig forsørger og burde tenke på ungen min hva om jeg ble uten hus og strøm?? Så sa jeg at jeg ikke hadde hatt problemer med å betale husleie .. Så sa jeg at jeg hørte dårlig ( er tunghørt) så da ble hun ivrig med å beskylde meg for å ikke få med meg noenting siden jeg hører dårlig, og hørte tydlig på tonen at hun ikke var så glad for dette..

Så skal på møte på fredag (jeg var veldig høflig i telefonen og takket for at hun informerte meg om regningen osv og at jeg tok dette alvorlig)

Men hun gjentok bare at hun på så denne saken veldig alvorlig.. så tenker nok hun kontakter barnevernet nå eller noe..

Jeg har sånn angst:( Jeg prøver å gjøre alt riktige så blir jeg hakket ned på .. Uff.. Jeg sitter her og prøver å holde tårene tilbake..

Har jeg grunn til å være redd tror dere?

BV har godt intrykk av meg og sagt jeg iKKE skal bekymre meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på sosialkontor. Vi skriver kr 0 i strøm fordi man ikke vet før regning foreligger. Et eller annet sted skal det da stå at søknad om stønad til strøm blir vurdert når regning foreligger.

Men jeg skjønte ikke; hvordan har sosialkontoret ¨fått strømregningen din om du ikke har levert den sammen med søknad?

Slapp av i forhold til bv. Vi melder ikke folk til barnevernet pga en manglende søknad om støtte til strøm eller husleie. Men det bør ikke skje flere mnd på rad, da man som damen sa har et særlig ansvar for å sikre tak over hodet og strøm når man har barn i huset.

Lykke til! Vi biter ikke hodet av folk. Vi er dder for å hjelpe:)

Skrevet

Hun ringte opp til fjordkraft uten at jeg hadde levert inn regning.. har hun lov til det? uten min tilatelse?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...