Gå til innhold

hCG, er den lav?

♥ Bea savner nurket i magen♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn gullegget mitt 30/01 gjennom icsi, det var 8 delt og veldig fint. Tok graviditestest 9 dager etter som var positiv, så jeg visste jo at jeg var gravid. Tok blodprøven først i dag (RD 19), da er jeg 5+1, hcg'en var på 512. Er ikke det litt lite?

Hvor høy var deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser helt normal ut. Betabase.info er en fin webside for å sammenligne hcg-nivå; dag 19 ligger medianen på 598.

Jeg målte ikke på dag 19, men hadde 94 dag 16.

Skrevet

4 februar, på dag 12 etter eggløsning: hcg 22

10 februar, på dag 18 etter eggløsning: hcg 308

11 februar, på dag 19 etter eggløsning: hcg 540

13 februar, på dag 21 etter eggløsning: hcg 840

16 februar, på dag 24 etter eggløsning: hcg 2000

17 februar, på dag 25 etter eggløsning: hcg får svar i morgen

Hei du, jeg legger ut min bare, så kan du jo se på min, jeg ligger litt under gjennomsnittet, men ikke alt for lavt nå lengre i allefall, legene mener at dette ser bra ut, jeg er jo litt skeptisk, men om du skal høre på legene er det helt ok.

Skrevet

Jeg var også bekymret for at min hcg var lav, men i dag har jeg sett ett bankende hjerte på UL. Er 6+6 i dag.

Dette er vårt 6. icsi forsøk - og endelig en positiv graviditetstest - hadde uttak 15. januar og innsetting 17. januar av 2 stykk 4-delte egg, der ett festet seg.

Her er mine hcg'er:

Rugedag 12: 31

Rugedag 13: 40

Rugedag 16: 137

Rugedag 20: 850

Ser ut som du er i samme område som meg :-).

Vet om flere som har født barn og som har hatt lav hcg i starten - tror stigningen har mye å si, mer enn selv verdien.

Lykke til videre!!!

Skrevet

SÅ MORO ! Gratulerer, det var utrolig moro å høre !!! Kan jeg bare spørre deg om rugedag er det samme som "dager etter el" ? Sorry, men jeg kjenner ikke til icsi.

Det du sier om stigningen er helt riktig, men jeg kjenner meg liksom ikke en gang gravid jeg da, det er veldig lite i allefall, så jeg blir bekymret, men noe kjenner jeg så klart. Vet bare ikke hva jeg skal tillate meg selv og tro og ikke. 6+6 ja, jeg er jo ikke mer enn 6+0 på ultralyden ca. Og det vet vi ikke en gang helt sikkert med tanke på at jeg faktisk ikke vet når el var.

Så du synes tallene miner ser lovende ut ?

Tusen takk, du også :)

Skrevet

Rugedager er dager etter innsett, noe jeg glemte å ta hensyn til når jeg svarte. Det gjør HIs hcg litt lavere, men slett ikke ille. Rugedager er egentlig et litt dumt begrep, siden folk setter inn egg på ulike utviklingsstadier og dermed ulike dager etter egguttaket (som tilsvarer eggløsning). Man kan dermed være alt fra 22-25 dager etter "eggløsning" når man er på "rugedag" 20. Men de fleste får satt inn egg etter to dager.

Skrevet

Aaaah I see, så hun er foran meg da, så på hennes dag 20 er hun på dag 15 ? eller 25 ? herregud nå følte jeg meg blond her haha ! men da kan man ikke sammenligne våre tall da

Skrevet

På rugedag 20 er man vanligvis 22 dager etter eggløsning. Men det varierer som sagt med når man fikk satt inn egg igjen.

Egguttaket ved ivf/icsi tilsvarer eggløsning hos dere andre. De fleste får satt inn egg to dager etter dette, så vi er altså to dager forbi eggløsning før vi har det befrukta egget i kroppen.

Skrevet

Okei, så på min dag 20 er hun da 18 !? (ja jeg er blond)

Skrevet

Ja, det hun kaller rugedag 18 vil tilsvare der du er 20 dager etter eggløsning. Hun er også 20 dager etter eggløsning da, bare at det befruktede egget var utenfor kroppen de første to dagene.

(og forutsatt innsett etter to dager, det varierer som sagt noe - men to er vanligst)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...