Meg og bøllegutta!! Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 MInstegutten vår er 2 år. Har helt fra han var nyfødt vært gulpeunge. I perioder sprutgulp daglig i flere uker. Nå er han 2 år og innimellom kan han fortsatt plutselig kaste opp. Ser at det skjer som regel i sammenheng med at han har spist mye dårlig mat som f.eks kaker og godteri i bursdag eller etter å ha drukket eller spist mye på kvelden........... i oppkastet ser vi kjempestore biter med mat . Akkurat som om han nesten ikke tygger maten........... Kan det være at han spyr frdi han er glupdk og sluker maten og ikke begrenser seg ved tilgang på kaker og godis?? Noen som har opplevd lingende? eller kan det være matintoleranse? Han er frisk ellers og ekstremt aktiv. veier over 16 kg så liten er han heller ikke
Honningmelon Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Det KAN jo være at han er litt glupsk, men jeg hadde nok sjekket ut dette med matintoleranse. Jeg tenker da på melkeallergi for eks., eller cøliaki. Kan jo godt være at det ikke feiler han noen ting, men er greit å få det bekreftet.
little old lady hoo Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Eldstemann her i huset var en gulpeunge, med sprutbrekninger. Når han ble eldre hadde han også døgn med mye oppkast og lite oppkast innimellom. Vi andre ble aldri smittet. Klarte ikke å finne sammenheng med maten, så under et av disse oppkastdøgnene tok jeg ham med til legen. Hun gjorde meg oppmerksom på at hans historie tydet på migrene. Vi begynte å følge med for å se hvordan migrene passet symptomene, og legen hadde jo rett. Han får migreneanfall på dagtid, blir slapp og sover. Etter noen timer begynner han å kaste opp og etter 1 døgn er det over. Han er nå 7 og vi håper han vil vokse det av seg. Det er jo selvsagt pussig dersom dette også er rett for din sønn, men jeg ville bare dele min historie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå