Gå til innhold

Jeg blir så frustrert! Ang Babywatcher!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 17+4 dager på vei. Har vært på ultralyd,til fredag er dette 14 dager siden. Alt sto bra til.

Men jeg finner ikke hjertelyden med min babywatcher. Burde jeg ikke klare å finne den rimelig enkelt nå? Prøvd i dag,og for 3 dager siden,men ingenting. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken gele bruker du?

Skrevet

ECO gel heter den. Fulgt med når jeg bestilte. Plutselig dukker det opp et tall på skjermen,feks istad,120. Men ingen hjertelyd liksom. Hører jo mange lyder,så det er jo tydlig at den virker.

Skrevet

Jeg må bare spørre... Hvorfor kjøper folk dette for å ha hjemme?

Nå skjønner jeg at det kan være nervepirrende ukene før man kjenner liv, men etter det får man jo stort sett ganske "håndfaste" bevis på at alt er ok;)

Iallfall sier mitt lille nurk fra hver dag om at han/hun er der:) Så jeg overlater det til lege/jordmor å sjekke hjertelyden når jeg er på kontroll..

Skrevet

Nei vet du hva,nå vet jeg faktisk ikke selv heller:) Vurdere å bare pakke borte hele greia. Har hørt at ALLE finner hjertelyd og det er SÅ fantastisk.Men for min del er hele greia bare blitt et mas. :)

Skrevet

jeg kjøpte doppler jeg fant ''billig''.. babywatcher har jeg aaaldri prøvd. Det er ikke alle som kjenner liv i magen vettu.. så dette er nok et ekstra ''hjelpemiddel'' for de som er ekstra bakymret :)

Skrevet

Heisann!

Man blir jo ikke akkurat beroliget heller, om man ikke finner lyden. Virker liksom litt mot sin hensikt!

Jeg er 13+4 i dag og det er ikke enkelt å finne lyden. Klarte det for en uke siden selv.Jeg er jordmor og har masse erfaring med den slags, men så tidlig er det ikke enkelt. Husk at tidlig i 2 trimester er livmoren rett over skambenet så det er der men må lytte, Dessuten må man forsøke mange forskjellige stillinger på proben. Jeg tenker at når man kjenner liv så er dette den viktigste informasjonen man får på hjemmebane. Da trenger men jo ikke å høre noen hjertelyd, men heller lære barnet å kjenne via bevegelser.

Men ikke bli bekymret om du ikke finner lyden selv. Jeg var nettopp hos legen, og hun fikk det heller ikke til!

Skrevet

Er det en sånn grønn babywatcher? Et tips: Skru lyden på rundt 30 og legg høytalleren inntil øret ditt.

Skrevet

det er jo ditt eget valg om man vil ha det eller ikke :)

Synes ikke man trenger å diskutere hvorfor man har det...

Skrevet

Kine,for et fint navn hihi:)

Ja,den er lysegrønn. Takk for tipset,skal prøve det før jeg evt pakker den ned :P

Skrevet

Husk også at hvis du har foranliggende morkake, så kan den 'sperre' for lyden.

Skrevet

Men hvis jeg hadde hatt det,så hadde vel kanskje legen sagt i fra ved ultralyd?

Skrevet

Prøv å trykk den litt inn i magen ved siden av navlen....lyden blir bedre om den tas gjennom ryggen til barnet=)

Skrevet

hei =) jeg har babywatcher.. og jeg fant heller ingen hjertelyd i magen,MEN så bare dro jeg den litt rundt.. og vips ..helt neders ved trusekanten..der kom det hjertelyd =) du må bare prøve litt rundt...jeg er 17+4 på vei.. =) første gangen jeg prøvde den så brukte jeg laang tid før jeg fant lyden,men som sagt..helt nede ved trusekanten.. der var det hjertelyd =)

lykke til =)

Skrevet

jeg vil bare skrive et lite svar på et innlegg lenger opp her...

hvorfor noen kjøper doppler til hjemmebruk? mitt svar er veldig enkelt.

jeg har mistet i en MA i uke 19, fant ut på ul i uke 18 at den lille jenta vår hadde åpent kranie, og at hjertet hadde sluttet å slå.

jeg hadde hatt et perfekt svangerskap, og ante fred og ingen fare når vi dro på ul.

jeg har fått god oppfølging i dette svangerskapet, og det at jeg har hatt en doppler hjemme, så jeg har hatt muligheten til og sjekke at alt er som det skal hvis jeg blir bekymret, uten og måtte hive meg over telefonen og ringe sykehuset.

jeg har hatt nok andre bekymringer i svangerskapet, og denne doppleren har hjulpet meg masse til og slappe av, og hva er vel bedre for fosteret enn at mor har det bra og slapper av, istedet for og være anspent og bekymret?!

så den babywatcheren jeg fikk i julegave av min elskede har vært en reddning for oss! jeg har så klart ikke brukt den hver dag, og vært opphengt i den, men de gangene jeg har vært redd for noe, før j kjente liv, og de gangene det er litt for stille nå.. går ofte to-tre uker mellom hver gang!

og det med at det kan være litt kronglete med og finne hjertelyden, så fant jeg den oxo langt nede, ved trusekanten! den kan være litt vanskelig og finne, for babyen flytter seg ofte unna lydbølgene, og da må man lete litt! det er ikke farlig for barnet og bruke den, men ifølge JM er det litt ubehagelig for dem når de blir truffet av lydbølgene!! jeg ble rådet til og ikke bruke den for lenge om gangen, bare finne hjertelyden,sjekke at den er normal, oxo gi seg! merker lillegutt blir litt sur etter jeg har brukt den nå når han har blitt større, for han sparker som en gud etterpå!! og d er jo typisk når j bruker den fordi d ikke har vært noe særlig liv på en stud!! :)

men masse lykke til til dere alle!!! :):) er herlig og gå med barn i magen, så lenge alt er topp!! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...