Nydlige datter09-spire2010 <3 Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 jeg har 3 uker igjen å har veldig lyst å få jenta mi til verden:) er det noen her som har sex den siste mnd før fødsel? har hørt at en ikke skal ha det å da blir jeg så usikker... hvis det kan hjelpe på å få henne ut så vil vi prøve å ha sex:p
Becky333 Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 det er bare å ha sex fram til vannet går. Det er et middel i mannens sperm som er det samme som gis når man setter i gang fødselen. Lykke til
HHN80 Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jeg fikk min nr 2 12 timer etter vi hadde hatt sex. Dette var tre uker før tiden og med en metode de kaller Rikshospitalets oppskrift. Fungerte kjempebra og jeg har tenkt å prøve dette denne gangen også Må bare vente litt for jeg har enda 8 uker igjen:) Lykke til:)
Rosmari S Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Riksohospitalets oppskrift?? Er det noe spesielt...? eller er det bare å ha sex liksom?
2gullklomper Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har veldig lyst å prøve, men er redd også.. hehe.. Vi har ikke hatt sex de siste 3 mnd. Jeg har ca 3 uker til termin, Er skummelt å lese at dere har født kort tid etter. Så føler jeg må ha alt klart før sexen.. men det skal vel kanskje litt til for at det hjelper??
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Sex satte mest sannsynlig igang min forrige fødsel, så nå driver vi bare å humper i vei i håp om at Lillemann kommer litt før.
Mia29 Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Sex er jo blant de mer udokumenterte metodene å fremkalle fødsel på. Derfor har jeg i alle fall fått beskjed om at det er trygt å ha sex frem til fødsel hvis man orker det også uten å skulle trenge å bekymre seg for at det setter i gang fødsel. (Se for eksempel omtale for mors uke 33 eller 34 tror jeg det var her inne på bim) Infeksjonsfare skal det ikke være så lenge man fortsatt har slimproppen inntakt. Stimulering av brystene derimot har man noe mer dokumentert effekt av. Dette har jeg imidlertid lest i Gro Nylander sin bok "På vei" at man skal være forsiktig med uten å først gjøre dette under overvåkning på sykehus da det for noen kan sette i gang svært kraftige rier som man ikke ønsker å stimuler uten overvåkning. For oss har dette gjort at vi nå mot slutten har endret litt på sexvanene for å side slik ;o) Men selv om samleie ikke er dokumentert kommer vi nok til å ha litt hyppigere sex mot slutten enn det vi har nå. Merker at kynnerne blir veldig sterke når jeg får orgasme.
Nydlige datter09-spire2010 <3 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2009 jeg var forresten hos JM igår å hun kjente at jeg var moden å trodde jeg ville få før terminen:) vi har heller ikke hatt sex på noen mndr(stakkars mannen min)hehe.. da er det vel bare til å sette igang rett å slett??
2gullklomper Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Ja, vi kan vel bare sette igang da:) Hehe.. Lykke til:)
HHN80 Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 Jeg husker ikke akkurat hva som skal gjøres, bare at du skal ligge med beina høyt i lufta etter utløsningen hans. Prøv å google det, eller søk her inne. Jeg tror jeg har lest andre som også har prøvd denne metoden.
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #11 Skrevet 18. februar 2009 Jeg fant noe på ammeaka.no om denne oppskriften: http://www.ammetaka.no/fodsel/setteigangfodsel.php Jeg har i alle fall "bestilt" noen kosestunder med sambo den nærmeste tida...hehe... Jordmor sa også i dag at det eneste hun "visste" kunne virke var sex, men at mat da måtte ligge stille ganske lenge etterpå for at det skulle virke:)
Lea1977 Skrevet 18. februar 2009 #12 Skrevet 18. februar 2009 Det er bare å ha seg. Det er spermen som kan fremkynde en fødsel men det er jo kun hvis kroppen er klar for det. Så såfremt du ikke har noen vansker/probelmer så er ikke det ett problem. Er du redd for det så hopp av i svingen :=) Bare stå over sexleketøy med vibrasjon den siste mnd pga den samme effekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå