Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg er selv eier av to sånne masedyr. Og jeg holder på å bli småsprø, både av mine egne og naboens! Den ene, kastrert hankatt, er nok syk. Vi finner ikke ut hva det er, dyrlegen har gitt oss to alternetiver, leve med det eller avlive ham. Han spyr og spyr. Og aldri på gulvet nei! På stoltrekk, på tepper, i ungenes senger, i vår seng eller på klærne. I tillegg vil han ikke ut når det er snø så han har funnet ut at det å pisse på klær er mye bedre, der får han liksom gravd litt. Han pisser overalt! Hunkatten min, ei lita, herlig frøken til vanlig, har løpetid. Og hun er en liten terrorist når hun har det. Hun går rundt i huset og vrææææler, hele dagen og natta. Vil ut vil ut, pule pule. Og utenfor står naboens monster, ukastrert hankattte som nå har pisset ned hele inngangspartiet vårt, vogna, den andre vogna (som står i skjulet) bilene, motorsykkelen i "garasjen", døra, dørmatta, ja ALT, og det stinker kattepiss inne også siden har pisser mer og mer ved døra. Jeg kan skjønne at folk som IKKE liker katter engang blir smågale jeg, for her har jeg jo to og er veldig glad i katter, men fyttikatta (hihi) så irriterende de fordømte krekene kan være innimellom!
Banshee Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Jeg skjønner veldig godt at det kanskje ikke er rette reaksjonen syns du... men er det lov å le litt av den fargerike situasjonsforklaringen din? ) Siden jeg spør så pent liksom? ;o)
jente30L Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 hehheh i know.... kattediskusjonen tok jo helt av;) morro er det ikke med disse dyra;)
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Helt lov å le, jeg gjør det jo selv:) Kan jo ikke gjøre annet! Men når jeg ser hvordan mine små "elsklinger" oppfører seg, ja da kan jeg skjønne at andre får fnatt! All forståelse asså... Og nabokatta, han kan du få gratis av meg, sammen med den gale eieren. (som står 7 ggr om dagen og slår på en tallerken med en skje og roper "Buuuuuster", dama er altså verre enn katten!)
Banshee Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 *ler høyt!* Sweet Jesus! Nei, jeg syns det holder med naboene våre som driver katteoppdrett! (Takk Gud for at det er innekatter!) Eneste virkelig store problemet med de kattene nå er at de lar kattedoen stå eller setter den etter bruk ute i fellesgangen og de skifter/steller den såpass sjelden at det stinker møkk i hele gangen. Lite hyggelig når en har barnevogner stående der som blir luktende og at det er lukta som møter en hver dag liksom. Men ellers så roter de jo ned plenen vår med ølkorker, sigg sneiper og brukte priser når de har fest med så jeg er vel ikke overrasket...bare lettere oppgitt ;o)
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Ølkorker, sigg og sneiper er enda verre enn katter! *grøss* Og fellesgang, det er helt ut:( Egentlig tror jeg at jeg burde ta meg meg kattene mine og flytte langt inni skauen (sånn som man blir oppfordret til i galemathiastråden om kattene) så JEG slipper naboer;) LOL:)
Banshee Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 Hehehe, ja sikkert lurest (og for ikke å si enklest!) å flytte seg selv ;o) Men vi har en del katter i nabolaget som reker voldsomt mye rundt huset vårt, sitter under soveromsvinduet vårt og uler hver natt eller en annen som klatrer på stuevinduene våre og de må jeg innrømme at jeg blir rimelig lei av. Vet dessverre ikke hvem det er sine heller for det er så mange hus her vi bor. Men jeg syns det er leit å ikke kunne ha åpent vindu eller verandadør for å lufte da uten å risikere at vi får besøk inn, uansett årstid. Spesielt om sommeren når det kanskje blir litt klamt og varmt inne og en har lyst å få lufte godt ut eller det rett og slett er behagelig å bare la døren til terrassen stå åpen og en selv og barna kan springe inn og ut slik en føler for. Jeg heiv meg ikke inn i den kattediskusjonen jeg...gidder ikke. hehehe
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Supertipset mot katekrek og sommeråpne vinduer; citrusfrukter i hagen. (plantene går like bra som skall faktisk!) Sitrongress er også å anbefale som hageplante for de som ikke vil ha kattebesøk:) Og de derre "pollennettingene" til vinduene. Har har vo dog alt åpent på sommerstid, men det hender jo også at det medfører besøk, men det gjør liksom ikke så mye, de kommer bare for å stjele kattemat. (andres kattemat er MYE bedre enn egen må jo vite!) Og denne evinnelige ulingen, den har jeg ingen tips mot, vi lider av det samme her. Og når både nabokatten og vår katt har løpetid samtidig, ja da blir det show;) Men hageslange på dagtid funker greit asså
Leirha Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 Jeg er IKKE særlig glad i katter. Kan muligens henge sammen med at jeg blir syk bare av å se en katt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå